ویژگی های جدید MyBB1.6

  • 1389/4/15
  • سپهر خيري
  • 4


در مقاله قبلی که به معرفی 4 پلاگین برتر Mybb پرداختیم ، توضیح مختصری هم در مورد سیستم انجمن ساز Mybb دادیم :

اینبار میخواهیم  ویژگی های جدیدی  که قرار است  در ورژن جدید  1.6Mybb  ایجاد شود را معرفی  و برسی کنیم. این ورژن جدید 1.6 نام دارد که ورژن قبلی آن یعنی  MyBB1.4 در تاریخ 2008 منتشر شد و پس از آن سازندگان این نرم افزار انجمن ساز شروع به ساخت و طراحی 1.6 کردن و تا الان هم سخت بر روی آن کار میکنند.

نسخه Beta ورژن 1.6 آن در ماه May 2010 منتشر شد و تا الان در حال رفع باگ و ایراد هستند که پیشبینی میشود حداکثر تا آخر ماه September یعنی 2 ماه دیگر نسخه کامل آن منتشر شود. حتما میپرسید که چرا انقدر زمان ساخت ورژن 1.6 به طول کشیده هست ، خب مسلم هست که این نرم افزار یک نرم افزار کاملا رایگان هست و هر کسی که میخواهد از آن استفاده کند لازم به پرداخت هیچ پولی نیست و راحت میتواند آنرا دانلود و روی سایت خود نصب کنید.

البته امکانات ویژه ای مثله پلاگین های خاص وجود دارد که برای استفاده از آنها باید اشتراک پولی سایت اصلی mybb شوید.

برای دانلود نسخه Beta ورژن 1.6  میتوانید به آدرس سایت اصلی Mybb بروید: http://community.mybb.com/thread-69638.html البته اصلا پیشنهاد نمیشود که این نسخه را دانلود و نصب کنید چون هنوز این نسخه Beta هست و پایداری کاملی ندارد و ممکنه در اثر وجود باگ و نقطه ضعف ها سایت شما مورد حمله قرار بگیرد و یا مشکل ساز شود.

هدف  از انتشار نسخه  Beta ورژن 1.6  رفع باگ  و ایرادات  توسط کاربران اینترنت هست.  این کار میتواند کمک  خیلی زیادی  به سازندگان و توسعه دهندگان Mybb  کند و سرعت  روند ساخت  آن را بالا میبرد.  حتی شما هم میتوانید  باگ  ها و ایرادات این نرم افزار را شناسایی کنید و آن را در سایت اصلی mybb مطرح کنید. برای ارسال نامه های خود میتوانید به این آدرس بروید: http://dev.mybboard.net/projects/mybb/issues/new

ویژگی های Mybb 1.6

به گفته خود سازندگان حدود 49 ویژگی بزرگ و کوچک به نسخه 1.6 اضافه شده هست که ما در این قسمت فقط برخی از آنها را معرفی و برسی میکنیم.

امکان جستجو در پیام های خصوصی

یکی از امکانات جالب MyBB 1.6 امکان جستجوی پیشرفته در بین پیام های خصوصی هست که در نوع خود تک هست.

این امکان همانطور که میبینید به صورت یک کادر سفید در بالا سمت راست قرار گرفته هست ، به طوری که با تایپ در آن قسمت و کلیک روی دکمه search میتوانید جستجو را آغاز کنید.

قرار دادن ویدیو ها در پست ها

امکان جالب دیگر شناختن لینک ویدیو ها هست که به وسیله آن میتوانید ویدیو های که در داخل سایت های اشتراک گذاری کلیپ مانند گوگل ویدیو موجود هست را در داخل پست خود به نمایش بگذارید و دیگر کاربران آنها را بدون رفتن به سایت اصلی در انجمن شما تماشا کنند

این امکان در قسمت مای کد فراهم میشود و از آن میتوان در هنگام ارسال پست استفاده کنید. البته فقط میتوان از برخی سایت ها ویدیو به نمایش گذاشت.

اضافه شدن جستجو در کادر مدیریت

با این امکان میتوانید در کادر مدیریت mybb خود به جستجوی پلاگین و پوسته ها بپردازید ، این امکان برای کسانی که از چندین پوسته و پلاگین همزمان استفاده میکنند و مدام در حال تغییر کد های داخل آنها هستند میتواند مفید باشد.

این امکان در بالای صفحه کادر مدیریت و در قسمت های پلاگین و پوسته ها قابل استفاده هست و فقط کافی هست متن خود را در داخل کادر سفید تایپ کنید.

انتخاب پیشوند موضوع و تاپیک ها

این امکان که همانند آن را در نرم افزار انجمن ساز VB دیده ایم میتواند کمک خوبی در نظم و مدیریت محتوا و موضوع های تاپیک برقرار کند.

از این امکان میتوان قبل از ایجاد تاپیک استفاده کرد به طوری که گزینه ای در کنار کادر سفید وجود دارد و با آن میتوان پیشوند را انتخاب کرد. البته این امکان اختیاری هست.

مدیریت خودکار انجمن

با این امکان شما میتوانید انجمن خود را جوری تنظیم کنید و به آن اطلاعات خاصی را بدهید که به صورت خودکار در یک زمان مشخص کار خاصی را انجام دهد. به طور مثال میتوانید به سیستم بگویید که در یک زمان مشخص یک موضوع خاص را حذف کند که با این کار دیگر لازم نیست خودتان یادتان باشد و در آن زمان این کار را انجام دهید.

از این امکان به طور پیش فرض فقط مدیران سایت میتوانند استفاده کنند و قبل یا بعد ارسال موضوع خود میتوانند آن را در تنظیمات اعمال کنند.

نمایش کاربران آنلاین در تاپیک ها

این امکان در قبل به صورت یک پلاگین ساخته شده بود ولی حالا میتوانید بدون پلاگین از این امکان خوب استفاده کنید.

این امکان به صورت پیش فرض در انجمن شما فعال هست و تنظیمات خاصی برای استفاده از آن وجود ندارد. فقط کافی هست به پایین صفحه مراجعه کنید تا کاربران آنلاین را مشاهده کنید.

اجازه سریعتر مدیران به مدیریت

با این امکان میتوانید سریعتر امکان مدیریت یک انجمن خاص را به مدیران بدهید ، در صورتی که در قبل باید تک تک نام مدیران را تایپ کنید.

برای استفاده از این امکان کافی هست همانند عکس بالا فقط نام گروه مدیریت را وارد کنید تا دسترسی ها فعال شود.

آزادی بیشتر در رای دادن

در قبل اگر شما در یک نظر سنجی شرکت میکردید فقط میتوانستید یک بار رای دهید و دیگر نمی توانستید رای خود را حذف یا تغییر دهید. ولی در این نسخه از mybb میتوانید اجازه این کار را به کاربران خود بدهید. البته میتوانید قوانین رای گیری را مثل قبل برگردانید.

برای استفاده از این امکان ابتدا باید در قبل ایجاد نظرسنجی این امکان را فعال کنید و بعد همانند عکس بالا از گزینه undo استفاده کنید.

ارتباط بیشتر کاربران با مدیران به وسیله یاداشت ها

در این نسخه جدید امکان جدیدی به نام یاداشت های کاربران فراهم شده هست که کاربران میتوانند از این به بعد برای مدیران یاداشت های خود را در مورد انجمن ها به مدیران ارسال کنند.

برای استفاده از این امکان کافی هست به پایین صفحه بروید و توسط گزینه ای که در عکس بالا مشخص هست یاداشت خود را برای مدیران ارسال کنید.

امنیت بیشتر در هنگام ورود به کادر مدیریت

یکی از نقص های mybb همین ورود بدون امنیت در کادر مدیرت هست چرا که شما میتوانستید چندین بار سعی کنید که وارد مدیریت شوید و سیستم اصلا جلوی شما را نمیگیرد ولی در این نسخه این نقص بر طرف شده هست و بعد از زدن 5 بار اشتباه یوزر و پسورد ، سیستم جلوی ورد هکر ها را میگیرد.

این امکان همیشه فعال خواهد بود و موجب امنیت بیشتر در سایت شما خواهد شد.

البته با این امکانات زیاد که در 1.6 فراهم شده هست مسلم هست که باید سرور شما قوی تر از قبل باشد و سازندگان mybb  اعلام کرده اند که حداقل ورژن PHP شما باید 5.10 باشد تا بتوانید به طور صحیح از mybb 1.6 استفاده کنید.  پس حتما به یاد داشته باشید که قبل از نصب mybb 1.6 ورژن PHP سرور خود را آپدیت کنید.

البته این مطمئنا تمام امکانات MyBB نیست و بعد از منتشر شدن نسخه کامل آن همگی شاهد تغییرات بسیار کار آمد و خوبی خواهند شد.

همچنین برای سرعت بخشیدن به این پروژه میتوانید به این گروه سازنده کمک های مالی یا اطلاعاتی کنید.

برای دانلود نسخه بتا به این آدرس بروید: http://community.mybb.com/thread-69638.html و برای دانلود نسخه کامل 1.6 باید فعلا صبر کنید. البته میتوانید به سایت رسمی آن مراجعه کنید و از آخرین اخبار آن با خبر شوید: www.mybb.ir

به طور کلی میتوان گفت نرم افزار انجمن ساز MyBB به مراتب از دیگر نرم افزار های انجمن ساز رایگان بهتر و کامل تر هست و بعد از منتشر شدن ورژن 1.6 بهترین میشود.

دیگر رقیب های این انجمن که PHPBB و.. هستند در حال کار روی نسخه های جدید هستند و آنها هم میخواهند خود را به رقیب سر سخت خود یعنی MyBB برسانند.

این بود معرفی نسخه جدید MyBB که حتما در آینده بعد از منتشر شدن آن اطلاعات جدیدی را در  اختیار شما قرار میدهیم. لطفاً نظرات خود را در قسمت نظرات برای ما ارسال کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 4 دیدگاه
    1. به نظر من بهترین نکته قابل توجهش اینه که رایگانه
      شاید امکاناتش کمتر از vb باشه ولی حداقل در سطح vb هست

    2. بعضی از سیستم ها متن باز بودنش به درد نمی خوره

  1. درود
    مثلا یه انجمن ساز باید چی داشته باشه؟
    در ضمن پشتیبانی با نام www.mybb.ir وجود خارجی ندارد.
    پشتیبانی MyBB در ایران:
    http://mybbiran.com

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *