عکس های خود را با برنامه FotoSketcher به طرح‌های هنری مبدل کنید!

  • 1389/4/26
  • محمدرضا ارجمندی
  • 3


امروزه با گسترس و رواج دوربین های دیجیتال ، هر کسی با هر سطحی از معلومات عکاسی می تواند هر زمان و در هر کجا که بخواهدبه شکل  دیجیتال عکاسی یا فیلم برداری کند. به اشتراک گذاری تصاویر نیز به آسانی عکاسی است، تقریبا هر کاربر متوسطی می تواند هر کدام از تصاویر دلخواه  را در یک (یا همه) شبکه های اجتماعی برای دید ه شدن توسط همه دوستان آپلود کرده و در معرض نمایش قرار دهد.

تصاویر عادی زیاد و عاری از جنبه های هنری گاهی خسته کننده و تکراری است. برای تبدیل عکس های عادی روزمره به چیزی متفاوت، تلاش بیشتری نیاز است. یکی از این تلاش ها این است که عکس خود را تبدیل به اثری هنری کنید ، و ابزاری که می تواند چنین کاری را برای ما انجام دهد این است: FotoSketcher (فقط برای سیستم عامل ویندوز).

چگونه عکس ها  را به طرح(Sketch) تبدیل کنیم؟

هر کاربر مشتاق فتوشاپ به شما خواهد گفت که ایجاد تصاویر هنری از عکس های معمولی به آسانی چند کلیک با ماوس است .اگرچه ممکن است این حرف درست باشد ، اما  همه در استفاده از فتوشاپ راحت نبوده و بسیاری کار با ان را نمی دانند.به خصوص در کشورهایی که از نسخه اورجینال استفاده می شود قیمت بالای این نرم افزار نیز یکی دیگر از موانع برای مردم عادی به منظور استفاده از چنین برنامه فوق العاده ای می باشد.

این جاست که FotoSketcher وارد می شود. این برنامه تحت ویندوز برای کمک به کاربرانی مانند ما ساخته شده است تا عکس های روزمره تکراری خود را به سرعت تبدیل به اثری زیبا و  هنری کنیم. برچسب قیمت این نرم افزار هم بد نیست: رایگان! شما می توانید نسخه اصلی (با برنامه راه اندازی و برنامه  حذف کامل برنامه از رایانه) برای نصب روی کامپیوتر خود و یا نسخه های قابل حمل بر روی فلش مموری را که برای کار با هر رایانه دارای ویندوزی طراحی شده دانلود کنید.

در راهنمای این مقاله  از نسخه اصلی برنامه با استفاده شده است، اما کار با نسخه قابل حمل هم تجربه مشابهی با نسخه اصلی است.

FotoSketcher به شما این امکان را می دهد تا به اعمال تغییر ات در تصاویر به شکل تک تک و یا دسته ای بپردازید. برای انجام عمل دومی ، به  منوی  File  و Batch processing (پردازش دسته ای)بروید.

پنجره پردازش دسته ای باز خواهد شد. بر روی دکمه Add files کلیک کنید:

تصویری را که می خواهید تبدیل کنید از لیست انتخاب کنید  .

سپس محل فایل جدید برای ذخیره شدن را انتخاب کرده، و برای ادامه بر روی دکمه Process کلیک کنید و یا لغو تغییرات روی Cancel کلیک کنید.

سپس باید شروع به طراحی اثر هنری خود کنیم در قسمت Drawing parameters این افکت ها را می توان اعمال کرد با  افکت Drawing style شروع می کنیم.

در این قسمت افکت  های بسیاری وجود داند که می توانید از لیست انتخاب کنید که از طراحی با مداد (Pencil sketch)شروع شده و دارای افکت های متعددی می باشدهمچنین اگر نمی خواهید این افکت اعمال شود  No effect را انتخاب نمایید. برای آشنایی بیشتر با هر کدام از افکت ها و تاثیرشان روی تصویر می توانید همه آنها را به صورت جداگانه بر روی تصویر اعمال کرده و نتیجه را همان لحظه در پیش نمایش تصویر مشاهده کنید.

همچنین بدون در نظر گرفتن سبک نقاشی که شما به تصویر خود اعمال کرده اید می توانید فریم (قاب)به تصاویر اضافه کنید. کافیست جعبه کنار این گزینه را انتخاب کنید و نوع قابی را که می خواهید اضافه کنید انتخاب کنید.

یکی دیگر از جلوه هایی که می توانید به عکس خود اضافه کنید«بافت»( Texture) است. در واقع با اعمال این گزینه جلوه  کاغذی/ سطح بوم نقاشی را به تصاویر خود می دهید.

همچنین می توانید متن دلخواه خود را به تصاویر اضافه کنید ، می توانید فونت ، رنگ ، و جایگاه متن در تصویر را تنظیم کنید.

و بعد از اعمال تمام تنظیمات ،می توانید با  کلیک روی Draw it! دستور شروع مراحل اعمال جلوه ها را صادر کنید.

هر چند من  در این مقاله فقط گام های رسیدن به تغییر عکس به صورت گروهی توضیح دادم،اما همه مراحل فوق را می توان در حالت تصویر تکی  تنها با استفاده از ابزار موجود در نوار ابزار انجام داد و ساده تر است.

و اگر پس از استفاده از این نرم افزار آن را مفید و بدرد بخور یافتید، میتوانید با کلیک بر روی آیکون فنجان قهوه در نوار ابزار به صورت آنلاین از حساب خود به طراحان برنامه FotoSketcher پولی اهدا کنید.

حالا شما می توانید تصاویر و عکس های منحصر به فرد و هنری خود را با دوستان و بستگان خود به اشتراک گذارده و عکس های روزمره و عادی خود را به چیزی تبدیل کنید که هر چیزی باشد غیر از تکرای و خسته کننده!

آیا تا کنون از FotoSketcherاستفاده کرده اید؟ نظر شما چیست؟ آیا با برنامه های مشابه آشنایی دارید؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید!

منبع:makeuseof

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 3 دیدگاه
  1. عکس های خود را با برنامه FotoSketcher به طراح های هنری مبدل کنید!
    طراح ها نه طرح ها
    :دی

  2. سلام
    ممنون
    واقعا که اطلاعات جامعی رو در اختیار ما قرار می دین..
    فقط یک سوال داشتم
    می شود طرز ساخت عکس های هنری در فتوشاپ رو یاد بدین
    مثل بکگراند هایی که برای ویندوز ها یا غیره می سازند
    منتظر جواب می مانم
    یاعلی

    1. سلام وخسته نباشيد ميتونيد به صفحه ترفندهاي فتوشاپ و يا آموزش ‌هاي فتوشاپ مراجعه كنيد و فكر كنم نيازتون برطرف بشه
      https://www.gooyait.com/category/articles-tutorial/%d9%81%d8%aa%d9%88%d8%b4%d8%a7%d9%be-articles-tutorial

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *