راهکارهایی جهت استفاده از iTunes

  • 1389/5/11
  • سپهر خيري
  • 2

اگر پیش از استفاده از برنامه ی  iTunes بر روی  iPad از این برنامه بر روی رایانه شخصی خود استفاده کرده باشید ، جهت استفاده از آن بر روی این دستگاه مشکل زیادی نخواهید داشت اما در غیر این صورت مسلما درگیر پیچیدگی بیش از حد آن خواهید شد .

این سردرگمی فقط مختص شما نیست بلکه بسیاری از کاربران دیگر نیز درگیر این مشکل هستند . در این مقاله قصد داریم تا راهکارهای فوق العاده مفیدی را برای استفاده ی بهینه از برنامه ی iTunes بر روی دستگاه iPad به شما معرفی کنیم پس با ما همراه شوید.

محیط برنامه و ظاهر آن:

*  اگر دستگاه خود را در حالت افقی یا LandScape نگه دارید منوی آهنگ ها در سمت چپ دستگاه شما ظاهر خواهد شد . این منو شامل آهنگ هایی است که شما از روی کامپیوتر خود به iPad خود منتقل کرده اید.

* کاربران همینطور قادر خواهند بود تا به غیر از راه اول برای انتقال آهنگ بر روی دستگاه خود از راه دیگری نیز آهنگ های مورد نظر را بدست آورند. این راه نیاز به اینترنت بیسیم (wireless) خواهد داشت و همینطور ابزاری که بتوانید به کمک آن خرید اینترنتی خود را از سایت برنامه ی  iTunes انجام دهید. این آهنگ های خریداری شده نیز به همان منوی سمت چپ منتقل خواهند شد . فقط آن ها را باید در لیست آهنگ های خریداری شده یاpurchased جست و جو نمایید.

– در قسمت بالای برنامه شما شاهد چند دکمه خواهید بود که شامل دکمه های عادی می باشد که جهت کنترل آهنگ تحت هر برنامه ای نیاز دارید.

– در قسمت پایین نیز اطلاعاتی از آهنگ در حال اجرا وجود دارد . که برای مثال نام خواننده و نام آهنگ را نجات می دهد.

نهایتا در قسمت سمت چپ و پایین صفحه نمایش نیز دکمه ای وحود دارد که به شما اجازه ساخت لیست آهنگ ها یا Playlist را می دهد.

به اجرا در آوردن آهنگ:

اجرای آهنگ بوسیله برنامه ی iTunes تنها عملیات اجرایی است شما می توانید بر روی دستگاه خود اجرا کرده و در حال اجرای آن به اجرای برنامه های دیگر نیز بپردازید .

شما یم اتویند پلی لیست مورد نظر خود را به اجرا در آورید تا آهنگ های مورد علاقه تان پشت سر هم به اجرا در بیاید و همزمان با آن بر روی دستگاه iPad  خود به انجام کارهای دیگری بپردازید که دسوت دارید.

هز زمان هم که خواستید آهنگ را عوض کنید یا به هر نحوی تنظیمات موزیک پلیر خود را دستکاری کنید می توانید با فشردن دکمه ی مخصوص iTunes به نام Home  سریعا به محیط اجرای آهنگ رفته و هر کاری که دوست دارید انجام دهیید. منویی که در این هنگام باز می شود کمی کوچک تر از محیط اصلی اجرای آهنگ است.

ساختن لیست آهنگ ها یا Playlist:

شما  در هنگام گوش  دادن آهنگ (چنانچه قبلا نیز گفتیم ) می توانی د با استفاده از دکمه ای که در سمت  چپ و پایین محیط  اجرای  آهنگ  قرار دارد (دکمه که به شکل علامت + است)  نام  لیست آهنگ های  خود  را نوشته و سپس  توسط  برنامه به طور خودکار  به محلی برده می شوید که تمام  آهنگ هایی که بر روی دستگاهتان  قرار دارد را نشان می دهد.

در انجا تنها کافیست با فشردن یک دکمه که آن هم علامت + است ( و این دکمه در کتار هر آهنگ در لیست جدیدی که براش ما اورده می شود قرار دارد)  هر آهنگ را به لیست خود اضافه نمایید .

اگر در حین ساختن لیست آهنگ ها دچار اشتباهی شوید یا آهنگی را از قلم بیاندازی می توانید بار دیگر به سراغ لیست مورد نظر رفته و اصلاحات لازم را در آن انجام دهید.

لیست سازی هوشمند:

مسلما شما نیز می توانید در موبایل خود به همان روشی که ما توضیح دادیم لیست آهنگ بسازید و این روش بسیار قدیمی است. اما چیزی که این برنامه برای شما به ارمغان می آورد ساخت لیست هوشمند است . کاری که به سادگی هرچه تمام تر انجام می پذیرد.

برای مثال تصور کنید که شما در حال گوش دادن به آهنگی هستید و از فضای آن آهنگ و سبک آهن بسیار لذت می برید و راغب می شوید تا باز هم از این نوع آهنگ ها گوش کنید اما حوصله جمع آوری آهنگ های این چنینی را در یک لیست به صورت دستی ندارید.

شرکت قدرتمند Apple  با ابتکار خود  به شما این امکان را می دهد  تا با فشردن  یک دکمه از دستگاه  خود  درخواست  لیستی از آهنگ ها  را بکنید که دارای سبک و سیلاق  یکسان با آهنگ در حال اجرا می باشد. در حقیقت خود برنامه ی iTunes  جست و جو می کند و تمام  آهنگ های یک  سبک با آهنگ در حال اجرا را برای شما نمایش می دهد.

این کار چند مرحله ی  فوق العاده آسان دارد که بهتر است این مراحل را با هم پیش ببریم:

– ابتدا باید آهنگی را قصد دارید لیستی هم سبک با آن بسازید به اجرا دربیاورید.

– اکنون باز هم به سراغ گوشه پایین و سمت چپ صفحه نمایش خود بروید . در کنار دکمه ای که روی ان علامت + قرار دارد دکمه را خواهید دید . همان دکمه را فشار دهید تا لیست آهنگ های مورد نظرتان ساخته شود.

– اگر به هر دلیلی لیست ساخته شده توسط برنامه شما را راضی نکرد می توانید با استفاده از دکمه ی Refresh که در بالای صفحه قرار دارد تقاضای یک لیست جدید از آن سبک بکنید .

– در پایان و زمانی که  برنامه لیست مورد علاقه تان را به بهترین نحو برایتان ساخت کافیست لیست خود را نام گذاری و از آن استفاده نمایید.

چند راهکار دیگر:

ممکن سات شما عکس از خواننده ای که آهنگ او بر روی دستگاه شما در حال اجراست نداشته باشید اما باید گفت iTunes به شما این امکان را می دهد تا  عکسی را که دردون فایل های آهنگ وجود دارد و برای شما قابل استخراج نیست، هنگام پخش آن آهنگ بر روی صفحه نمایش خود  نمایان کنید.

فقط کافیست هنگام پخش یک آهنگ دکمه ی Now Playing album cover که در عکس بالا مشخص هست را فشار دهید تا تصویری از خواننده که درون فایل های آهنگ قرار دارد بر روی صفحه نمایش شما به نمایش در بیاید و به صورت فول اسکرین که در عکس زیر مشاهده میکنید در بیایید.

و در آخر این هم نمایی از لیست آهنگ ها:

این بود مقاله در مورد iTunes که در اینجا خواندید و بعدا اگر ورژن های جدید این نرم افزار منتشر شود حتما به شما معرفی میکنیم.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. دوست عزیز سلام
    اول از هر چیز به شما برای داشتن همچین بلاگ پر محتوایی تبریک میگم.
    سایت زیباتـــرین ( http://www.zibatar.in ) از شما دوست عزیز دعوت میکند هر روز به صورت رایگان لینکهای زیبای خود و یا هر لینک زیبای دیگری را در این سایت ثبت کنید و به لینکهای سایر دوستان خود در سایت رای بدهید فعلا به مدت محدود عضویت برای شما بدون نیاز به دعوتنامه خواهد بود پس لطفا سریعتر برای انتشار لینکهای زیبای خود در زیباترین اقدام نمایید.
    منتظر حضور شما هستیم
    با تشکر
    http://www.zibatar.in

  2. بازتاب: راهکارهایی جهت استفاده از iTunes | IraNFull.CoM

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *