Ikariam online تاجران جنگجو

  • 1389/5/6
  • ميثاق جراحي
  • 0

Ikariam

تاجران جنگجو

باز هم این بازی های تحت وب هستند که بازی های انلاین را به تسخیر در اوردند و با سادگی و خوش ساخت بودن هر کدام و هم چنین نوع اوری  هایی که این بازی ها را از هم متمایز می سازد بازیکنان ا را به مرز اعتیاد کشاندند . اعتیاد پیدا کردن به چنین بازی هایی از جمله Battle down و تراویان می تواند بهترین مثال موجود باشند(گویا ای تی)

در واقع بازی این هفته یکی از بازیهای استراتژیک تحت وب است که ویژگی های منحصر به فردش باعث تفاوتش با سایرین می شود.این بازی هم مانند خیلی از بازی های دیگر هم سبک رایگا ن است و بازیکن تنها کافی است که در سایت مربوطه ثبت نام کند و از بازی لذت ببرد. بازی کن پس از اینکه مراحل تبت نام را طی کرد باید از بین 11 نقشه موجود در بازی یکی از انتخاب نماید و در انجا پیشرفت کند

همونطور که در بالا اشاره کردم این بازی تحت وب است و سیستمش برپایه آپدیت های ساعتی خواهد بود به این معنا که بازی به صورت تناسبی و با توجه به پیشرفت بازیکن در بازی به روز و اپدیت می شود.

در واقع این سیستم ساعتی باعث میشود که تغییرات و تحولات در این بازی خیلی سریع صورت بگیرند و بازیکن های مبتدی در ابتدای کار خیلی زود به نقطه ی قدرت و در اصطلاح  نقطه ای برسند که حداقل نیرو و توان برای پیروزی در نبرد های جزئی را داشته باشند. به طور مثال بازیکن های جدید این قابلیت را دارند که با فعالیت مستمر و سریع به افراد بلند مرتبه و اعضای اصلی در بازی برسند و بتوانند با انها رقابت کنند(گویا ای تی)
هر نقشه ای که شما در طول بازی می بینید توسط یکی از اعضای این بازی  مدریت و کنترل می شود . در این بازی  چیزی به اسم هوش مصنوعی کامپیوتری وجود ندارد و تمام شهر ها به وسیله افراد مانند خود شما اداره می شود
برای شکوفایی و پیشرفت منطقه ی تحت تصرف شما باید اطمینان حاصل نمایید که منابع لازم برای ساخت و ساز را دارید و بعد با توجه به جدول درجه ها و امتیازاتی که از شما به ثبت رسیده شروع به ساخت و ساز و تولید نیرو کنید.  در این بازی سه نوع زاویه دید برای نقشه وجود دارد که شامل Town شهر و Island جزیره و World کل دنیای بازی می شود .

در قسمت World Map  کل دنیای  Ikariam تحت دید بازیکن خواهد بود با این کار شما میتوانید اطلاعاتی از قبیل تعداد شهر های موجود در جزیره و منابع و همچنین تعداد جزایر موجود در جزیره را پیدا کنید .

با انتخاب هر یک از این مکان ها شما وارد مرحله ی جدیدی از بازی میشوید و میتوانید برای خود افرادی را کرایه کنید تا بتوانند کار جمع اوری مواد مورد نیاز برای ساخت و ساز مانند چوب . سنگ و … را بر عهده گیرند. شما برای ساختن نیرو و هر چیز دیگری احتیاج به سرباز خانه و  کارگاه دارید (گویا ای تی)
اگر شما قصد ساختن مکان و یا بنای جدیدی را دارید ابتدا  باید مکانی را که می خواهید در ان به ساخت و ساز بپردازید مشخص کنید. هر مکانی با پرچم و نمادی مشحص شده است به همین علت برای بنا کردن ساختمانی محدودیت هایی وجود دارد .
یکی از ویژگی های دیگر بازی اموزش دادن به شهروندان و ادم هایی است که در شهر یا دهکده ی شما زندگی می کنند به طور مثال وقتی که شما دارای مدرک و توانایی انتقال علم و قدرت تحقیق به شهروندانتان را کسب کردید این قدرت را دارید که شهروندان خود را تبدیل به یک محقق و دانشمند کنید و همچنین شما میتوانید به محققان تان دستور دهید که در چه زمینه ای به تحقیق و جستجو بپردازند.
در طول بازی شما این ازادی را دارید که در زمینه های مختلفی به فعالیت بپردازید . سایت بازی برا ی بازیکنان امکاناتی را فراهم نموده که شامل مواردی مانند دریانوردی . اقتصادی .نظامی و پژوهشی می شود.برای بدست اوردن این امکانات و قابلیت ها به سرمایه و طلای زیادی لازم است.

وجود ر ستوران در هر شهر هم در نوع خود جالب است این مکان ها به بازی کن این امکان را می دهد که نیاز های خوراکی سربازان و افراد خود را تا مین کنید(گویا ای تی)

از دیگر توانایی بازیکنان غارت کردن و تصرف اموالی است که از دشمن به دست می اورد که برای اینکار نیاز به نیرو و سرباز دارید پس از اینکه افراد شما تمام دشمنان را از بین بردند می توانند شهر را به تصرف خود در اورند و از دیگر افراد غیر نظامی مالیات بگیرند.
ولی لازم به ذکر است  که وقتی شما شهری را غارت میکنید باید کشتی های حمل و نقل ( Trading Ships ) کافی نیز برای انتقال مواد و کالاهای تصرف شده را برای بیرون بردن انها به خارج شهر داشته باشید(گویا ای تی)

سیستم دفاع در بازی به صورت هوشمند و اوتوماتیک است . وقتی که به شهر شما حمله شود سربازان تحت فرمان شما به صورت برنامه ریزی شده از شهرتان دفاع می کنند . اگر شما قصد حمله به مکانی را دارید باید در نقشه بر روی مکان یا شهر مورد نظر کلیک کنید و با انتخاب گزینه های موجود این امر را تحقق ببخشید.در این بازی شما می توانید از تمامی امار ها و اتفاقات اطراف خود با خبر شوید برای این کار کافی است گزینه ی *ارسال اتفاقات به Mail * را فعال سازید و سپس بقیه کار را به سایت بازی بسپارید.

این بازی گرچه به پای بازی هایی چون تراویان نمی رسد ولی جذابیت هایی دارد که در نوع خود منحصر به فرد است.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *