FreshView – نرم افزاری معروف برای سازماندهی و مدیریت فایل های چند رسانه ای

FreshView – نرم افزاری معروف برای سازماندهی و مدیریت فایل های چند رسانه ای
  • 1389/5/17
  • مهدی صمصامی
  • 0


اگر شما هم مثل من هستید و تمایل به دانلود و جمع آوری حجم زیادی از تصاویر و فایل های رسانه برای کامپیوتر خود دارید، مطمئنا دنبال راهی هستید که با استفاده از آن بتوانید از فایل های خود پیش نمایش بگیرید، آن ها را مرتب کنید و یا آن ها را برای استفاده های مختلف مدیریت کنید.

با اینکه Windows Explorer به شما اجازه مشاهده ریز عکس های (Thumbnails) یک پوشه یا مسیر خاص را می دهد، اما راه آسان تر و بهتری برای پیش نمایش گرفتن از فایل های مختلف در یک لیست و یا پیش نمایش از دیگر فایل های رسانه ای مانند ویدئوها و آهنگ ها، نیز وجود دارد.

به همین دلیل من خیلی خوشحال شدم وقتی نرم افزار FreshView را پیدا کردم. FreshView نرم افزاری مرتب و بخش بخش مانند یک نرم افزار جستجوگر فایل های چند رسانه ای (Multimedia Explorer) است. این نرم افزار به شما اجازه می دهد تا فایل ها و پوشه های خود را مانند تصاویر و آهنگ ها و ویدئوها، سازماندهی کنید. این نرم افزار قابلیت پشتیبانی از 86 فرمت مختلف صوتی و تصویر و ویدئویی را دارا است.

این به این معنی است که با استفاده از این نرم افزار نه تنها می توانید فایل های رسانه ای خود را مشاهده کنید؛ بلکه می توانید تصاویر را از فرمتی به فرمت دیگر تبدیل کنید.

نرم افزارها و برنامه های زیادی برای مرتب کردن، به اشتراک گذاری، تبدیل و نمایش فایل های چند رسانه ای وجود دارند Oosah یا EncodeHD که می توانید از آن ها استفاده کنید. FreshView گزینه خوبی برای اضافه کردن و لیست اینگونه نرم افزارها است.

بازی با تصاویر در FreshView
یک از توانایی های FreshView، تقسیم کردن تصاویر است. FreshView علاوه بر امکان نمایش تصاویر با فرمت هایی مانند jpg، gif، png و … امکان نمایش فایل های Thumbnail را نیز دارا است. شما مطمئنا خوشحال خواهید شد اگر بدانید که این برنامه همچنین می تواند فایل های Thumbnail مانند dib، rle، pcx، scr و cut را نمایش دهد.

بعد از نصب و اجرای نرم افزار، شما یک صفحه آشنا را خواهید دید که بسیار خودمانی خواهد بود اگر شما به صفحه نمایش معمول Windows Explorer برای نمایش Thumbnail ها، عادت کرده باشید.


این موضوع نشانگر این است که چقدر FreshView می تواند به Windows Explorer شبیه باشد. ویژگی ها و قابلیت هایی که با سرک کشیدن در بخش های برنامه، کشف خواهید کرد به شما کمک خواهد کرد تا برتری های FreshView را نسبت به Windows Explorer پیشفرض ویندوز بشناسید.

اولین ویژگی که من میخواهم از آن برای شما صحبت کنم، ویژگی Slideshow (نمایش تصاویر به صورت اسلاید یا پشت سر هم) است. راه اندازی یک Slideshow به آسانی پایین نگه داشتن کلید Control و انتخاب تصاویر مورد نظرتان برای اضافه شدن به Slideshow است. سپس رو گزینه Slideshow در برنامه کلیک کنید.


بلافاصله، تمامی صفحه نمایش کامپیور شما به صفحه Slideshow تبدیل خواهد شد که در آن هر تصویری را که انتخاب کرده اید در وسط صفحه به نمایش در خواهد آمد. شما می توانید صبر کنید و اجازه دهید تا تصاویر پشت سر هم و با فاصله مشخص نمایش داده شوند و تکرار شوند (قابل تنظیم در منوی Settings). یا شما می توانید به سادگی برای رفتن به تصویر بعدی در زمان مورد نظرتان، بر روی ماوس کلیک کنید.


اگر شما بر روی تصویری کلیک راست کنید و گزینه Properties را انتخاب کنید، پنجره ویژگی های تصویر اجرا میشود و تمام ویژگی های تصویر را که به آن نیاز خواهید داشت به شما نشان خواهد داد. اطلاعات نمایش داده شده در تب General، شامل ابعاد، طرح رنگ، نوع فشرده سازی و حتی هر بیت در پیکسل است. شما همچنین شما زمان دقیق ساخت تصویر را خواهید دید.


حتی بهتر از اطلاعاتی را که در بخش General دیدید، می توانید با کلیک بر روی تب Histogram ببینید. در این تب شما اطلاعاتی مانند شکل و اندازه پخش شدن رنگ ها در تصویر را خواهید که می تواند برای کارشناسان و عکاسان پیشرفته بسیار کاربردی باشد.


ساخت فوری اسلایدهای HTML
علاوه بر ویژگی های پیشرفته نمایش تصویر در FreshView، یک امکان بسیار جالب دیگر در این نرم افزار به نام HTML Album (آلبوم تصاویر در قالب HTML) نیز وجود دارد که به شما اجازه می دهد تا به سرعت تمام تصاویر انتخابی را در مسیر دلخواه تان به یک Slideshow در قالب یک فایل HTML کد گذاری شده تبدیل نمایید.


هنگامی که شما گزینه ساخت HTML Album را کلیک می کنید، فقط لازم است که عنوان و فهرست را تنظیم کنید. وقتی شما این مرحله را به اتمام رساندید، Slideshow برای شما فقط در چند ثانیه تهیه و کد گذاری میشود.

در زیر می توانید یکی از شکل های استاندار HTML Slideshow را ببینید. وقتی که کاربر بر روی یکی از تصاویر کلیک بکند، تصاویر به صورت Slideshow در می آیند.


در این حالت نمایش به صورت اسلاید، کاربر می توانید با نگه داشتن کلیک بر روی Next تمام عکس های اسلاید را مرور کند، یا می تواند بر روی Index کلیک کند تا به صفحه اصلی Thumbnail های تمامی تصاویر برگردد.

مرور فایل های صوتی و تصویری
FreshView همچنین باعث می شود که شما بتوانید یک نگاه سریع بر روی دیگر فایل های رسانه ای خود بیندازید، مثل آهنگ و ویدئوهایتان. در گوشه بالای سمت راست این برنامه، یک پنجره پیش نمایش (Preview) وجود دارد که علاوه بر نمایش تصاویر انتخاب شده، امکان شناسایی خودکار و همچنین توانایی پخش فایل های صوتی و تصویری (به رسمیت شناخته شده) را دارد.

در اینجا، من به سادگی یک فیلم خانگی با فرمت Mpeg را انتخاب کرده ام. بلافاصله، FreshView فریم اول از فیلم را در پنجره پیش نمایش نشان خواهد داد که حتی می توانید بقیه فیلم را هم در پنجره پیش نمایش ببینید.


فرمت های فیلم پشتیبانی شده توسط این نرم افزار شامل AVI و انواع فرمت های Mpeg هستند. علاوه بر پنجره پیش نمایش شما میتوانید بر روی هر فایل راست کلیک کنید و گزینه Shell Open را انتخاب کنید. با این کار ویرایشگری که شما در بخش تنظیمات (Setting) برای این نوع فایل تعریف کرده اید، اجرا خواهد شد.


بنابراین اگر شما می خواهید از ویرایش گر خاصی برای فایل های صوتی خود استفاده کنید، باید آن را در Settings مانند تصویر بالا تنظیم کنید. در غیر این صورت برنامه فایل شما را با ویرایشگر پیش فرض اجرا خواهد کرد.

همانطور که می بینید Fresh View نرم افزاری است که مفهوم جستجو و مدیریت بر فایل های رسانه ای را به نمایش می کشد و برای شما این کار را با ویژگی های مختلف و اضافی و ابزارهای موثر، لذت بخش تر می کند.

آیا شما هم از نرم افزار FreshView استفاده کرده اید؟ آن را برای یک تست استفاده کنید و آن را با نرم افزار پیش نمایش فایل های رسانه ای فعلی خود مقایسه کنید و نظرات و پیشنهادات خود را به اشتراک بگذارید.

منبع : www.MakeUseOf.com با ویرایش از گویا آی تی

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *