oEmbed چیست و چگونه استفاده از 3.0 WordPress را آسان تر می سازد؟

  • 1389/4/18
  • ITTeach
  • 2

از زمان نسخه ی 2.9، WordPress توانایی لینک از سرویس های متعدد را به کاربران داده است (مانند Flickr و YouTube) و دارای محتوای تعبیه شده به صورت اتوماتیک می باشد که نیازی به نوشتن کدهای اضافی ندارد. WordPress از پروتکل oEmbed برای انجام این کار استفاده می کند. ممکن است این سوال به ذهن شما برسد که ” oEmbed در چه رابطه ای می باشد و چگونه به کاربران WordPress کمک می کند: ”

oEmbed در WordPress چیست؟

oEmbed به روش های مختلف و متعددی توصیف شده است. WordPress Codex آن را به صورت زیر توصیف می کند:

پروتکلی برای سایت A (مانند بلاگ شما) تا از سایت B (مانند YouTube) HTML مورد نیاز برای تعبیه ی محتوا(مانند ویدئو) را درخواست کند.

oEmbed’s homepage نیز به صورت زیر توصیف می کند:

oEmbed فرمتی برای امکان پذیرسازی نمایش تعبیه شده ی URL در سایت های شخص ثالث می باشد. API ساده به یک وب سایت این امکان را می دهد تا محتوای تعبیه شده (مانند تصاویر یا فایل های ویدئویی) را نمایش دهد، زمانیکه کاربر لینکی را به آن منبع بدون نیاز به تجزیه ی مستقیم منبع وارد می کند.

بنابراین در اصل، oEmbed این امکان را به صفحه وب (یعنی سایت WordPress) می دهد تا لینک را به سادگی با ارسال درخواست به مولد محتوای مدیا (مانند YouTube یا Flickr) برای کد تعبیه شده به مدیای تعبیه شده تبدیل کند.

بنابراین چه مفهومی برای کاربر WordPress دارد؟

چگونه oEmbed با WordPress کار می کند؟

اگر مثال من را در ابتدای بحث مربوط به نحوه ی کنترل لینک های YouTube توسط Facebook به خاطر داشته باشید، خواهید دانست که چگونه لینک های YouTube در WordPress 2.9 و نسخه های بعدی کار می کنند. شما عادت کرده اید تا آنچه را که انجام می داده اید متوقف سازید، فایل ویدئویی را که قرار است تعبیه کنید، پیدا کنید و سپس کد تعبیه شده را برای درج در نسخه ی HTML پستی که روی آن کار می کنید، بیابید.

این فرآیند خوب پیش می رود ولی امروزه این مسائل با دردست داشتن oEmbed آسان تر می شوند. اکنون، به بررسی لینک می پردازیم. دو روش برای استفاده از لینک وجود دارد. اجازه دهید تا نحوه ی کار آن را با استفاده از سایت WordPress خودم نشان دهم.

  • لینک را از صفحه ی YouTube بردارید.

  • لینک را روی سطر مجزا درج کنید.

  • در این مرحله چیزی به این شکل خواهید دید.

  • یا می توانید از کد کوتاه و نوعی شبیه به این نوع استفاده کنید و در فرمت کردن مقداری انعطاف پذیری دارید.

  • این مثال به این شکل خواهد بود:

در کل همان oEmbed و نحوه ی کار آن با  WordPress می باشد. WordPress به استفاده از هیچ URL قدیمی تنها با oEmbed به دلایل امنیتی اجازه نمی دهد. لیستی از سایت های پذیرفته شده در صفحه ی WordPress Codex page about embeds وجود دارد. همچنین باید توجه داشت که می تونید سایت های بیشتری را اضافه کنید. بررسی کامل این فرایند در مقاله ی دیگری تحت پوشش قرار داده می شود.

به نظر می رسد که WordPress به صورت روزافزون به منظور سهولت زندگی های ما در حال پیشرفت می باشد. این قابلیت تعبیه سازی تنها مثال کوچک دیگری می باشد. کدام یک از ویژگی های WordPress زندگی شما را آسان تر می سازد؟ آیا تاکنون از oEmbed استفاده کرده اید؟

منبع:  makeuseof

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *