یکپارچه کردن سرویس شبکه های اجتماعی با ویندوز لایو مسنجر بتا

  • 1389/5/19
  • محمدرضا ارجمندی
  • 0

آیا می خواهید ویندوز لایو مسنجر خود را با شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک ادغام کنید؟ با استفاده از مسنجر جدید بتا ، شما می توانید این کار را به سرعت و به آسانی انجام دهید.

شروع

برای امتحان نسخه جدید مسنجر، نیاز به نصب Windows Live Essentials بتا خواهید داشت. آن را از لینک انتهای مقاله دانلود کرده و نصب کنید، و به صورت عادی نصب کنید. بسیاری از کاربران قبلا مسنجر ویندوز را روی رایانه خود نصب کرده اند ، بنابراین نصب برنامه فوق سبب بروز رسانی مسنجر به آخرین و جدیدترین نگارش این برنامه می شود؛ در غیر این صورت ،می توانید نسخه ای از مسنجر را که در مراحل نصب ویندوز لایو به شما نشان داده می شود چک کرده با نسخه موجود خود مقایسه و انتخاب کنید که مسنجر نصب شود یا خیر.

در مقالات گذشته نگاهی کلی به نسخه جدید برنامه Live Essentials داشتیم ، پس اگر شما  نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در مورد فرایند نصب این برنامه و دیگر برنامه های کاربردی مرتبط با Essentials داشتید، می توانید از تور اسکرین شات هایی که در این زمینه تهیه کردیم بازدید فرمائید.

هنگامی که  پروسه نصب تمام شد، مسنجر را  از منوی استارت راه اندازی کنید. اگر قبلا هم از مسنجر استفاده می کرده اید متوجه خواهید شد که صفحه ورودی کمی تغییر کرده است ، و یک نشانگر پیشرفت عملیات راه اندازی جدید در پایین پنجره ظاهر شده است. با حساب استاندارد مسنجر خود وارد شده (  Sign in کنید) ، و  گزینه ورورد من به صورت خودکار (Sign me in automatically) را انتخاب کنید اگر که می خواهید مسنجر از اطلاعات این حساب در هر بار راه اندازی مسنجر شما بطور اتوماتیک استفاده کند.

شما هم اکنون می توانید سرویس های شبکه های اجتماعی را به ویندوز لایو مسنجر بیافزایید، از جمله فیس بوک و مای اسپیس. در حال حاضر این ها تنها شبکه های تحت پشتیبانی منسجر است ، اما دیگر خدمات هم ممکن است پیش از عرضه نسخه نهایی ویندوز لایو به این برنامه اضافه شود. اگر شما پیش از این شبکه های اجتماعی را به حساب آنلاین خود افزوده اید، دیگر نیازی به پیکربندی چیز دیگری ندارید. در غیر این صورت ، با کلیک بر روی آیکون شبکه های اجتماعی (social network) تنظیمات  مورد نظر خود را به مسنجر اعمال کنید.

ما فیس بوک را به حساب خود اضافه کردیم و پروسه نصب برای دیگر شبکه های مشابه هم مانند فیس بوک است. آنچه که میخواهید در مسنجر از حساب فیس بوک ببینید را انتخاب کرده و بر روی  اتصال به فیس بوک (Connect with Facebook) کلیک کنید.

حال، اگر می خواهید بخش های مهم شبکه اجتماعی (highlights) خود یا به روز رسانی اخبار MSN را مشاهده کنید اینجا باید انتخاب کنید. ما های لایت ها اجتماعی را انتخاب کردیم بنابراین می توانیم اطلاعات دوستان خود در فیس بوک و غیره را مشاهده کنیم، و این بهترین راه برای تجربه امکانات جدید در مسنجر است.

مسنجر جدیدی از نوع اجتماعی

در اینجا ، شمایی از ویندوز لایو مسنجر جدید را ملاحظه می کنید. صفحه اصلی کاملا متحول شده، و حالا به روز رسانی های ویندوز لایو ، فیس بوک ، و هر شبکه دیگری که ممکن است اضافه کرده باشید را نشان می دهد. شما می توانید وضعیت خود را در تمام شبکه های به نمایش در امده هم زمان در بالای صفحه تغییر دهید، یا فقط به چت با دوستان خود مانند قبل از بروز رسانی بپردازید. حالا می توانید در پست های فیس بوک دوستانتان کامنت بگذارید، و در نسخه های اتی این برنامه قادر خواهید بود به طور مستقیم دوستان خود در فیس بوک چت کنید!

در حالی که ممکن است رابط  کاربری در نگاه نخست ساده به نظر برسد، در واقع شامل متن زیبا و عکس انیمیشنی است ، مشابه ، رابط کاربری Metro در Zune که در رایانه های شخصی مایکروسافت و پیش نمایشهای ویندوز فون 7 دیده بودیم. شما می توانید نحوه مشاهده شبکه های اجتماعی فعلی برنامه را به مشاهده برچسب متن در بالا ، شبیه به منوی سیستم در ویندوزفون 7  تغییر دهید.

عبارتی در کادر به عنوان بروز رسانی جدید وارد کنید و دکمه Share  را برای به روز رسانی وضعیت شما در فیس بوک ، ویندوز لایو ، و دیگر شبکه های متصل فشار دهید.

به روز رسانی های دوستان شما و صفحاتی که طرفدار ان در فیس بوک ، ویندوز لایو ، و شبکه های دیگر هستید به طور مستقیم در مسنجر نشان داده می شود. شما می توانید در مورد هر مطلب روز رسانی شده کامنت (نظر) بدهید ، و حتی به تماشای فیلم های یوتیوب که دوستان شما به طور مستقیم در مسنجر به اشتراک گذارده اند بنشینید.

همچنین می توانید بر روی شما عکس دوستان خود در فیس بوک کلیک کنید، که آنها را در یک پنجره نمایش اسلاید زیبا برایتان نمایش می دهد. می توانید در عکس های انها را با کلیدهای جهت دار صفحه کلید به گشت و گذار بپردازید، و در مورد هر عکس به طور مستقیم در نمایش به صورت اسلاید نظر بگذارید. این یکی از بهترین ویژگی های مسنجر جدید است، و عکس ها جلوه  بسیار بهتری از آنچه  در فیس بوک می دیدیم خواهند داشت!

متاسفانه ، برخی از اسلاید شو ها به طور کامل بارگذاری نمی شوند و امیدوارم این مشکل تا قبل از انتشار نسخه نهایی بهبود بیابد.

یا اگر میخواهید ببینید که چه در جهان اطراف شما می گذرد، با کلیک بر روی لینک MSN در بالا سمت چپ برای دیدن تازه ترین اخبار از MSNBC به طور مستقیم در مسنجر خود استفاده کنید.

مسنجر همچنان مسنجر است!

با تمام تغییرات جدید ، ممکن است بخواهید مسنجر را اجرا کرده و حتی از قابلیت های قدیمی مسنجر که اصلی ترینش چت است استفاده کنید. همانطور که در بالا ذکر شد ، لیست دوستان شما هنوز در سمت راست قرار دارد، اما اگر شما ترجیح می دهید از مسنجر فقط برای چت استفاده کنید، پس با کلیک بر روی دکمه گوشه بالا و راست به  مسنجر نحوه نمایش فشرده  برای چت کردن دهید.

به این طریق می توان مسنجر  را از نظر ظاهر و نحوه کار بیشتر شبیه به نسخه های قبلی نمود، و باعث  شد مسنجر بیشتر برای  چت استفاده شود تا اینکه بر روی شبکه های اجتماعی متمرکز شود.

همچنین هنوز می توانید به منو های سنتی دسترسی داشته باشید. فقط کافیست  کلید Alt  را فشار داده و نوار منوها درست مثل قبل ظاهر خواهد شد.

برای کسانی که علاقه مند به سفارشی سازی هستند، شما هم اکنون می توانید از هر یک از تم های جدید لایو استفاده کنید، که اکثر آنها بر اساس تم های ویندوز 7 می باشند.

کاربران حرفه ای تر باید ممنون تب های جدید مسنجر باشند. حالا شما می توانید با چندتا از دوستان خود به طور همزمان بدون باز کردن  تعداد زیادی پنجره  مسنجر بر روی دسکتاپ خود گپ بزنید.

سازگاری کامل با ویندوز 7

مسنجر چند ویژگی ارائه داده که آن را بخوبی با ویندوز 7 شما سازگار می کند.یکی از این قابلیت ها شامل شیوه اطلاع و  هشدار جدید هنگامی که پیام های جدید برای شما فرستاده میشود است. اگر شما یک حساب هاتمیل بر روی همان آیدی لایو خود داشته باشید، شما پیام هشدار مشابهی در هنگام دریافت ایمیل جدید دریافت خواهید کرد.

آیکون مسنجر در نوار وظیفه ویندوز 7 همچنین می تواند وضعیت های شما( آنلاین،آفلاین،مشغول،نامرئی و …) را به شما نمایش داده ، و شما می توانید وضعیت حضور خود را با یک کلیک از پیش نمایش نوار وظیفه ویندوز 7 تغییر دهید!

اگر شما چند زبانه را با هم باز کرده باشید، شما می توانید آنها را به صورت جداگانه از پیش نمایش نوار وظیفه انتخاب کنید ، درست مثل زبانه ها IE8  که شما می توانستید هر کدام را که مایلید با کلیک روی پیش نمایش ان زبانه از  نوار وظیفه انتخاب کنید.

آیکون موجود در نوار وظیفه همچنین همچنین دارای لیست پرش( Jumplist ) می باشد، و شما میتوانید به به طور مستقیم  با راست کلیک روی این آیکون به چت و یا خروج از مسنجر اقدام کنید.

به طور پیش فرض ، کلیک روی دکمه خروج در پنجره مسنجر تنها آن را در نوار وظیفه  کمینه می کند. برای بستم مسنجر به طور کامل باید بر روی  مسنجر  راست کلیک کرده و گزینه Exit Messenger را انتخاب کنید یا با کلیک بر روی دکمه خروج در پیش نمایش نوار وظیفه از برنامه خارج شوید. اگر می خواهید نحوه بستن ویندوز لایو مسنجر که در نسخه های قبل از ویندوز 7 استفاده می شد را بیاموزید، لطفا مقاله ما در مورد چگونگی بستن لایو مسنجر از سینی سیستم را بخوانید.

نتیجه

ویندوز لایو مسنجر یکی از محبوب ترین برنامه های پیام رسانی فوری در جهان است و مایکروسافت درآخرین نسخه این برنامه  تلاش کرده تا مطمئن شود که همچنان در عصر شبکه های اجتماعی این محبوبیت حفظ می شود. اگر به تازگی شما از فیس بوک به مراتب بیش از مسنجر استفاده می کنید، نسخه جدید ممکن است در ارتباط بودن به هر دو طریق را  برای ما آسان تر کند. ما از مشاهده انیمیشن های ظریف و زیبا و  عکس ها به صورت اسلاید که بسیار بهتر از رابط پیش فرض فیس بوک به نمایش در می آید مسلما لذت خواهیم برد.

پیوند ها

دانلود لایو مسنجر بتا با Live Essentials Beta بتا

منبع: howtogeek

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *