راهنمای نصب Google Earth بر روي لینوکس

  • 1389/4/31
  • سپهر خيري
  • 4

بسیاری از افراد بر روی گوشی  خود برنامه Google Map  (نقشه ای که بوسیله ی گوگل طراحی شده است) را دارند و استفاده های  فراوانی از آن می کنند  به طوری  که حتی عده ای از  کابران به کاربرد نقشه ی گوگل معتاد شده اند و دیده می شود که در خانه های  خود نیز از آن استفاده می کنند تا خود را متقاعد کنند  که در خانه ی خود گم شده اند!.  به طور کلی این نرم افزار محبوب و پر کاربرد به کاربر خود کمک می کند تا در هیچ کجا مسیر را پیدا نکرده و گم نشود و در واقع راه مرود نظر را همیشه خواهد یافت.

نرم افزار Google Earth  نیز مورد توجه عده ی زیادی از کاربران رایانه های شخصی قرار گرفته است به طوری که اکنون میلیون ها نفر از آن استفاده می کنند و به نرم افزاری کاملا متداول تبدیل گشته است.این نرم افزار که در واقع تصاویری از دوربین های ماهواره های مختلف مستقر شده در مدار زمین را به شما می دهد، به کاربر خود این اجازه را خواهد داد تا روی کشور، شهر، منطقه ، خیابان و حتی کوچه ی محل زندگی خود زوم کرده و آن را از نمای کاملا عمودی ببیند.

این نرم افزار شما را یاری خواهد کرد تا  اگر چنانچه به تازگی وارد محلی شده اید بتوانید اطراف خود را بهتر بشناسید .حتی با اینکه عده ی زیادی روی  سیستم عامل لینوکس از این نرم افزار استفاده می نمایند بازهم نمی دانند که نرم افزار Google Earth  دارای نسخه ای مخصوص و مختص برای سیستم عامل لینوکس می باشد.  این نسخه ی ویژه می تواند بر روی هر محصولی که سیستم عامل لینوکس و مشخصات لازم از نظر سخت افزاری را دارد نصب شده و مورد استفاده قرار گیرد.

در این مقاله شما را راهنمایی خواهیم کرد تا موفق شوید این نسخه ویژه را بر روی سیستم عامل لینوکس خود نصب کرده و نسبت به نسخه ی ویندوز، استفاده ی به مراتب آسان تر و لذت بخش تری را از Google Earth   تجربه کنید و در واقع دنیای اطراف خود را با دقت زیاد با راحتی دید بزنید!

به لیست زیر که سامل حداقل احتیاجات سخت افزاری برای نصب این برنامه است توجه کنید:

* Kernel: 2.4 or later

* glibc: 2.3.2 w/ NPTL or later

* XFree86-4.0 or x.org R6.7 or later

* CPU: Pentium 3, 500Mhz

* System Memory (RAM): 256MB

* Hard Disk: 400MB free space

* Network Speed: 128 Kbits/sec

* Graphics Card: 3D-capable with 16MB of VRAM – Screen: 1024×768, “16-bit High Color” screen

و سیستم پیشنهادی برای این نرم افزار:

* Kernel 2.6 or later

* glibc 2.3.5 w/ NPTL or later

* x.org R6.7 or later

* System Memory (RAM): 512MB

* Hard Disk: 2GB free space

* Network Speed: 768 Kbits/sec

* Graphics Card: 3D-capable with 32MB of VRAM

* Screen: 1280×1024, 32 bit color

اگر سیستم شما دارای حداقل نیاز های سخت افزاری براین نصب این برنامه است، بهتر است برویم به سراغ نصب این برنامه.

فرایند نصب:

ایتدا باید فایل لازم برای نصب را از صفحه ی ایترنتی سایت گوگل و قسمت مربوط به Google Earth دانلود نمایید.   به محض اینکه این فایل نصب را برای کامپیوتر خود دانلود نمودید ، و آن را به پوشه  ی مخصوص انبار شدن فایل های دانلودی بردید، وقت آن است که کار را شروع کنیم.   قدم های اول بدین صورت می باشند:

1.   پنجره ی ترمینال خود را باز کنید.

2. مسیر محل ذخیره شدن فایل های دانلودی را انتخاب نمایید.

3. دستور chmod u+x GoogleEarthLinux.bin  را وارد نمایید تا در حقیقت اجازه نصب چنین برنامه را به سیستم خود بدهید.

4. اکنون دستور sudo ./GoogleEarthLinux.bin را تایپ و وارد نمایید تا فرایند نصب برنامه آغاز شود.

توجه:  ممکن است در بعضی از کامپیوتر هایی که سیستم عامل لینوکس را مورد استفاده قرار می دهند ، دستور sudo  به کار نرود و برای سیستم تعریف نشده باشد. در این صورت در خط های دستوری به جای آن کلمه ی Su  را وارد نمایید.

پس از وارد کردن دستورات فوق پنجره نصب در مقابل شما ظاهر خواهد شد و در واقع مرحله ی نهایی نصب و راه اندازی برنامه آغاز می شود . شما در این پنجره باید به نکات زیر توجه نمایید:

در قسمتی از این پنجره کلمه ی  Install path به چشمتان خواهد خورد. در واقع در باکسی که مقابل این کلمه قرار دارد شما مسیری را مشخص خواهید کرد که برنامه در آنجا نصب خواهد شد. سعی کنید درایوی از هارد کامپیوتر خود را انتخاب نمایید که دارای فضای خالی بیشتری باشد اگرچه این برنامه حجم چندان بالایی ندارد.

در قسمتی دیگر از همین پنجره به Symbolic link بر می خورید. این لینک نمادین در حقیقت برنامه شما را جهانی کرده و شما را در شمار یکی از کابران حقیقی این نرم افزار قرار می دهد.  (چنانچه در ایران هستید بهتر است از این قسمت کلا صرف نظر کنید چرا که نرم افزار اصلی در دست شما نیست)

و  Binary path نیز مربوط به همان لینک نمادین است که توضیحات در مورد ان داده شد در بالا. در این قسمت می توانید مکان آن لینک را مشخص نمایید و اینکه در کجا ایجاد خواهد شد.

در همان ابتدا که پنجره نصب برای شما نمایش داده می شود در مورد تمام قسمت هایی که در بالا در مورد آن ها صحبت کردیم ، تنظیماتی از پیش تعیین شده در نظر گرفته شده است که معمولا در اکثر سرایط بهترین تنظیمات نیز هستند . پس می توانید خود را درگیر تنظیمات بالا نکنید و بگذارید که برنامه با تنظیمات از پیش تعیین شده مراحل نصب را پشت سر بگذارد. بنابرین کافیست به جای دست کاری تنظیمات فقط خیلی ساده دکمه Begin Install را فشار دهید.

فرایند نصب این نرم افزار زمان زیادی نخواهد برد و در کمترین زمان ممکن نصب و آماده برای استفاده است. شما می توانید تصمیم بگیرید که آیا پس از اتمام نصب بلافاصله با استفاده از گزینه ی از پیش تعیین شده ای که در پایان نصب نمایان می شود ، برنامه را باز کنید یا در هر زمان مورد نظر با به کار گیری دستورgoogle Earth این برنامه را باز کنید.

سخن نهایی:

نهایتا بعد از نصب این نرم افازر شما نیز متوجه خواهید شد که این برنامه بر روی سیستم عامل لینوکس نه تنها به خوبی سایر پلتفورم ها بلکه بهتر از آن ها کار می کند . از تجربه خود در لینوکس با google Earth لذت ببرید.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 4 دیدگاه
  1. با سلام

    لطفاً طریقه نصب نرم افزارهای کاربردی بیشتری را بر روی لینوکس بگذارید

    با تشکر از خدمات شما

  2. لطفا اول بگویید چگونه آن را دانلود کرد نصبش پیشکش!
    پیام زیر را ببینید.

    Google
    This product is not available in your country

    Thanks for your interest, but the product that you’re trying to download is not available in your country.

  3. با سلام

    با تشکر از این سایت که مطلبی هم از لینوکس زده شد !!

    منم این مطلب رو کاملتر میکنم

    توی ترمینال (terminal) بنویس

    su
    password : ********* password root
    cd /home/falko/Downloads
    wget http://dl.google.com/earth/client/current/GoogleEarthLinux.bin
    sh GoogleEarthLinux.bin

    خودش دانلود میکنه و نصب میشه

    البته باید اینترنت هم داشته باشی !!
    یه مساله دیگه اینکه این فایل توی سایت گوگله و گوگل هم مارو تحریم کرده
    یعنی نمیشه !!!
    ولی اگه فایل bin رو تونستی دانلود کنی میتونید نصبش هم کنید

  4. سلام
    روی کامپیوتر من نصب میشه ولی اجرا نمیشه
    توی ترمینال رو نگاه میکنم پیغام زیر رو میده:
    Verifying archive integrity… All good.
    Uncompressing Google Earth for GNU/Linux 6.0.3.2197………………………………………………………………………………….
    loki_setup: Suspect size value for option option

    loki_setup: Suspect size value for option option

    (setup.gtk2:2275): GLib-GObject-WARNING **: /build/buildd/glib2.0-2.24.1/gobject/gsignal.c:3079: signal name `depressed’ is invalid for instance `0x8475268′

    (setup.gtk2:2275): GLib-GObject-WARNING **: /build/buildd/glib2.0-2.24.1/gobject/gsignal.c:3079: signal name `depressed’ is invalid for instance `0x8475418′
    loki_setup: Suspect size value for option option

    Installing mimetypes…
    Installing desktop menu entries…
    Installing desktop icon…
    sh: googleearth: not found

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *