سطل آشغال تان را با RecycleBinEx مدیریت کنید

  • 1389/5/24
  • مهدی صمصامی
  • 0

آیا شما به یک راه ساده برای مدیریت سطل آشغال (Recycle Bin) تان از نوار وظیفه بر اساس مدت زمان حذف آیتم ها نیاز دارید؟ در این مطلب به شما یک نرم افزار مناسب برای این کار به نام RecycleBinEx را به شما معرفی خواهیم کرد.

تذکر : از این نرم افزار می توانید بر روی ویندوزهای XP, Vista و Se7en استفاده کنید. طراح نرم افزار در سایت خود ذکر کرده که شما با استفاده از این نرم افزار می توانید به طور همزمان چند Recycle Bin در هارد دیسکی که با آن وارد ویندوز شده اید، مدیریت کنید.

استفاده از RecycleBinEx

این نرم افزار بسیار ساده است و کار با آن آسان است. وقتی این نرم افزار را اجرا کنید می توانید محتویاتی که در Recycle Bin را مشاهده کنید (مانند تصویر زیر). توجه کنید که هر مورد به طور خاص زمانی که حذف شده است را نمایش می دهد. همچنین شما می توانید حجم و مسیر قبل از حذف فایل را نیز در کنار آیتم هر فایل به دست آورید.


اگر شما تعداد زیادی آیتم در سطل آشغال خود دارید اما به دنبال فایل های خاصی می گردید، توانید به راحتی از نوار فیلتر (Filter Bar) برای پیدا کردن آن ها استفاده کنید. این نوار در بالاترین قسمت صفحه قرار دارد که بهترین گزینه برای جستجو در فایل های سطل آشغال می باشد.


همچنین شما می توانید آیتم های سطل آشغال را بر اساس مدت زمان حذف با استفاده منوی کشویی (Drop-Down) انتخاب کنید.


با استفاده این منو شما می توانید تمام محتویاتی که در مدت زمانی مشخص در سیستم شما حذف شده اند را، از لیست خارج کرده و آن ها را به طور کامل حذف کنید (به عنوان مثال 15 روز قبل) البته محدودیت این زمان قابل تغییر است؛ یعنی شما می توانید مدت زمان را بسته به نیاز خودتان تغییر دهید.


به عنوان مثال من تصمیم گرفتم که به طور کامل برنامه را ببندم و تمام محتویات سطل آشغال را با استفاده از منوی زمینه نرم افزار RecycleBinEx حذف کنم. شما می توانید تمام آیتم ها را بدون باز کردن پنجره نرم افزار پاک کنید. شما می توانید به این منو از طریق راست کلیک کردن بر روی Recycle Bin دسترسی داشته باشید؛ یعنی از این به بعد با راست کلیک بر روی سطل آشغال علاوه بر گزینه های پیشفرض ویندوز، چند گزینه دیگر که مربوط به برنامه RecycleBinEx است نیز نمایش داده می شود.


سپس می توانید برنامه را اجرا کنید تا با یک سطل آشغال خالی و تمیز روبرو شوید!


برای کسانی که ترجیح می دهند نمایش آیکون های دسکتاپ خود را داشته باشند، این همان منو برای سطل آشغال است.


از روی کنجکاوی من امکانی را در برنامه پیدا کردم که شما می توانید تعداد متعددی از این برنامه را در یک زمان با هم اجرا کنید (مانند شکل زیر).


تنها 4 گزینه در پنجره Options برای تنظیم کردن این نرم افزار وجود دارد. گزینه اصلی برای شما این است که آیا میخواهید برنامه هنگام شروع سیستم اجرا شود یا نه. البته گزینه های دیگری هم وجود دارند؛ مانند فعال یک غیرفعال کردن منوی زمینه نرم افزار چک کردن برای بروز رسانی و … .


نتیجه

RecycleBinEx یک نرم افزار ساده و کوچک است که با استفاده از آن می توانید به راحتی سطل آشغال ویندوز خود را مدیریت کنید.

دانلود RecycleBinEx

منبع : www.HowToGeek.com با ویرایش از گویا آی تی

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *