کشیدن طرحی در عرض کمتر از 5 دقیقه که بازدهی شما را برای کارهایتان بالا می‌برد

  • 1389/5/27
  • مهرداد ارجمندی
  • 0

آیا شما هم با مشکل انتخاب یا طراحی پشت زمینه ی دسکتاپتان مواجه شده اید ؟ مشکلی که به این سادگی ها قالب حل نیست ؟ اشکالی ندارد فقط پنج دقیقه و نه بیشتر وقت بگذارید و یک طرح عالی و خوب در برنامه ی Paint  برای خود درست کنید.

قدم اول : یک پوشه ی جدید در برنامه ی paint  ایجاد کنید.

یک پوشه ی جدید در برنامه ی Paint  باز کنید . به قسمت تصاویر رفته ، و گزینه ی Attributes (خواص) را انتخاب کنید. قلمی با مشخصات طولی 900 پیکسل و عرض 1450 بوسیله ی فشار دارن کلید کنترل و e و دادن ابعاد انتخاب کنید.

قدم دوم اضافه کردن قسمت متنی :

بعد از اینکه سایز را انتخاب کردید ، از نوار منوی سمت چپ آیکن فیلد متنی را انتخاب کنید.

یک جعبه ی متنی در بالای پوشه ایجاد کنید . احتیاجی نیست که متن دقیقا در وسط کار باشد. هرچه قدر به چپ متمایل تر باشد حس بهتری را ایجاد می کند چرا که منظور متن بیشتر در چشم می زند و جلب توجه بیشتری می کند .

فونت و استایل را تنظیم کنید ولی بگذارید که ساده بماند. این طرح و این کار طوری است که کمترین میزان حواس پرتی را برای کاربر خود ایجاد می کند  پس بگذارید همه چیز ساده و مرتب باشد.

قدم سوم : وارد کردن یک تاکید مثبت برای طرحتان.

یک تاکید مثبت در جعبه ی متنی تایپ کنید. یک پایه ی خوب برای این کار این است  :

تاکیدها راهی خوبی برای این است که بر روی چیزهای درست متمرکز شوید. یک تاکید خوب این است :

.با زبان خودتان باشد چرا که بهتر و ساده تر و قابل فهم تر می باشد چون از طرف خودتان است.

.با حالتی مثبت باشد ،چرا که انگیزه ی بالای شما را نشان می دهد.

.بر روی اهداف بحث متمرکز باشد یا در جهت مقاصد خودتان باشد تا به شما یادآوری کند که چه چیزهای مهمی را باید انجام دهید.

.تمیز و مرتب و با زبانی ساده بنویسید و نکات اساسی را مشخص کنید و آنها را به طور نکته ای بیان کنید تا از طولانی شدن متن جلوگیری شود به این ترتیب خواندن آن هم آسان می شود.

قدم پهارم : پوشه را به عنوان  توصیر پشت زمینه ی دسکتاپتان ذخیره کنید

وقتی که تایپ کردنتان تمام شد پوشه را ذخیره کنید و سپس بر روی فایل کلیک کنید و انتخاب کنید که تصویر به عنوان تصویر پشت زمینه ی شما در وسط قرار گیرد.

تصویر جدید بر روی پشت زمینه ی شما آشکار می شود و شما می توانید تصویری  مینمی مالیستی را به خوبی ببینید .

پیشنهادهای دیگر

به جای استفاده از متنی با رنگ سیاه ساده بر روی پشت زمینه ای سفید ( تصویری مینی مالیستی کلاسیک) می توانید از تغییری درخور توجه در آن بدهید و از عکسی خاص استفاده کنید برای مثال می توانید از عکس استفاده کنید که به شما برای کارهایتان انگیزه ی بیشتری می دهد و تمرکز شما را بالا می برد.

سعی کنید خلاق باشید و عکس های متفاوتی برای دسکتاپتان تهیه کنید. چیزی که شما واقعا احتیاج دارید بسته به موقعیتی دارد که شما در آن هستید یا چیزی که شما به دنبال به  دست  آوردن آن هستید.

چیزهای مهمی که باید به یاد داشته باشید

کلید موفقیت شما در طراحی یک تصویر خوب برای دسکتاپتان این است که تمرکز کافی را در اهدافتان داشته باشید و طرحی را ایجاد کنید که در جهت اهدافتان باشد .

بیشتر از دو رنگ متفاوت استفاده نکنید. (یکی برای متن و دیگری برای خود تصویر که متن روی آن است ) البته اگر عکسی برای این کار در نظر گرفته اید قشیه فرق می کند.

برای نوشتن متن تاکیدی، کاماها یا دیگر متن ها فقط از یک نوع خط اصلی استفاده کنید .

متن را طوری بنویسید که به خوبی آشکار و معلوم باشد طوری که هر دفعه به دسکتاپ خود نگاهی می اندازید متن چشمان شما را بگیرد و  وظایف و کارهای شما را به خوبی به شما یادآوری کند و شما به سر کارتان باز گردید .

عکسی را که انتخاب می کنید سعی کنید عکسی باشد که در عین سادگی متناسب با کارتان باشد طوری که به شخصه با نگاه کردن به آن همه چیز را متوجه شوید.

اطمینان حاصل کنید که پیام کلی متحد ،منسجم ولی خاص است و طوری نوشته شده است که شما را تحریک کند که کارتان را به خوبی و نوح احسن انجام دهید. مینیمالیست به معنی این است که کارههای جزیی و مهم را همین حالا انجام دهید به جای اینکه به سراغ یک دسته کارهای زیاد بروید که بعضی از آنها مهم هم نیستند.

در برابر اینکه بخواهید تصویری بی نقص را ایجاد کنید مقاومت کنید چرا که این کار لازم نیست و مشکل است که آن را در برنامه ی Paint  درست کنید. همچنین نباید آن قدر زیبا باشد که شما به جای آنکه به کارتان بپردازید به آن نگاه کنید. این تصویر برای این است که زمانی که شما از کار کردن خسته شدید و بی حوصله بودید و چشمان شما شروع به گردش به اطراف می کند به آن نگاه کنید و دباره با انگیزه ی مضاعف سر کارتان بازگردید.

همین امروز آغاز کنید.

فقط چند دقیقه طول می کشد تا شما بتوانید تصویری را درست کنید و در دسکتاپتان بگذارید که هروقت به آن نگاه می کنید به سر کارتان باز گردید. نکته ی جالب و قابل توجهی که در مورد این تصاویر وجود دارد این است که طراحی این تصاویر بسیار ساده است و شما هرگار بخواهید می توانید آنها را طراحی کنید و با نمونه ای که مد نظر آن روزتان است آن را عوض کنید. هدف هرکدام از این تصاویر می تواند برای مدتی باشد تا شما را به کارتان باز گرداند و از تلف شدن وقتتان جلوگیری کند.

خوب اگر مطالبی را که خواندید برایتان جالب بود و حالا مشتاقید که شما هم برای دسکتاپتان طرحی بزنید بیش از این صبر نکنید و کارتان را همین حالا آغاز کنید . حتما موفق می شوید.

منبع : productive geek

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *