پاناسونیک لپ تاپ نیرومند-تجاری TOUGHBOOK F9 را معرفی کرد

  • 1389/4/9
  • محمدرضا ارجمندی
  • 0


روز دهم ژوئن یک عضو جدید از خانواده Toughbook توسط پاناسونیک معرفی شد، اما تنها با نگاهی زود گذر به مشخصات فنی پایه همه چیز در مورد ان را نمی توان فهمید.نوت بوک جدیدی که صفحه نمایش14.1 اینچی دارد و وزن آن فقط 3.6 پوند(1.63 کیلوگرم) است.        اسمش است « Toughbook »، اما مطمئن باشید F9 جدید به اندازه کافی ، عجیب و ابتکاری ساخته شده است.برای نوت بوک صفحه 14اینچی نادر است ، اما پاناسونیک به نحوی خواسته با خلق یک لپ تاپ در  این سبک که هم سبکترین  در جهان است (برای نوت بوکی با صفحه 14 اینچی) و هم به اندازه کافی جذاب است که به نام  Toughbook و در خانواده این محصول قرار بگیرد نیرویی تازه به میدان نوت بوک ها اعزام کند .

با خلق این محصول جدید به سختی می توان انتظار داشت که Toughbooks آتی در اندازه های باریک تر یا جلوه ظاهری زیباتر از این محصول خواهند آمد، اما F9 قطعا گامی بلند در آن جهت بوده است.این دستگاه فوق العاده قابل حمل از یک پردازنده Core i5-520M vPro  2.4 گیگا هرتزی توربو بهره می برد، بنابراین همواره مقدار زیادی قدرت بالقوه در زیر پوشش نوت بوک وجود دارد که برای اکثر نیازها کافی است. پانل نمایشگر 14.1 اینچی دارای وضوح 1440×900 پیکسل از نوع LCD بوده ، و حتی یک درایو دی وی دی چندگانه در این نوت بوک گنجانده شده که به طور قطع از این ابعاد و وزن انتظار داشتن این مورد را نداشتیم. دیگر مشخصات عبارتند از 2گیگابایت حافظه DDR3 ، تجهیزات وایمکس در صورت سفارش مشتری، ماژول Gobi2000 اختیاری ( برای پشتیبانی از CDMA/GSM 3G) ، بلوتوث 2.1 به شکل یکپارچه با نوت بوک، وای فای، و یک صفحه کلید مقاوم در برابر نشت مایعات یا گرد و خاک.جنس بدنه هم از آلیاژ منیزیم بوده که شایسته نام Toughbook می باشد، همچنین مقاوم به ضربه بوده به طوری که در سقوط از ارتفاع 30 اینچی(76 سانتی متر) دچار آسیب نمی شود.

پاناسونیک در نوت بوک F9 از ویندوز 7 استفاده کرده و نکته مثبت دیگر اینکه یک باتری خوب با قابلیت کار 7 ساعت به ازای هر شارژ باتری در این مدل گنجانده است و مهم نیست چقدر وزن این نوت بوک  را درک کرده ایم، اما واقعا به سختی می توان باور کرد که واقعا Toughbook وزن معادل   3.6پوند دارد. با داشتن درایو نوری داخلی، به دست آوردن این دستگاه باریک و پر تجهیزات چندان هم ارزان نیست ، زیرا قیمت این نوت بوک از 2،899 دلار شروع شده و بنا به اعلام شرکت پاناسونیک عرضه آن  ابتدا از امریکا و ماه  جولای آغاز شده و به تدریج در دیگر کشورها هم عرضه خواهد شد.

مشروح خبر:

پاناسونیک لپ تاپ نیرومند-تجاری TOUGHBOOK F9 را معرفی کرد

+سبکترین لپ تاپ در کلاس 14 اینچی جهان کارآیی یک رایانه رومیزی را با پردازنده Core i5 اینتل به ارمغان می آورد

سکاسوس، نیوجرسی ، 9ژوئن  2010 – شرکت پاناسونیک سولوشنز(Panasonic Solutions)، امروز نوت بوک فوق باریک و سبک وزن Toughbook F9 که یک رایانه نیرومند و دارای مصارف تجاری می باشد را معرفی کرد. دستگاه جدید با وزنی در حدود 3.6 پوند سبکترین لپ تاپ تولید انبوه  در کلاس  14اینچی  در جهان است. F9 Toughbook ویژگی های از قبیل پردازنده اینتل Core i5 ، 320 گیگا بایت هارد دیسک ،  صفحه نمایش با وضوح بالا (1440 x 900) عریض ، امکان استفاده از پهن باند موبایل Qualcomm Gobi2000  و همچنین دارای دستگیره حمل سر خود  زیباست.در این محصول  امکانات بسیار حرفه ای در دستگاهی با قابلیت حمل آسان و همچنین قابلیت اطمینان به دلیل نام تجاری افسانه ای Toughbook یکجا گنجانده شده است.

عملکرد پردازنده Core i5

تاف بوکF9 به طور استاندارد دارای پردازنده با سیکل ساعتی 2.40  گیگاهرتز از نوع اینتل Core i5-520M vPro با فناوری تقویت توربو(Turbo Boost Technology) (که قادر به رسانده سرعت ساعتی به 2.93 گیگاهرتز است) بوده به جز این دارای فناوری ضد سرقت اینتل و vPro برای بهبود امنیت سخت افزاری و افزایش قابلیت های اداره سخت افزاری ان می باشد که کمک می کند تا در امر فناوری اطلاعات به مدیریت صحیح، نگهداری،کشف عیوب و برطرف ساختن انها پرداخته و در نهایت منجر به حفاظت از اطلاعات شبکه کامپیوتری می گردد.

دستگاه جدید ، که  حداکثر دارای 7 ساعت عمر مفید باتری  در هنگام کار است، همچنین ویژگی صفحه نمایش با وضوح بالا (1440 x 900  پیکسل از نوع WXGA + صفحه نمایش عریض  از نوع ال سی دی با نور پس زمینه ال ای دی) و درایو دی وی دی چند گانه می باشد.

گزینه های استفاده از شبکه پهن باند موبایل

تاف بوک F9، مثل همه کامپیوترهای همراه خانواده Toughbook ، حداکثر بهره وری را از طریق فراهم آوردن قابلیت های همراه از جمله انواع فن آوری های بی سیم تعبیه شده در خود برای کاربران به ارمغان می اورد. دستگاه ترکیبی از آخرین چیپ ست وای فای اینتل (مدل پیشرفته اینتل Centrino: Advanced-N 6200 AGN) و بلوتوث نسخه 2.1 همراه با EDR، با امکان تجهیز به وایمکس (4G) و یا شبکه پهن باند موبایل(3G) با استفاده ازGobi2000با تکنولوژی کوالکوم می باشد. Gobi2000 ضمن ساده سازس استقرار تجهیزات مختلف فناوری بی سیم برای ادارات و در کارهای تجاری اجازه می دهد تا نیروی کار سیار یک شرکت بتوانند به راحتی به شبکه اینترنت یا دیگر شبکه ها داخلی در حالی که  در حال حرکت از نقطه ای به نقطه دیگر هستند دسترسی یابندو علاوه بر این امکانات از قابلیت های جی پی اس برای یکپارچگی آسان با نرم افزارهای نقشه برداری که روی نوت بوک نصب شود برخوردار است .

«نیروی کار سیار نیاز به عملکرد یک رایانه قوی دسکتاپی که دارای پردازنده قدرتمند اینتل مانند  پردازنده های سری I5 این شرکت برای به حداکثر رساندن بهره وری کاری می باشند» این جمله را آقای کیپ والز(Kyp Walls) ، مدیر تولید محصول  شرکت پاناسونیک سولوشنز می گوید. او در ادامه می افزاید: «اما عملکرد  بالا بی فایده است اگر لپ تاپ شما در برابر ضربه های ناگهانی و قطره های مایع ریخته شده  روی صفحه کلید یا گرد وخاک در محل کار کاربران سیار در شرایط مختلف کاری نتواند دوام بیاورد.  تاف بوک F9 ترکیبی است از کارایی بالا  با پردازنده اینتل همراه با  فناوری های کاهش وزن کلی، عمر طولانی باتری ،  امکانات اتصال به شبکه تلفن همراه و قابلیت اطمینان بی همتا که مهم این موارد بهترین گزینه  در هنگام انتخاب یک کامپیوتر قابل حمل را به کاربر گوشزد می کند.»

قابلیت اطمینان بالا در  شرایط سخت کاری

Toughbook ® F9 جدید محصولی مقاوم در شرایط کار سخت است زیر این نوت بوک در سقوط از ارتفاع 30 اینچی جان سالم به در برده در حالی که  در عملکرد آن عیبی مشاهده نشده و این تست را با موفقیت پشت سر گذاشته است(این ارتفاع کمی بیش از ارتفاع معمول میز تحریر و یا میز کار است). علاوه بر این ، درتست به روشMil-Spec ، پس از  26 بار سقوط از ارتفاع 12 اینچی بر روی سطح غیر انعطاف پذیر (به شکل سقوط از هر طرف ، از هر گوشه و به سقوط بر روی سطح با رویه جلویی دستگاه) نیز دستگاه جان سالم به در برد!

صفحه کلید این نوت بوک با طراحی منحصر به فرد پاناسونیک مقاوم در برابر نشت مایعات ریخته  شده بر روی آن تا حجم نزدیک به 7 اونس (200 سی سی) می باشد، و هر دوی  درب و پایه دستگاه برای تحمل بیش از 220 پوند (100 کیلوگرم) فشار طراحی شده اند. علاوه بر این ، پاناسونیک  متعهد به رعایت استاندارد های سختگیرانه کیفیت در هر دو مولفه مواد خام و محصول نهایی شده است به عبارت دیگر در کل بیش از 500 مورد کنترل و آزمایش کیفی در طی و پس از  پروسه تولید محصول به همراه تست 100 مقاومت در برابر سوختگی برای هر نوت بوک انجام می گیرد. در پایان نگاهی دوباره به مشخصات این نوت بوک می اندازیم:

نوت بوک پاناسونیک F9 Toughbook: ویژگی ها و مشخصات:

· ویندوز 7  Genuine (با امکان برگشت به ویندوز ایکس پی)

· پردازنده اینتل Core i5-520M vPro (2.4 گیگاهرتز با  قابلیت توربو تا 2.93 گیگاهرتز)

· دیسک سخت 320 گیگابایتی مقاوم به ضربه، اتصال انعطاف پذیر، و قابل جابجایی

· 2 گیگا بایت حافظه رم ( از نوع DDR3،  باس 1066 مگاهرتز) قابل ارتقا تا 6 گیگابایت.

· صفحه نمایش عریض 14.1 اینچی (1440 x 900)  از نوع WXGAال سی دی با نور پس زمینه  ال ای دی.

· صفحه نمایش ضد تشعشع .

· درایو دی وی دی چند گانه با پشتیبانی از  دیسک های دو رویه.

· تا 7 ساعت عمر باتری

· با وزن کلی 3.6 پوند(1.63 گیلوگرم)

·مناسب برای کار در شرایط سخت با ویزگی های زیر:

کار بدون نقص پس از سقوط از ارتفاع حاکثر 30 اینچ (سقوط از طرف پایه)

26 بار سقوط  از ارتفاع 12 اینچی و عدم آسیب ظاهری (در حالت رایانه خاموش)

تا 220  پوند تحت ارتعاش فشاری

بدنه از جنس آلیاژ منیزیم

صفحه کلید مقاوم در برابر نشت مایعات (تا حجم 7 اونس مایع ریخته شده)

· امکانات اتصال :

WWAN اختیاری به صورت یکپارچه /  امکان استفاده از پهن باند تلفن همراه با Gobi2000

امکانات وای مکس  به صورت اختیاری

کیت اینتل سنترینو پیشرفته – N 6200 802.11a/b/g/n

بلوتوث  نسخه 2.1 به علاوه EDR (کلاس 1)

· ویژگی های امنیتی یکپارچه اختیاری:

تشخیص اثر انگشت (فینگر پرینت)

کارت خوان هوشمند

·ابعاد: 9.9 اینچ(طول) ، 12.8اینچ (عرض) 1.0 اینچ(جلو)/ 1.9اینچ (عقب)(ضخامت).

قیمت ، تاریخ عرضه و پشتیبانی

پاناسونیک Toughbook F9 از روز اول ژوئیه2010 در ایالات متحده در دسترس خواهد بود. این نوت بوک با شروع قیمت از حدود 2.899 دلار در نمایندگی های مجاز پاناسونیک عرضه خواهد شد.

هر نوت بوک پاناسونیک Toughbook شامل 3 سال گارانتی محدود استاندارد است و علاوه بر آن امکان دسترسی به پشتیبانی تلفنی در ایالات متحده در تمام عمر  این محصول  به طور رایگان فراهم می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد Toughbook F9 و کامپیوتر های همراه دیگر خانواده  Toughbook ، به سایت رسمی  تاف بوک به نشانی www.toughbook.com. مراجعه کنید.

دیگر منابع:

نام تجاری تاف بوک پاناسونیک و اخبار مرتبط با آن را می توان در شبکه های مختلف اجتماعی از جمله فیس بوک ، توییتر ، یوتیوب ، فلیکر و Toughbloggers.com. دنبال کرد.

منبع:hothardware

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *