ایجاد سی‌دی‌های سفارشی اوبونتو با Reconstructor [لینوکس]

  • 1389/4/12
  • محمدرضا ارجمندی
  • 1

اگر ازکاربران لینوکس هستید تا حالا شده دوست داشته باشید سی دی اوبونتو شامل نرم افزار های مورد علاقه شما به صورت پیش فرض باشد؟ شاید هم شما خیلی از گزینه های اوبنتو راضی نباشید راه حل چیست؟ راه ساده و سرراست این مسائل ایجاد و سفارشی سازی سی دی اوبونتو است. روش های متداول برای این کار در ویکی پدیا به شکل مستند در بهترین حالت دست و پا گیر و شامل کمی دستکاری و هک سیستم عامل است. اما راه امروز بسیار ساده بوده و از کلیک کردن برای ساخت سی دی های سفارشی سود می برد؟ بله کاملا ممکن است! با این برنامه: Reconstructor.

Reconstructor به شما اجازه سفارشی سازی و ایجاد سی دی یا ایمج دیسک را به آسانی به شما می دهد. شما می توانید بسته های متنوع نرم افزاری افزوده و ظاهر دسکتاپ  را به شیوه دلخواه خود سفارشی کرده ، برخی تنظیمات را دستکاری کرده و خلاصه با این برنامه تحت وب کلا سیستم عامل خود را به شکلی زیباتر از آنچه هست دربیاورید.بهترین بخش این قضیه آن است که شما مجبور نیستید حتی یک خط دستوری را وارد و اجرا کنید

قبل از خواندن بقیه مقاله شما نیاز به ایجاد یک حساب کاربری در Reconstructor دارید. حساب کاربری رایگان است و نیاز به پر کردن 5 فیلد از اطلاعات شما دارد. پس از ثبت نام وارد سایت شوید. با ایجاد یک پروژه جدید کار را شروع می کنیم. یک نام زیبا ،توضیحات ضروری و نام نسخه پروژه خود را انتخاب کنید . بعد از آن شما باید  نوع توزیعی که پروژه بر آن اساس شکل می گیرد را انتخاب کنید.

Reconstructor تنها از دبیان و اوبونتو پشتیبانی  می کند(از جمله Lucid Lynx). همچنین شما میتوانید با پروژه را برای کامپیوتر های 64 بیتی را تعریف کنید. نوع پروژه و محیط آن را تعیین کرده  ،بر روی Create کلیک کنید.

پروژه جدید شما در نوارکناری لیست می شود. روی آن کلیک کنید تا فعال شود و شروع به  سفارشی کردن آن کنید. شما می توانید مجموعه های نرم افزاری (packages  )مختلف، ماژول ها ، اعضاء ، تگ ها و فایل ها را اضافه کنید. اجازه دهید که نگاه اجمالی به موارد بالا بیاندازیم و آن ها را بیشتر توضیح دهیم.

پکیج ها که شما ممکن است از تجربه های قبلی خود در کار با دبیان / اوبونتو با آنها آشنایی داشته باشید اشاره به  نرم افزارهای موجود در یک مجموعه دارند. برای اضافه کردن پکیج ها شما بایستی بر روی آیکون «+» در کنار packages  کلیک کنید  تا کادر محاوره ای باز شود که در آن شما می توانید به انتخاب بسته های مورد نیاز که می خواهید در نسخه خود ایجاد نمایید بپردازید. به خاطر داشته باشید که بسته های نرم افزاری اضافه شده توسط شما علاوه بر بسته هایی است که دبیان / اوبونتو به طور پیش فرض دربر دارند.

ماژول ها جالب ترین بخش Reconstructor به شمار می روند،که به شما این امکان را می دهند تا به تغییرات و دستکاری قسمت های خاصی از سیستم عامل مبادرت کنید. شما درست مانند اضافه کردن  پکیج ها می توانید ماژول بیافزایید(از طریق آیکون «+» در کنار modules). با این حال بر خلاف پکیج ها ، هر یک از ماژول شامل تنظیماتی که به نسخه شما اعمال می شود.

به عنوان مثال ، اگر شما مایل به افزودن سورس نرم افزاری اضافی به نسخه خود باشید ، می توانید این کار را با استفاده از مخزن ماژول APT انجام دهید. پس از افزودن ، بر روی ماژول کلیک کرده، تا پنجره  محاوره ای پیکربندی گشوده شود ، که آن جا قادر خواهید بود مسیر مخزن و اطلاعات دیگر مورد نیاز برای پیکربندی منبع یک نرم افزار در دبیان / اوبونتو را برای Reconstructor مشخص کنید

ماژول های دیگر هم هستند که برای مثال می توانید تصویر زمینه را تغییر دهید. یا برای تغییر افکت صفحه نمایش یا تم یا ایجاد آیکون های جدید در دسکتاپ و غیره از انها می توان استفاده کرد.

شما همچنین می توانید فایل های سفارشی را در پروژه نهایی بایفزایید ، پروژه را به مورد دلخواه برچسب بزنید و حتی افراد دیگری را به همکاری در پروژه دعوت کنید. هنگامی که سفارشی سازی  نسخه شما به اتمام رسید بر روی آیکون ساخت پروژه(Build Project) کلیک کنید.

Reconstructor ، یک برنامه تحت وب است،بنابراین فورا پروژه شما را آماده نمی کند ، به جای آن یک کار (job)جدید در لیست کارهای  حساب شما ایجاد شده است. به محض انجام کار به شما ایمیلی ارسال خواهد شد(حداقل چند ساعت بعد) و نسخه شما آن موقع آماده دانلود است. پس از آن است که شما می توانید نسخه سفارشی خود را دانلود  کرده و آن را رایت کنید.

در کل Reconstructor ابزار فوق العاده ای است که می توانید برای سفارشی  کردن سی دی / دی وی دی اوبونتو یا دبیان استفاده کنید. شما می توانید تصاویر پس زمینه خود ، بسته های نرم افزاری اضافی که ممکن است نیاز داشته باشید را بدون وارد کردن هیچ خط دستوری به سیستم عامل خود بیافزایید. شما حتی می توانید با خرید سرویس اولویت بندی(priority services)، اولویت بندی کارها را در این برنامه مشاهده کنید.

آیا تاکنون سی دی / دی وی دی سیستم عاملی را با توجه به نیازهای خودتان سفارشی کرده اید؟ از چه نرم افزاری استفاده کرده اید؟ در قسمت نظرات منتظرتان هستیم…

منبع:makeuseof

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. سلام لینک سایت عوض شده راهنمایی کنید من باید تا ۵ شنبه کار تحویل استاد بدهم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *