NVIDIA‏ 25 میلیون دلار برای ساخت ابر کامپیوترها از DARPA دریافت کرد

  • 1389/5/21
  • مهدی صمصامی
  • 1

NVIDIA فقط یک شرکت در حوزه گرافیک و کارت های گرافیکی نیست. بیشتر افراد فکر می کنند که این شرکت در حوزه تولید پردازنده های گرافیکی (GPU) است؛ اما مسلما این شرکت در بخش های دیگر صنعت هم فعالیت می کند. این شرکت همچنین یک شرکت نرم افزار نیز هست و انواع دیگر سخت افزارها را نیز تولید می کند (مانند 3D Vision kit برای مثال).

ارتش آمریکا به عنوان بخشی از پروژه ساخت یک تراشه ویژه ابر رایانه که از لحاظ عملکرد و قابلیت در جهان بی نظیر است، با شرکت Nvidia قرارداد همکاری منعقد کرده است. سازمان پروژه‌های تحقیقاتی دفاعی پیشرفته آمریکا یا DARPA که زیر نظر وزارت دفاع این کشور کار می‌کند، درصدد است با صرف هزینه‌های گوناگون، قدرتمندترین ابر رایانه جهان را بسازد. به همین دلیل کار طراحی این تراشه را به شرکت NVIDIA واگذار کرده است.

در این طرح قرار است پردازشگرهای GPU با چند هزار برابر افزایش سرعت تولید شود. سازمان دارپا، شرکت Nvidia را به دلیل تجربه گسترده و عمیق در خصوص تولید و توسعه تراشه‌های گرافیکی، برای انجام این کار انتخاب کرده است.
به نظر می‌رسد هزینه ای که ارتش آمریکا به شرکت Nvidia داده است، در نهایت برای کاربران عادی هم سودمند خواهد بود؛ چون احتمالا تحقیقات صورت گرفته در خصوص تولید این تراشه ابر رایانه و قابلیت‌هایی که در آن قرار داده خواهد شد، در تراشه های معمولی که خریداران خانگی از آنها استفاده می کنند، نیز در نظر گرفته خواهد شد.

منبع : www.HotHardware.com

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *