8 منبع مطمئن برای پیگیری اخبار و هشدارهای ویروس های رایانه ای

  • 1389/5/21
  • محمدرضا ارجمندی
  • 0

کامپیوترها روز به روز به ابزاری بیشتر و بیشتر ضروری برای ما تبدیل می شوند. آنها اکنون تبدیل به محیط اصلی ذخیره عکس های دیجیتال ما ، اسناد ، فاکتورها ، چند رسانه ای ها و غیره شده اند. حجم خالص کاربران کامپیوتر و ظهور کامپیوترهای ارزان  به همراه افت قیمت اینترنت و اتصال دائمی رایانه ها به این شبکه باعث شده رایانه های امروزی به اهداف جذابی برای هکرها و  ویروس نویسان ، و طراحان جاسوس افزار ها و سایر نرم افزار های مخرب بدل شوند.

ممکن است شما نرم افزار آنتی ویروسی بر روی کامپیوتر خود نصب کره باشید که خود را در برابر آخرین تهدیدات به شکل اتوماتیک به روز رسانی می کند. اگر این چنین نیست، در اینجا می توانید توصیه های وب سایت MakeUseOf برای نصب و استفاده از بهترین آنتی ویروس های رایگان را مشاهده و مطالعه کنید. علاوه بر آن ، ایده خوبی است که همیشه خودتان از صدر اخبار مربوط به امنیت رایانه ای آگاهی داشته باشید تا این اگاهی سبب ایجاد نوعی محافظت از شما در برابر خطرات احتمالی گردد. ویروس ها و تهدیدات دیگر تمایل به تکثیر و گسترش خود در جامعه مجازی دارند، همین امر هم هست که  روز رسانی های مداوم را برای تولید کنندگان نرم افزارهای امنیتی دشوار اما غیر قابل اجتناب می کند. در مقاله حاضر لیستی از منابع رسمی قابل اعتماد و مستقل که به انتشار اخبار مرتبط با ویروس های کامپیوتری و هشدارها هنگامی که یک ویروس شیوع پیدا می کند می پردازند برای شما آورده ایم.

منابع رسمی

ESET Threat Blog


ESET  نام قابل اعتماد در صنعت امنیت رایانه های رومیزی است. آنها با به روز رسانی سریع اخبار ویروس ها، گاهی در صورت لزوم چند بار در روز، موفق به کسب رضایتمندی هر دو طیف کاربران تجاری-اداری و کاربران خانگی به طور یکسان شده اند. همچنین این سایت دارای یک وبلاگ و فروم فوق العاده با نام  ESET Threat blog  است که اطلاعات هر کاربری در مورد ویروس های جدید و یا تروجان ها به روز نگه می دارد. وبلاگ به طور مرتب به روزرسانی می شود و علاوه بر ارائه آخرین اطلاعات در مورد ویروس ها ، متخصصان این سایت، اطلاعات اضافی دیگری از جمله  مقالات مفید به صورت راهنمایی مرحله به مرحله از طریق سوال و جواب برای جلوگیری از دستکاری هکرها، نفوذ و غیره در اختیار ما قرار می دهد. ESET  مدام مطالب وبلاگ خبری خود را با محتوایی که به کار همه بیاید به روز رسانی  می کند: از کاربران مبتدی گرفته تا حرفه ای ها.

مقالات این سایت حاوی جزئیات مانند چگونگی کار زیرزمینی بدافزارها در رایانه ها، چگونگی توزیع تروجان توسط هکرها از طریق بازی های آنلاین و چگونگی دستکاری بازار سهام توسط روبات های botnets می باشند. البته اینها تنها برخی از موضوعات جالب تحت پوشش این سایت هستند.

دایره المعارف Trend Micro Threat

ترند میکرو یکی از پیشگامان در صنعت امنیت کامپیوتری  است. از خدمات ارزنده این موسسه همین بس که دانشنامه ای از  زمینه های مختلف تهدید ها تهیه کرده که برای حفظ کاربران خود با اطلاع رسانی از آخرین اخبار و هشدار ویروس های کامپیوتری بسیار مفید است. گونه های اخیر و به روز از بدافزار ها ، جاسوس افزار ها و آسیب پذیری های امنیتی به تفکیک در جداول مربوطه لیست شده اند ، به همراه رتبه بندی احتمال وقوع حمله به رایانه های کاربران. کلیک روی نام هر بدافزاری سبب باز شدن یک مشاوره بسیار دقیق در مورد چگونگی آسیب رسانی این تروجان به کامپیوتر و سیستم عامل هایی که تحت ان ها این بدافزار فعال می شود خواهد شد.

بانک اطلاعات ویروس مک آفی

این سایت با نشان دادن نقشه جغرافیایی ریسک حملات ویروسی در سطوح مختلف و لیستی از آخرین تهدیدات از بالاترین سطوح گرفته تا سطوح عمومی و همه گیر ملاحظه می شود صفحه اطلاعات ویروس مک آفی خیلی خوب سازمان یافته است. منابع رایگانی برای آموزش مبتدیان در مورد تهدیدات مختلف مانند ویروس های، تروجان ها ، جاسوس افزار و غیره و چگونگی شناسایی یکی از دیگری وجود دارد. ابزارهای مخصوص تشخیص ویروس و حذف رایگان را نیز می توان از اینجا دانلود کرد.

پایگاه پژوهشی نورتون

مترادف بودن نام نورتون با امنیت صنعت کامپیوتر سبب شده این سایت وابسته به کمپانی نورتون یک منبع جامع شناسایی تهدیدات شاخص در نظر گرفته شود. شما می توانید کلیه تهدیدات امنیتی ذکر شده مرتبط با کامپیوتر را در یک صفحه به ترتیب الفبایی مشاهده کرده و حتی به جستجوی اطلاعات درباره یک ویروس خاص اگر نامش را می دانید  بپردازید.

Securelist

Securelist پورتال دیگری در زمینه نگهداری اطلاعات و تهدیدات ویروس های کامپیوتری تهیه شده توسط آزمایشگاه کسپرسکی می باشد. آنها در مطالب این مرجع به لیست ویروس های اخیر و شرح انها ، بررسی مفصل رفتار تروجان در سیستم های تحت آزمون ، اخبار و تحلیل هایی از موضوعات داغ امنیتی ، آمار ماهانه مرتبط با نرم افزارهای مخرب و بسیاری مطالب دیگردر رابطه با امنیت فن آوری اطلاعات پرداخته اند.

منابع مستقل

ComputerWeekly

ComputerWeekly ، یک وبلاگ مشهور فناوری اطلاعات است که دارای بخش منحصر به فردی اختصاص داده شده به هشدارهای امنیتی کامپیوتر و تجزیه و تحلیل های آن است. علاوه بر پوشش اخبار در مورد تهدیدات امنیتی کامپیوتر ، کارشناسان این وب گاه همچنین مقالات مفصل و مشروحی درباره آسیب پذیری های موجود در لوازم اکترونیکی بی سیم و تلفنهای هوشمند محبوب منتشر می کنند. نگاه آینده نگرانه این مرجع بیشتر متمرکز بر تهدیدات آینده و مبارزات قریب الوقوع با اسپم ها و مقالات مفصلی حاوی هشدارهای امنیتی در بحث آی تی نوشته شده به زبان ساده متمرکز است که  درک این مطالب را برای افراد مبتدی و با کمترین سطح دانش آی تی نیز آسان و امکان پذیر می سازد.

Virus Bulletin


درست مانند نام خود ، بولتن ویروس یک وبلاگ اختصاص داده شده به مسائل امنیتی برای پوشش دادن انواع مسائل مربوط به شیوع ویروس ها ، تروجان و جاسوس افزارهاست. بولتن ویروس حامل تعداد بسیاری مقاله در زمینه آزمون های بدافزارها و تحلیل کامل با تفسیرهای پیچیده گرافیکی است. جدول فوق العاده جالبی هم در این منبع وجود دارد که لیستی از نرم افزارهای مخرب  مهم و درصد شیوع کامپیوترها به هر کدام را نشان می دهد که صفحه اصلی این سایت را مزین کرده است. همچنین تقویم و زمان برگزاری کنفرانس ها و کنوانسیون های مختلف امنیتی در سراسر جهان نیز در این صفحه برای اطلاع عموم به نمایش در آمده.

پورتالSecurity News


با طراحی خلاقانه و ابتکاری این پورتال، لیستی از تهدیدات امنیتی برجسته حوزه فناوری اطلاعات به صورت رنگی نمایش داده شده تا پورتال اخبار امنیتی  تحسین هر بازدید کننده ای که برای بار اول به این سایت سر می زند را برانگیزد. پورتال همه سیستم عامل ها را پوشش می دهد اما بسیاری از مقالات و مطالب در مورد آسیب پذیری های برجسته سیستم عامل مایکروسافت ویندوز است ، که شاید بزرگترین مشکلات را در میان همه سیستم عامل ها داشته باشد!

نتیجه

در میان منابع رسمی ، وبلاگ ESET منبعی لذت بخش  ومفیدتر از سایرین است و یکی از نامزد های بسیار جدی برای بدست گرفتن عنوان کامل ترین وبلاگ امنیتی کامپیوتر است. Securelist  وابسته به کسپرسکی با هشدار های ویروس های کامپیوتر و تجزیه و تحلیل خود  می تواند در جایگاه دوم قرار گیرد. بقیه منابع رسمی به طور منظم با توضیحاتی که بیشتر در زمینه تهدیدات کامپیوتری ابتدایی به نظر رسیده و  برای نگاه اجمالی مفیدند به روز رسانی می شوند.. ComputerWeekly و Virus Bulletin  نیز هر دو کارشان را در گزارش و پوشش هشدار های خطرات بالقوه به زبانی که حتی مبتدیان نیز می توانند ان را  درک کنند بسیار عالی انجام می دهند.

آیا شما هم مطالب یک وبلاگ بزرگ و یا پورتال خبری را در دریافت آخرین اخبار و  هشدارها از ویروس های کامپیوتر دنبال می کنید که ما در این لیست نیاورده ایم؟ لطفا اگر چنین است با ما در بخش نظرات در ارتباط باشید.

منبع:makeuseof

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *