جلوگیری از تغییر محافظ صفحه نمایش و تصویر زمینه در ویندوز 7

  • 1389/4/15
  • محمدرضا ارجمندی
  • 0

گاهی اوقات ممکن است بخواهید کاربران توانایی تغییر محافظ صفحه نمایش و کاغذ دیواری روی رایانه های ویندوز 7 را نداشته باشند. امروز ما نگاهی به  چگونگی اعمال این ممانعت می اندازیم.

ممکن است شما مدیریت کامپیوتر منزل یا یک دفتر کوچک را به عهده داشته باشید و از اینکه کاربران به طور مداوم تصویر زمینه و محافظ صفحه را به چیزی نفرت انگیز تغییر میدهند رنج می برید. در بسیاری از موارد بسیاری از این افراد، کاربران بی تجربه ای هستند و این عکس ها و اسکرین سیور های به اصطلاح «شگفت انگیز و رایگان» هم از سایت های مشکوک که شامل برنامه های جاسوس افزار است دانلود میکنند. جلوگیری از امکان تغییر دادن این گزینه ها توسط کاربران یکی دیگر از راه های مفید برای جلوگیری ایجاد مشکل در رایانه و صرف زمان  و انرژی برای بازگرداندن سیستم به حالت اولیه است.

جلوگیری از تغییر تصویر زمینه و محافظ صفحه با استفاده از Group Policy Editor

توجه : این روش از Group Policy Editor استفاده می کند که  در نسخه  Home ویندوز 7در دسترس نیست.

ابتدا منوی شروع را باز کرده و عبارت gpedit.msc  را در جعبه جستجو وارد کنید و اینتر بزنید.

هنگامی که Local Group Policy Editor باز شد ، به ترتیب به User Configuration ، Administrative Templates، Control Panel ، Personalization بروید. سپس در ستون سمت راست بر روی Prevent changing desktop background.دوبار کلیک کنید .

حالا دکمه رادیویی کنار  گزینه Enabled  را بزنید ، و سپس OK کنید.

در برگشت به صفحه Group Policy ، بر روی Prevent changing screen saver دوبار کلیک کنید.

در صفحه ای که نمایش داده می شود دکمه رادیویی Enable را انتخاب کنید OK کرده، سپس از Group Policy Editor خارج شوید.

حالا وقتی که کاربر به بخش شخصی سازی(Personalization) می رود ، لینک (Desktop Background)به رنگ خاکستری در آمده و غیر فعال است. پیامی هم در پایین صفحه نمایش داده می شود مبنی برا غیر فعال بودن یک یا چند تا از تنظیمات توسط مدیر سیستم (تصویر زیر)

اگر کاربر بر روی Screen Saver برای تغییر محافظ صفحه نمایش  کلیک کند، پیام خطا ظاهر شده به او می فهماند این تنظیم هم غیر فعال است.

جلوگیری از تغییر تصویر زمینه و محافظ صفحه با استفاده از هک رجیستری

همچنین می توانید چند دستکاری کوچولو در رجیستری برای جلوگیری کاربران از تغییر تصویر زمینه و محافظ صفحه نمایش انجام دهید… که البته در نسخه Home ویندوز 7 هم این روش کار می کند. قبل از اعمال هر گونه تغییرات در رجیستری مطمئن شوید که شما از آن پشتیبان گرفته باشید.

رجیستری را با وارد کردن  عبارت regedit  در جعبه جستجوی منوی استارت و اینتر زدن  باز کنید.

اول از والپیپر شروع می کنیم.به آدرس زیر رفته و رشته جدیدی(String Value) ایجاد کرده و نام آن را  Wallpaperقرار دهید:

HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionPoliciesSystem

سپس در قسمت Value data  آدرسی را که می خواهید وال پیپر ها فقط از آن پوشه برای راینه انتخاب شوند وارد نمایید. در این مثال تصویر زمینه اصلی ما بر روی درایو محلی ما قرار دارد… و سپس دکمه ی OK را بزنید.

حالا اجازه دهید مطمئن شویم که آنها نمی توانند محافظ صفحه نمایش را تغییر دهند. در همان محل رجیستری ، ما نیاز داریم تایک ارزش جدید  DWORD (32 بیتی) ایجاد کنیم.

ارزش جدید را به نام NoDispScrSavPage  نام گذاری کرده و مقدارش را 1 قرا داده و OK کنید.

رجیستری را بسته و دستگاه را  راه اندازی مجدد کرده یا log off  کرده و دوباره  وارد شوید تا تغییرات اعمال شوند.

نتایج

برای وال پیپر رایانه ، هنوز کاربر می تواند وارد بخش شده و مجموعه انتخاب ها را ببیند ، البته در صورتی که آنها سعی کنند تصویر انتخابی را به چیز دیگری تغییر دهند…

ویندو تنها به به صفحه اولی بازگشت کرده و هیچ تغییری صورت نخواهد گرفت ، چون ما برای ویندوز مشخص کرده ایم که تنها زمینه مشخص شده توسط ما را بشناسد.

اگر کاربر سعی کند تا به تغییرات اسکرین سیور دست بزند ، این قسمت به رنگ خاکستری و غیر فعال است، و پیام «یک یا چند مورد از تنظیمات این صفحه توسط مدیر سیستم غیر فعال شده است » در پایین صفحه نمایش داده می شود .

نتیجه گیری

اگر شما از کاربرانی که همواره در حال تغییر تصویر زمینه و محافظ صفحه نمایش  هستند خسته شده اید، و راه کاربردی دیگری برای کمک به جلوگیری از تروجان ها می خواهید ، قفل کردن این تنظیمات می تواند مقدار زیادی کمک کند. باز هم ، قبل از هر گونه تغییر در رجیستری ، مطمئن شوید که از آن پشتیبان گرفته باشید. این تنظیمات در ویستا و ایکس پی نیز جواب میدهد.

منبع:howtogeek

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *