نگاهی به کارت گرافیک انویدیا جیفورس GTX 480M استفاده شده درنوت بوک

  • 1389/4/1
  • محمدرضا ارجمندی
  • 0


برای یک کاربر دائمی رایانه هیچ خبری داغ تر از جایگزینی سریع و ساده رایانه رومیزی خود با یک نوت بوک جمع و جور و قابل حمل نیست. مطمئنا ، این رایانه های نوت بوک هنوز هم در برخی کشورهای جهان جا نیافتاده و متداول نشده اند. اما اگر شما نقشه خرید یکی از این رایانه ها را در سر دارید، بهتر است در مورد انواع دارای یو پی اس کمی تحقیق کنید. این نوع نوت بوک ها آن طور که به نظر می رسد برای برای کاربران حرفه ای تر طراحی شده،ب عبارت دیگر حتی در میان نوت بوک که باید جایگزینی برای رایانه رومیزی باشد، و قاعدتا داری مشخصات قوی هستند و معیار های قابل توجهی در مقایسه انها وجود دارد  تعداد معدودی وجود دارند می سازد که واقعا نسبت به بقیه یک سر و گردن بالاتر هستند ، ما در مورد این نوت بوک ها صحبت می کنیم. نوت بوکی که تصاویر ان را در زیر ملاحظه می کنید قطعا یکی از این نوت بوک ها می باشد. در واقع ، می توان استدلال کرد که فقط یکی از دلایل ما برای دسته بندی این نوت بوک در گروه خوب ها این است که سریع ترین پردازنده گرافیکی همراه جهان در حال حاضر روی آن نصب شده است. این نوت بوک چیزی نیست جز :Clevo Style Note D900 که در واقع یک وسیله جمع و جور بازی های رایاینه ای برای بازی خورها با صفحه 17.3 اینچی ، و مجهز به کارت گرافیکی انویدیا جیفورس GTX 480M پردازنده گرافیکی همراه است. درست فهمیدید،تکنولوژی فرمی (Fermi)در یک نوت بوک به کار گرفته شده است،آماده باشید!

اخطار :آیا دما بالا می رود؟ بله، فکر می کنم

بگذارید ببینم، پردازنده گرافیکی 450 مگاهرتزی با 352 واحد سایه زنی متحد و2 گیگابایت حافظه ، سی پی یو اینتل چهار هسته  ای Core i7 940  2.93 گیگاهرتزی، جای شگفتی نیست که خنک کننده چنین سیستمی مانند یک سرور 1U rack-mount باشد. با این مشخصات این نوت بوک بازی  کرایسیس  را به خوبی اجرا می کند ، از پس بازی های در این سطح به خوبی برمی آید ، اما برای یک نوت بوک در این حد چه تست هایی باید انجام داد؟در اینجا نگاهی اجمالی و سریع  به مشخصات سخت افزاری این نوت بوک داریم و قول می دهیم در آینده به طور کامل نوت بوک را تست کرده و نتایج را در مقاله ای به صورت مفصل منتشر کنیم،به زودی….منتظر باشید!

پردازنده Core i7 720QM  که در ایسوس  G73 استفاده شده  در مقابل سی پی یو قدرتمند  Core i7 940   که در D900به کار رفته بسیار ضعیف می نماید، هر چند که سرعت ساعتی هر دو پردازنده 100مگاهرتز است. اما توجه کنید که معیار ما پردازنده گرافیکی است و  جیفورس GTX 480M جدید یک پردازنده توانمند و قوی است و در عین حال بد باتری مصرف می کند و عمر شارژ باتری این نوت بوک بسیار کوتاه باید باشد. به هر حال برای دانستن جزئیات بیشتر باید تست بیشتری داشته باشیم پس منتظر تست جامع ما که به زودی منتشر خواهیم ساخت باشید!

منبع:hothardware

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *