چگونه فایل های MP3 را در اوبونتو پخش کنیم؟

  • 1389/5/23
  • مهدی صمصامی
  • 3


به دلیل مسائل مجوز، Ubuntu قابلیت پخش فایل های معروف صوتی MP3 را ندارد. این توزیع از سیستم عامل لینوکس نزد کاربران بسیار محبوب می باشد؛ پس ممکن است عدم امکان پخش فایل های MP3 یک ایراد در اوبونتو باشد. در این مطلب به شما نشان خواهیم داد که چگونه فایل های MP3 و فرمت های خاص دیگر را فقط در چندین کلیک پخش کنید.

شما می توانید با استفاده از یک نرم افزار رایگان در اوبونتو، به همه چیز دسترسی داشته باشید. چه فایل های MP3 و دیگر فرمت هایی که رایگان هستند در بسیاری از کشورها ناشناس هستند؛ به همین دلیل در اوبونتو نرم افزاری برای خواندن فرمت این فایل ها به طور پیشفرض وجود ندارد.


خوشبختانه، اوبونتو شامل یک پکیج است که پرکاربردترین فرمت ها را نصب می کند؛ از جمله یک پلاگین فلش برای فایرفاکس.

تذکر : این دستور العمل ها برای اوبونتو نسخه 10.04 هستند. تفاوت های کوچکی برای نسخه های قبلی اوبونتو وجود دارد.

پخش فایل های MP3

Ubuntu Software Center را از منوی Application را اجرا کنید.


بر روی منوی View کلیک کنید و مطمئن شوید که گزینه All Software انتخاب شده است.


عبارت “restricted extras” را درون جعبه جستجو در گوشه راست و بالا بنویسید. سپس گزینه Ubuntu restricted extras را در لیست پیدا کنید و بر روی Install کلیک کنید.


سپس پسورد خود را در پنجره باز شده وارد کنید.


وقتی نصب به اتمام رسید، از پنجره Ubnutu Software Center خارج شوید. اکنون شما می توانید فایل های MP3 را پخش کنید! برای انجام این کار باید برنامه Rhythmbox را از بخش Sound & Video در منوی Application را اجرا کنید.


تست ما از پخش فایل های MP3 بدون مشکل بود!

تذکر : اگر Rhythmbox به شما می گوید که پلاگین های MP3 نصب نیستند (MP3 Plugins are not installed)، پنجره Rhythmbox را ببندید و دوباره آن را باز کنید. شما شما لازم نیست چیز دیگری را در Rhythmbox نصب کنید.


با وجود این مرحله اضافی، پخش فایل های رایج صوتی و تصویری و همچنین فایل های Flash در اینترنت، ساده خواهد بود. تمام نرم افزارهایی که نصب می شوند، کافی است فقط به آنها بگویید که چگونه فایل های شما را بخوانند.

منبع : www.HowToGeek.com با ویرایش از گویا آی تی

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 3 دیدگاه
  1. ممنون از پستی که فرستادید
    من یک مشکل در پخش استریم ویدیو با گوگل کروم تو ابونتو نسخه 10.04 دارم.. پلاگین پخش براشن پیدا نشد.. مثلا تلوزیون های آنلاین سایت ir2007.com رو نمی تونم تماشاکنم.. البته با فایرفکس هم امتحان کردم او هم پخش نمی کرد. آیا شما راهی می شناسید که بشه این مشکل روحل کرد؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *