مایکروسافت Internet Explorer 9 را در 15 سپتامبر منتشر می کند

  • 1389/5/24
  • مهدی صمصامی
  • 5

به نقل HotHardware، شرکت مایکروسافت تاریخ 15 سپتامبر را برای ارائه نسخه جدید مرورگر خود یعنی Internet Explorer 9 اعلام کرده است. با توجه به گفته های مسئولان مایکروسافت، نسخه جدید IE یکی از تلاش های عمده مایکروسافت طی این مدت برای مقابله و رقابت با مرورگرهای فایرفاکس و کروم است.

از زمان آغاز عرصه اینترنت، مروگر مایکروسافت سهم عمده ای از بازار را تحت سلطه خود داشته است. بیشتر افراد می گویند که دلیل این موضوع نصب بودن پیش فرض IE بر روی سیستم عامل ویندوز مایکروسافت است؛ اما مردم همچنین شروع به استفاده از رقیب های جدید IE مثل فایرفاکس و کروم (و یا سافاری) به دلیل ارائه امکانات بیشتر و بهتر و رابط کاربری مناسب تر، کرده اند.


مایکروسافت IE9 را برگشتی دوباره با یک ضربه بزرگ می داند و معتقد است IE9 امید زیادی به پابرجا ماندن و محبوب شدن دارد. اگر اینترنت اکسپلورر 9 استانداردها و امکانات مرورگرهای دیگر مثل فایرفاکس و کروم را نداشته باشد، نمی تواند محبوب شود و مطمئنا در جامعه فناوری خوب پیش نخواهد رفت. مایکروسافت تا کنون زمان زیادی را برای بررسی نسل بعدی این مرورگر برای ارائه بهتر صرف کرده است.

IE9 در 15 سپتامپر ماه بعد در شهرهای San Francisco و California به صورت نسخه بتا برای دانلود عرضه خواهد شد. البته انتظار می رود که اشکالات و باگ هایی در نسخه بتا دیده شود؛ اما خوشبختانه مایکروسافت به مدت طولانی در نسخه بتا باقی نخواهد ماند و نسخه اصلی را عرضه می کند. سوال واقعی این است که چگونه این مرورگر در نسل آینده Windows Phone 7 قرار گرفته خواهد شد؟ اکنون WebKit عمده بخش مرورگرهای موبایل را در تحت سلطه دارد. آیا با این وجود مایکروسافت ضربه نخواهد خورد؟؟

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 5 دیدگاه
    1. البته این هم حرفیه؛ ولی از ارزش های WebKit چیزی کم نمیشه!!

  1. تا 15 سپتامبر 30 روز مونده خبر مهمي بود اما آيا واقعا مايكروسافت ميتونه اينترنت اكسپلورر رو محبوب كنه؟ و يكي از مشكلاتش كه من شنيدم اينه كه اين مرورگر با ويندوزهاي Xp و سازگار نيست و از اين لحاظ كمي مايكروسافت به مشكل ميخوره؟
    بايد ديد چي ميشه؟

    1. به نظر من اگه بتونه امکانات و رابط کاربریش رو علاوه بر سرعت باز کردن سایت ها به فایرفاکس و کروم نزدیک کنه، مطمئنا نتیجه میگیره.
      مثل همه محصولات جدید مایکروسافت، به احتمال زیاد این مرورگر با ویندوز XP سرویس پک 2 به پایین سازگار نخواهد بود؛ ولی برای حل این مشکل میشه از SP3 یا آپدیت های SP3 استفاده کرد.

    2. بله اونم درست بايد صبر كرد ديد چي ميشه؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *