ViGlance و 3 برنامه دیگر برای شبیه سازی ویندوز 7 روی ایکس پی و ویستا

  • 1389/4/10
  • سپهر خيري
  • 0

با این نرم افزار های  رایگان میتوانید تقریبا تمام قسمت های مهم ظاهری ویندوز ایکس پی و ویندوز ویستا را مانند  ویندوز 7 در  بیاورید ویا  ویندوز XP را شبیه ویندوز  ویستا کنید.  البته  میدانید که تنظیمات  و قسمت های اصلی  این ویندوز ها با هم فرق  دارند ، پس نمیتوان  با این کار تنظیمات  و قسمت های اصلی  ویندوز را تغییر داد.

سایت http://lee-soft.com/ یک سایتی با هدف ساخت  و انتشار برنامه های  رایگان برای  اهداف  شبیه سازی  ویندوز 7 در ویندوز  ایکس پی  و  ویستا هست  که میتوانی د به این سایت  بروید و از  خدمات  رایگان آن استفاده کنید.

ViGlance : استایل نوار ابزار ویندوز 7

اگر شما با نوار ابزار ویندوز 7 آشنا نیستید ، دیگر با این برنامه خیلی راحت میتوان از نوار ابزار ویندوز 7 استفاده کنید. همانطور که میدانید در نوار ابزار های ویندوز های قدیمی اگر پنجره ای را باز کنیم یک آیکون مستطیل شکل از آن در نوار ابزار نمایان میشود. در سیستم عامل های OSX نوار ابزار در بالای صفحه قرار دارد و بیشتر کار های این سیستم عامل مبتنی بر این نوار ابزار هست ، و مثله نوار ابزار های ویندوز اگر برنامه ای را باز کنید آیکون کوچکی از آن روی آن نوار ابزار قرار میگیرد و اگر ماوس را روی آنها بیاورید یک پنجره کوچک از آن برنامه به نمایش می آید.

تنها ایراد نرم افزار ViGlance  این است که فقط میتوان از نوار ابزار ویندوز7 استفاده کرد ، به هر حال شما میتوانید این نرم افزار را دانلود کنید و روی ویندوز ایکس پی و ویندوز و یا یستا استفاده کنید.

با برنامه ViGlance میتوانید صاحب نوار ابزار ویندوز7 شوید و میتوانید این نوار ابزار را در بالای صفحه نمایشگر تان قرار دهید ، یکی دیگر از ویژگی های این برنامه این است که آیکون های برنامه های باز شده را به صورت کوچک به شما نشان میدهد و اگر ماوس را روی آن بیاورید یک پیش نمایش به شما نشان میدهد. همچنین میتوانید این آیکون ها را کنترل کنید.

برای دانلود این نرم افزار به اینجا بروید http://lee-soft.com/viglance/ . بعد از دانلود لازم نیست که شما آن را نصب کنید. فقط کافیه برنامه را اجرا کنید تا نوار ابزار جدید برای شما آماده شود و از از آن استفاده کنید. در کل این راه بسیار خوبی برای تغییر ظاهر ویندوز xp و ویستا به ویندوز 7 هست. اگر شما از آن خوشتان آمد میتوانید به وسیله تنظیمات ، آنرا جوری تنظیم کنید که هنگام بالا آمدن ویندوز اجرا شود. در غیر اینصورت میتوانید فقط زمانی که میخواهید ، از آن استفاده کنید و بعدا آن را ببندید.

ViStart : استایل منوی استارت ویستا

البته  که  فقط نوار ابزار ویندوز هفت نیست  که میتوان به ویژگی های   ویندوز ایکس پی  اضافه کرد. همانطور که میدانید نوار ابزار ویندوز ویستا همان نوار ابزار بهبود یافته ویندوز ایکس پی هست ولی نوار ابزار ویندوز 7 اساسا تغییر کرده هست.

عکسی از این برنامه که ساخت Lee-soft هست.

با  این برنامه  میتوانید به  کل ظاهر استارت  منوی ویندوز خود را  شبیه ویندوز  ویستا و 7 کنید.  به نظر من منطقی ترین برنامه ای  که میتوان به عنوان تغییر  ظاهر ویندوز XP به ویندو ز 7 یا ویستا استفاده کرد  همین برنامه هست.

اجازه بدهید کمی مقایسه کنیم. من یکی از کاربران ویندوز هستم ، اما هر وقت که بخواهم میتوانم یک کاربر لینوکس شوم. یکی از چیز های که من همیشه دوست داشتم از آن در لینوکس استفاده کنم ، زدن دکمه Alt و F2 برای بالا آوردن یک window در لینوکس هست. یعنی میتوان به وسیله آن هر برنامه ای را باز کرد.

حالا در ویندوز. در استارت منوی ویندوز ویستا میتوانید به چیز های اساسی ویندوز دسترسی داشته باشید. و برای باز کردن یک برنامه از این استارت ابتدا باید دکمه ویندوز که روی کیبورد هست را فشار دهیم و بعد اسم برنامه مورد نظر خود را تایپ کنیم ، و به محض تایپ باید دکمه enter را فشار دهیم تا برنامه اجرا شود. این کار نسبت به اینکه به وسیله ماوس برنامه را اجرا کنید خیلی سریعتر خواهد بود. حالا شما الان یکی از قرق های ویندوز و لینوکس را شناختید.

با برنامه ViStart واقعا میتوانید یک استارت بهتری در ویندوز Xp داشته باشید و اگر هر وقت نخواستید میتوانید آن را پاک کنید و از استارت معمولی خود ویندوز XP استفاده کنید.

این برنامه را میتوانید از اینجا دانلود کنید. http://lee-soft.com/vistart/ این برنامه هم مثله برنامه ViGlance احتیاج به نصب ندارد و فقط کافیه آن را اجرا کنید.

ViSplore : استایل فایل منیجر ویستا

به نظر من این یکی را برای همه توصیه میکنم. با این نرم افزار میتوانید ویندوز اکسپلورر ویندوز ویستا را روی ویندوز خود جایگزین کنید. همانطور که میدانید ویندوز اکسپلورر ویندوز های ویستا و 7 مانند یک دیگر هستند. این برنامه با تمام ویندوز ها سازگار هست و میتوانید از آن استفاده کنید.

این نرم افزار یک پکیج کامل برای تغییر فایل منیجر شما هست و اگر میخواهید از این نرم افزار استفاده کنید میتوانید از اینجا دانلود کنید http://lee-soft.com/visplore/.

ViOrb : استایل دکمه استارت ویندوز ویستا

و بالاخره نوبت تعویض دکمه استارت ویندوز میرسد. اگر شما از شکل ظاهری دکمه استارت ویندوز ایکس پی خسته شده اید میتوانید با این برنامه آن را شبیه ویندوز 7 یا وسیتا کنید. و یا اگر نمیخواهید از نوار ابزار های ویندوز 7 و ویندوز ویستا استفاده کنید میتوانید با این برنامه فقط و فقط دکمه استارت ویندوز را عوض کنید و هیچ تغییر دیگری در پنجره ها و نوار ابزار ها ایجاد نمیکند. برای دانلود ViOrb میتوانید به اینجا بروید. http://lee-soft.com/viorb/

هشدار در مورد استفاده از برنامه ها

اینجا باید یک نکته را برای شما مطرح کنم. اگر چه هر سه این برنامه های به مقدار کافی تاثیر بر روی ظاهر کامپیوتر شما ندارند ، ولی باید یادتان باشد نباید هر سه این برنامه ها را به یک باره باز کنید و از هر سه همزمان استفاده کنید ، این کار باعث میشود که شما در ویندوز تان به مشکل بر بخورید. پس بهتره یکی را که فکر میکنید از همه بهتر است را انتخاب کنید و فقط از آن استفاده کنید.

برای پایان

سایت  نرم افزار سازی Lee-soft چندین برنامه برای  تغییر ظاهر ویندوز به رایگان  به شما میدهد که  میتوانید با  آنها  بعضی از ویژگی های  ویندوز 7 و ویندوز  ویستا را در ویندوز  ایکس پی  خود داشته  باشید. این در حالی  هست که  بعضی از سایت ها  این برنامه ها  را به  رایگان عرضه  نمیکنند و از آنها استفاده  تجاری  میکنند ، البته  اینجور برنامه ها ممکنه  ویژگی های برتری  را به شما بدهد. در کل  اگر شما قادر  به خرید ویندوز های  جدید تر نیستید  و یا نمیتوانی د سیستم کامپیوتری  خود را آپدیت کنی د میتوانید  از این برنامه ها برای آپدیت ظاهری  ویندوز خود  استفاده کنید.

به نظر شما راه های دیگر برای شبیه کردن ویندوز XP به ویندوز 7 چیست؟  نظرات خود را حتما برای ما ارسال کنید.

منبع: makeuseof

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *