5روش برای حفاظت E-mail در برابر اسپم

  • 1389/4/3
  • ITTeach
  • 0

اسپم ایمیل ها امروزه بصورت یکی از معضلات زندگی در آمده است.
در سه ماهه سوم و چهارم سال 2008، طبق گزارشات Messaging Anti-Abuse Working Group تقریباً 90% ایمیل ها اسپم بوده است. این عددی است باور نکردنی. من خودم به روشنی نشان داده ام که چه مدت زمان و چقدر انرژی باید صرف نمود تا یک اسپم دریافت، شناسایی و دور ریخته شود.
حتی زمانی که برنامه محافظت به خوبی کار می کند تا ای-میل های تقلبی را شناسایی کند باز هم پیشگیری از دریافت اسپم و فیلتر کردن آن غیر ممکن است.

غیر از اسپم های معمول، آگهی های تبلیغاتی بسیاری هم هر روز به صندوق ای-میل های ما سرازیر می شود. بهر حال این ای- میل ها بیشتر بر اساس اطلاعاتی که ما خودمان در دسترس دیگران گذاشته ایم شکل می گیرند تا اینکه ای- میل هایی باشند که همینطور شانسکی برای ما ارسال شوند.
بنابراین یکی از راه های جلوگیری از دریافت اسپم کنترل اطلاعاتی است که درباره خود ارائه می دهید. بهترین راه محافظت و پنهان نگه داشتن ای-میل آدرس تان است.
1. تلاش برای حفظ ایمیل آدرس شما
ما غالباً مجبوریم که ایمیل آدرس مان را در اینترنت شرکت دهیم. بنابراین چه تضمینی وجود دارد که یک نفر نتواند به راحتی اطلاعات مربوط به مارا کپی کند؟
قبل از انتشار دادن ایمیل آدرس خود در فرمت استانداردش می توانید سعی کنید تا از آن محافظت نمایید و بقول معروف آن را لاک ومهر کنید. کشف یک ای-میل آدرس لاک و مهر شده و بازسازی دوباره آن در یک فرمت قابل استفاده به هوش و استعداد زیادی احتیاج دارد.
مثلا یک ایمیل آدرس پنهان شده می تواند چنین چیزی به نظر برسد tina at make use of dot com
ولی شکل ساده آن ممکن است این باشد: tina@makeuseof.com
2. ایمیل آدرس خود را در یک تصویر پنهان کنید
یک راه حل مشابه دیگر پنهان کردن ایمیل آدرس در یک تصویر است. چندین برنامه (tools) برای اینکار وجود دارد.یکی از آنها که چند نوع کارکرد دارد برنامه EmailCover نام دارد.
این برنامه نه تنها یک تصویر که شامل ایمیل آدرس شماست با فرمت CAPTCHA ایجاد می کند بلکه دربردارنده تصویرهایی است و یک سری لینک به همراهدارد که می توانید از آنها برای جا سازی ثصویر در وب سایت خودتان یا در امضا و یا در محل شبکه عادی اینترنت استفاده نمایید. با استفاده از برنامه بوک مارک می توانید مستقیماً ایمیل تلن را دراغلب سایت های معروف شرکت دهید. در ضمن با این برنامه میتوانید تعداد دفعات دیدن هر ثصویر را هم داشته باشید.


اینهم یک سایت مشابه دیگر: E-Mail Icon Generator.
اکر می خواهید مطمئن شوید که دیگرفقط افراد خیلی باهوش می توانند ایمیل شما را حدس بزنند ترکیبی از مرحله یک و دو بسازید.
3. ایمیل آدرس خود را کد گذاری کنید

در صورتی که لازم است که یک ای میل اکتیو پست کنید، مثلا این امکان را به دیگران بدهید که به سادگی با شما ارتباط بگیرند، می توانید ایمیل تان را طوری کد گذاری کنید که فرستندگان اسپم قادر به خواندنش نباشند، با اين روش آدرس شما در وب سایت ها بصورت فشرده و خلاصه در می آید.
MailTO Encoder ، این برنامه ایست: که به کمک برنامه جاوا اسکریپت از ایمیل آدرس شما رمز گشایی می کند. البته نتیجه یک کمی قلنبه سولمبه به نظر می رسد.


و سایت های مشابه دیگر : E-mail Anti-SPAM Encoder (این یکی بدون جاوا اسکریپت) ، Hivelogic Enkoder

4. ایمیل تان را پشت یک تست مخفی کنید.
با کمک برنامه ای بنام scr.im می توانید با مخفی کردن ایمیل ادرس خود پشت یک تست ساده از آن محافظت کنید.
در صفحه اول این برنامه ادرس ایمیل تان را وارد نمایید و سایت در کوتاهترین زمان ممکن آن را با URL محافظت می کند علاوه براین با یک HTML معمولی شما را در برنامه هایی از قبیل توئیتر، فیس بوک و اسناد HTML و فوروم هم مشارکت می دهد.


سایت مشابه : reCAPTCHA, tinymail.me
5. ایمیل آدرس خود را در هیچ برنامه ای شرکت ندهید.
آخرین راه هم این است مه اصلاً ای-میل تان را در هیچ برنامه ای شرکت ندهید. ایمیل های تازه رسیده به این باکس تان را طوری تنظیم نمایید که بوسیله آن بتوانید به شکلی غیر مستقیم با دیگران ارتباط داشته باشید.
مثلاً برنامه whspr! به شما اکان ایجاد یک شکل تامپوراری را می دهد که از طریق آن دیگران می توانند پیام هایشان را برای شما بفرستند. کاربران می توانند با کمک CAPTCHA اثبات کنند که آنها یک فرد هستند نه یک دستگاه یا برنامه فرستنده اسپم.


سایت های مشابه : kontactr, contactify
خلاصه برنامه های ذکر شده در این مقاله برای استفاده سریع عبارتند از:
مخفی کردن ایمیل آدرس در یک تصویر :
EmailCover
E-Mail Icon Generator
کد گذاری ایمیل آدرس:
MailTO Encoder (Javascript)
E-mail Anti-SPAM Encoder
Hivelogic Enkoder (Javascript))
مخفی ساختن ایمیل آدرس پشت یک تست:
scr.im
reCAPTCHA
tinymail.me
اشکال مختلف کنتاکت :

whspr! (temporary)
kontactr
contactify

منبع: makeuseof

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *