6 پلاگین یا افزونه ی معرکه IrfanView برای کارکرد بهتر با این ویرایشگر تصویر 

  • 1389/5/20
  • مهرداد ارجمندی
  • 0

برنامه ی IrfanView یک برنامه ی فشرده ی نمایش دهنده  گرافیکی برای ویندوز است . IrfanView کوچک و سریع است و ویژگی های باورنکردنی زیادی را از خود به نمایش می گذارد  و بهترین آنها رایگان بودن آن است.

به طور پیش فرض ، برنامه ی IrfanView یک سری ویژگی های پایه دارد که شامل :پشتیبانی از ویژگی چند زبانه ای بودن،پشتیبانی از تعداد بسیار زیادی فرمت مختلف فایلها، آپشن نقاشی، قابلیت اسلاید شو، تبدیل پیوسته  و تعداد بسیار زیادی ویژگی دیگر می باشد. این برنامه را می توان بوسیله ی نصب یک سری IranView plugins پیشرفته تر و گسترده تر کرد.

برای اینکه  به شما کمک شود تا بدانید چه چیزهایی در اختیار است و چه کارهایی می توان انجام داد و چه تصمیماتی اتخاذ کرد و به چه چیزهایی نیاز دارید،  در اینجا من قصد دارم یک سری از IranView plugin های معرکه را برای شما معرفی کنم.

IrfanView Plugin ها در پنج دسته ی مختلف موجود می باشند: مدیا ها، فرمتها، تاثیرات ، متفرقه ها و مجموعه ی کامل پلاگین ها. به علاوه ، پلاگین هایی وجود دارد که در هیچ کدام از این دسته هایی که هم اکنون معرفی شدند قرار نمی گیرند.

بسته ها به صورت آرشیو های .Zip  هستند و هرکدام از پلاگین ها می توانند به صورت جدا و منفرد نصب شوند. روش نصب در فایل کمکی به صورت نوشتاری آمده است. همچنین پکیچ کامل نیز در خود فایل نصب با پسوند .exe  موجود می باشد.

1: اسلاید شو :ذخیره کردن اسلاید شو ها به صورت فایلی با پسوند .exe  یا .scr

همانطور که در بالا ذکر شد ، برنامه ی IrfanView این توانایی را دارد که تصاویر شما را به صورت اسلاید شو به نمایش بگذارد. برای ساختن یک اسلایدشو به شاخه ی > File > Slideshow بروید و تصاویر خود را به صورت اسلاید شو درآورید. به طور پیش فرض می توانید اسم فایل ها را به صورت و فرمت فایل .text ذخیره کنید سپس به طور مجدد آن را اجرا کنید تا دوباره اسلایدشو مشابهی نمایش داده شود. بوسیله ی پلاگین اسلاید شو ،شما همچنین می توانید اسلاید شو های خود را به صورت و فرمت .exe یا .scr   که تمام تنظیمات شما را حفظ می کند ، درآورید.

این پلاگین بخشی از مجموعه ی مدیا است . همچنین اگر دوست داشتید که تصاویر اسلاید شو شده ی خود را بر روی سی دی رایت کنید ، پلاگین  BURNING را از مجموعه ی پلاگین های مشابه دریافت کنید و بگیرید.

EXIF : 2  : مشاهده اطلاعات EXIF از JPG ها .

فایلهای عکس هایی که فرمت آنها قابل تغییر می باشند (EXIF) اطلاعاتی از قبیل تنظیمات دوربینی که برای گرفتن آن عکس استفاده شده است را به ما می دهد. پلاگین EXIF این اطلاعات را برای تصاویری با فرمت JPG آشکار می کند. وقتی این پلاگین نصب شد به شاخه ی  > Image > Information بروید و بر روی دکمه ی > EXIF info* کلیک کنید.

این پلاگین از مجموعه ی پلاگین های متفرقه می باشد.

3: FILTERS_UNLIMITED :استفاده از پلاگین های نامحدود فیلترهای فوتوشاپ

اگر شما از فوتوشاپ استفاده می کنید .شما می توانید از پلاگین های نامحدود فیلترها در IrfanView استفاده کنید. به طور طبیعی ، شما به یک کپی از خود Filters Unlimited نیاز خواهید داشت. پلاگین IrfanView فقط یک رابط کاربری است.

وقتی که همه چیز به خوبی نصب شد ، می توانید به زیر شاخه ی > Image > Effects > Filters Unlimited بروید تا از فیلتر های مربوطه استفاده کنید.

این پلاگین بخشی از مجموعه ی پلاگین های اثرها می باشد. پلاگین مشابه آن FILTER_FACTORY است.

4: MPG : گرفتن قاب از فایلهای  MPEG

با استفاده از این پلاگین ، می توانید یک سری قاب از فیلم های با فرمت .mpeg تهیه کنید. عکس ها به فرمت فایل های .bmp ذخیره می شوند

این پلاگین جز مجموعه ی فرمتها است.

5: FORMATS : تمدید پشتیبانی برای فرمتهای نادر تصاویر

به سرعت فایلهای اضافی پشتیبانی را دریافت کنید و تمام انواع فایلها را با  این توسعه دهنده ها در IrfanView مشاهده کنید: PSP, G3, RAS, IFF/LBM, BioRAD, Mosaic, XBM, XPM, GEM-IMG, SGI, RLE, WBMP, TTF, FITS, PIC, HDR, MAG, WAD, WAL, DNG, EEF, NEF, ORF, RAF, MRW, DCR, SRF/ARW, PEF, X3F, CAM, SFW, YUV, PVR, SIF

این پلاگین نیز جز مجموعه ی فرمتها می باشد.

بعضی دیگر از پلاگین های IranView نیز باید در اینجا ذکر شوند. یک QUICKTIME وجود دارد که به طور آشکار از فایلهایی که نیاز به اجرا شدن سریع دارند پشتیبانی می کند. همچنین چیز دیگری هم است که به شما اجازه می دهد فایلهای MP3  را در IrfanView  اجرا کنید و در نهایت شما می توانیددر صورت نصب پلاگین مربوطه ،  ویدوهای فلاش را در IrfanView تماشا کنید.

6: OCR_KADMOS : ویژگی های OCR را اضافه می کند.

OCR_Kadmos یک تشخیص دهنده ی کارکتور نوری است که OCR مخفف این کلمات است  که این قسمت بخشی از IrfanView است. که می تواند از عکس های لود شده متن را تشخیص داده و آن را استخراج کند. برای لود کردن عکس هایی که شامل متن می باشند به > Options > Start OCR… (Plugin) بروید. پنجره ی ویندوز باز می شود. نوع و زبان را انتخاب کنید و سپس متنی را که دوست دارید را با موس انتخاب کنید.ویژگی هایی که تشخیص داده شدند در یک پنجره ی جدید در پایین سمت چپ آشکار می شود.

این پلاگین در هیچ کدام از این گروه هایی که ذکر شد جایی ندارد. در حال حاضر شما باید آن را به طور جداگانه دانلود و نصب کنید.

کدام یک از این پلاگین هایی که در اینجا ذکر شد ،  جز پلاگین های مورد علاقه ی شماست ؟

منبع : MAKEUSEOF.COM

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *