سه تا از بهترین کلاینت های FTP رایگان برای ویندوز

  • 1389/5/18
  • محمدرضا ارجمندی
  • 0

بسیاری از میزبان های وب امروزی ارائه دهنده نوعی راه حل مبتنی بر وب برای آپلود فایل ها می باشند. این عمل برای اهداف ساده و پایه ای به اندازه کافی مناسب است ، اما همچنین این روش آهسته و کند است و رابط کاربری و  امکانات محدودی دارد.به همین دلیل است که دانلود یا آپلود فایل از دایرکتوری های بزرگ وب (مانند رپید شر) می تواند دردآور باشد.

اینجاست که یک کلاینت FTP رایگان به کار می آید. کلاینت FTP یک برنامه است که روی کامپیوتر شما نصب شده و می تواند به سرور وب جهت دانلود و آپلود فایل ها متصل شود. از آنجا که رابط کاربری روی رایانه محلی شماست می تواند نسبت به خواسته های شما بسیار جوابگو باشد. شما می توانید از طریق این کلاینت تعداد بسیار زیادی از فایل ها را با حجم زیاد به سرعت آپلود  کنید.

در حالی که تعداد کمی کلاینت FTP پولی وجود دارد، بیشتر کاربران از استفاده از کلاینت های FTP رایگان موجود در این زمینه  راضی بوده و بیشتر از انواع رایگان استفاده می کنند. در این مقاله با سه نمونه از کلاینت های رایگان آشنا می شویم.

Free FTP

برنامه Free FTP محصولی است از Coffeecup Software ، مثال خوبی است برای توضیح اینکه چرا داشتن یک رابط کاربری خوب همیشه مهم است.همانطور که این برنامه هنگام بررسی دو کلاینت FTP رایگان دیگر این فهرست مورد بحث قرار خواهد گرفت به نظر می رسد که رابط کاربری دو تای دیگر مانند برنامه های نسبتا حرفه ای طراحی شده اند و فرض بر این است که کاربران به مشاهده جلوه های بصری در برنامه  نیاز ندارد. اما طراحی بصری و پرزرق و برق همیشه بیشتر سرگرم کننده است تا کاربردی و رابط Free FTP بسیار کاربر پسند و کاربردی و رو به جلو بوده و این رابط ساده آن را راحت ترین کلاینت FTP رایگان به خصوص برای افرادی میسازد که هیچ تجربه قبلی کار با کلاینت ها را ندارند.

هیچ نقطه ابهامی در این رابط کاربری وجود ندارد. اگر می خواهید به سرور متصل شوید ، با فشردن دکمه سرور را و وارد کردن اطلاعات خود به این کار اقدام میکنید. این اقدام ابتدایی در دیگر کلاینت های FTP که در زیر لیست شده اند پیچیده تر است. اگر میخواهید فایل آپلود یا دانلود کنید، آنها را انتخاب کرده و بر روی آپلود یا دانلود  کلیک کنید. فایل ها به طور خودکار به پوشه ای که شما در پوشه مرورگر انتخاب و باز کرده اید فرستاده خواهند شد.

رابط کاربری بسیار عالی جور نقصان عملکرد کلی این برنامه را می کشد! به عنوان مثال ، در وضعیت ارسال و دریافت فایلها، برنامه به خوبی وارد جزئیات نمی شود ، که می تواند شما را کمی در بی اطلاعی ببرد به خصوص  وقتی که با دانلود یا آپلود تعداد زیادی فایل سر و کار دارید. همچنین ،  در مقام مقایسه با دیگر کلاینت های FTP، وضعیت و جزئیات کارها به آسانی نمایش داده نمی شود.اتصال به سرور به سادگی منجر به حرکت رو به جلوی  نوار پیشرفت عملیات به جای توقف عملیات دانلود یا آپلود خواهد شد.

Go FTP

در برنامه Go FTP همه چیز متمرکز بر سه چیز است: سرعت ، سرعت ، و سرعت! صفحه اصلی برنامه را که مشاهده کنید یک گراف بزرگ و جالب میبینید که مقایسه ای بین Go FTP و  آخرین کلاینت رایگان این فهرست  یعنی Filezilla است. با توجه به اطلاعات این نمودار ، Go FTP  به میزان 210 درصد سریعتر از Filezilla در حالت کلی است!

آیا این ادعا درست است؟ برای پیدا کردن صحت این مسئله ، من تست توسط خودم را توسط آپلود و دانلود پوشه ای درنظر گرفتن زمان انجام این پروسه ترتیب دادم. پوشه تنها 1 مگابایت حجم داشت، اما حاوی 62 فایل و 12 فولدر بود. با Go FTP ، آپلود این پوشه 40 ثانیه و دانلود 30 ثانیه زمان  برد.اما با استفاده از برنامه  FileZilla زمان 1 دقیقه و 8 ثانیه برای آپلود پوشه و 1 دقیقه 2 ثانیه برای دانلود پوشه زمان ثبت شد.این آزمایش صرفه جویی قابل توجهی در زمان صرف شده برای ارسال و دریافت فایل را با استفاده از Go FTP نسبت به  FileZilla  نشان داد، و در واقع درستی ادعاهای Go FTP ر اثابت نمود. همچنین من را هم شگفت زده کرد-آیا می توانید تصور کنید، برای مثال، استفاده از این برنامه می تواند چقدر در زمان شما صرفه جویی کند،در صورتی که نیاز به ارسال یا دریافت فایل های بسیار بزرگتر حاوی فایلهای بیشتر داشته باشید؟

با وجود سرعت بالا ، قابلیت های Go FTP و رابط کاربری اش می لنگد. ظاهر برنامه ناگوار است – ظاهرش مانند برنامه ای است که برای ویندوز 95 ساخته شده و تا به حال به روز نشده است. پنجره وضعیت دارد ، اما بسیاری دیگر از ویژگی هایی که شما ممکن است در Free FTP  یا FileZilla داشته باشید در Go FTP وجود ندارد. هیچ نشانه گذاری وجود ندارد ، هیچ محدودیتی برای کنترل سرعت وجود ندارد و بدون تب است. درست است که هر کسی به این ویژگی ها نیاز ندارد، اما به نظر می رسد از برخی از قابلیت های ابتدایی هم بهره است. با این حال ، سرعت بالای Go FTP را نمیتوان انکار کرد ، بنابراین اگر شما نیاز به آپلود و یا دانلود فایل های زیاد و با عجله دارید ، این کلاینت رایگان FTP ارزش استفاده را دارد.

FileZilla FTP

FileZilla محبوب ترین کلاینت FTP رایگانی است که در حال حاضر موجود می باشد. به رغم آنچه ممکن است از نامش برآید، این برنامه هیچ ارتباطی به پروژه های شرکت موزیلا ندارد. با این حال ، محبوبیت آن کاملا شبیه برنامه های موزیلاست- بنابراین چندان هم بی ربط نخواهد بود اگر بگوییم Filezilla یک کلاینت FTP رایگان موزیلاست!

دلیل موفقیت FileZilla عملکرد خوبش است. FileZilla ممکن است یک کلاینت  رایگان باشد ، اما می تواند هر چیزی که شما نیاز به انجامش را  دارید انجام دهد. این ویژگی تنها محرمانه یا توابع پیچیده ای که  تنها حرفه ای ها در انجمن های گفتگوی وب سایت های خاصی آن را تحسین کنند، نیست. یکی از قابلیت هایی که هر کس می تواند عاشقق شود، توانایی کشیدن و رها کردن فایل روی دسکتاپ کامپیوتر خود را از FileZilla و بالعکس برای آپلود و دانلود فایلهاست. دیگر کلاینتهای FTP رایگان این کار را پشتیبانی نمی کنند.و مختص FileZilla است. در دیگر کلاینتها اگر فایلی بر روی دسکتاپ شما قرار داشته و  بخواهید آن را آپلود کنید نیاز به آدرس دهی محل فایل  به کلاینت به شیوه مشخص کردن پوشه خود بر  روی دسکتاپ و سپس آپلود فایل دارید. FileZilla همچنین شامل گزینه ای برای اتصال به سایت های متعدد در یک پنجره کلاینت از طریق استفاده از زبانه ها می باشد.

اما نمی خواهم  بگوییم که  FileZilla بی نقص است. مشکل اصلی FileZilla  طبیعت نسبتا محرمانه رابط کاربری آن است. تصویر زیر را در نظر بگیرید ، برای مثال.

بله، این آیکون بخش مهمی از کارهای کلاینت FTP را اداره می کنند. اما شما با نگاه کردن به آنها چیزی دستگیرتان نمی شود. تنها آیکن های با هدف روشن مربوط به آیکون refresh  و stop می شود. بقیه چه طور؟ خوب ، شما باید از انها استفاده کنید تا کاربرد هر یک را کشف کنید!

این مشکل همچنان در سراسر رابط FileZilla دیده می شود. یکی دیگر از ویژگیهای عجیب رابط کاربری تصمیم به قرار دادن درخت سایت محلی و دایرکتوری سایت دور در رابط اصلی این برنامه به طور پیش فرض است. شما می توانید این قابلیت را خاموش کنید، اما وجود آنها به این برنامه ظاهری به هم ریخته و گیج کننده در نگاه اول میدهد. خوب بود آنها به طور پیش فرض غیرفعال باشند و در صورت نیاز ان ها را فعال کرد.

سوال:

بنابراین کدام یک بهترین است ؟

بستگی دارد. من فکر می کنم Go FTP در کل جایگاه سوم را به خود اختصاص داده ، زیرا احساس می شود کمی قدیمی و از مد افتاده است. با این حال ، اگر شما در دانلود یا آپلود فایل ها به سرعت بالا نیاز دارید، Go FTP  ارزش نگاه و بررسی را دارد.

خوب پس رقابت سر اول شدن بین  FileZilla و  Free FTP  است، من فکر می کنم بهتر بودن یکی نسبت به دیگری بسته به اهداف شما و سطح تخصصتان دارد. من معمولا از FileZilla استفاده می کنم ، بنابراین زمانی که رابط  کاربری مطبوع Free FTP  را دیدم شگفت زده شدم که یک برنامه رایگان چه قدر می تواند زیبا باشد. FileZilla می تواند چیز هایی از Free FTP در این زمینه یاد بگیرد. اگر شما فقط دنبال  یک کلاینت FTP رایگان برای کمک به مدیریت وب سایت شخصی هستید ، Free FTP بهترین انتخاب شما می باشد.

با این حال ، نمی توان منکر عملکرد خوب FileZilla شد. اگر شما در استفاده از کلاینتهای FTP نسبتا  مجرب هستید و می خواهید همزمان سایت های متعددی را مدیریت کنید ، FileZilla انتخابی واضح است. درک آن در ابتدا کمی مشکل است ، اما وقتی پس از مدتی با آن کار کردید و با آن  راحت شدید شما بسیاری از ویژگی های FileZilla را مفید و کاربردی می یابید.

کدام یک کلاینت  FTP مورد علاقه شماست؟ نظر خود را به ما در قسمت نظرات بگویید.

منبع: .makeuseof

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *