نگاهی به بازی Sky Fortress

  • 1389/5/30
  • ميثاق جراحي
  • 0

نگاهی به بازی

Sky Fortress


بالاخره بعد از مدت‌ها انتظار و صبر برای اولین بازی آنلاین و تحت وب کشورمان، این بازی به صورت کاملا رسمی منتشر شد. بازخورد وسیعی از بازی نيز به عمل آمد. اولین و به طور یقین مهم‌ترین این بازخورد‌ها، پخش گزارشی از شبکه سوم سیما در اخبار شبانگاهی بود. تبلیغات سایت و … که دیگر جای خود دارند.

آسمان دژ از سال گذشته که در نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال به نمایش در آمد توانست طرفداران ایرانی زیادی جذب و موفقیت خود را از این لحاظ حتمی کند. اما آیا طرفداران زیاد در روزهای اول باعث موفقیت بازی و تیم توسعه‌گر شبیه‌ساز شده است؟ باید بگوییم که فعلا خیر. تعداد زیاد بازیکنان نه تنها خوشحال‌کننده نبوده بلکه بسیار مشکل ساز بوده است (گویا ای تی )

تعداد زیاد بازیکنان و استقبال فوق‌العاده ایرانیان و یوزرهای خارجی باعث شلوغ شدن بیش از حد انتظار سرورها شده است. طبق گفته تیم توسعه‌گر شبیه‌ساز، این استقبال چیزی نبوده که انتظار آن را می‌کشیده‌اند. البته آنها اظهار امیدواری کرده‌اند که این مشکلات تا چند روز آینده بر طرف خواهد شد و زمینه راحتی کاربران ایرانی و خارجی را فراهم خواهند کرد.

اگر دقت کنيد گفتيم کاربران ایرانی و خارجی چراکه بازی فقط برای ایرانیان تولید نشده است، بلکه از تمامی کشورهای دنیا، می‌توانند این بازی را انجام دهند. چند روز پیش نیز سایت کوتاکو خبری در این زمینه منتشر کرد. خبری که در آن بازی Sky Fortress به تمامی جهان معرفی شد. نسخه انگلیسی بازی آسمان دژ خودمان با این نام در دسترس کاربران غیرپارسی زبان قرار خواهد گرفت.

جالب است بدانید در همین روزهای اول نیز استقبال غـیرایرانیـان از بـازی بسیـار زیـاد بـوده است. برای مثال یکی از بـرتـرین بازیـکنان در همـین روزهـا، از کـشور لیـخـتن‌اشتاین بوده یا بعد از وي، برترین بازیکن از کشور انگلستان بود. البته امیدواریم در این روزهای ابتدايي و با وجود مشکلات زیادی که پیش آمده است، تعداد بازدیدکنندگان و بازیکنان کم نشود(گویا ای تی )

مشکل دیگری که در این مسیر، تیم توسعه‌گر شبیه‌ساز پشت سر گذاشت‌، حمله عده‌ای هکر به بازی بوده است. به نظر می‌‍رسد این بازی دشمنانی هم دارد که دوست ندارند این بازی بزرگ شود و طرفدار پیدا کند. امیدواریم این حملات ادامه پیدا نکند تا شاهد موفقیت اولین بازی آنلاین کشورمان در سراسر جهان باشیم.

ساختار بازی بسیار شبیه به تراوین است و به طور ساده‌تر بازی مانند تراوین پیش می‌رود با این تفاوت که داستان این دو بازی با یکدیگر متفاوت هستند. فعلا بازی در مرحله اول خود است و بازی‌کنندگان در حال سپری کردن داستان قسمت اول بازی هستند و سعی در این دارند که به مراحل بالاتر برسند و داستان بازی را ادامه دهند.

قسمت کوتاهی از داستان بازی از زبان سازندگان: «سال 2808 منظومه شمسی؛ بشر در اوج پیشرفت تکنولوژیکی خود به سر می‌برد. عمر متوسط بشر به 150 سال رسیده  و با استفاده از پرش در Hyper Space به فواصلی در حد 10 واحد نجومی بشر موفق شده که نسل خود را در منظومه شمسی گسترش دهد. ایجاد و استفاده از کرم‌چاله‌ها همچنان بزرگترین آرزوی بشر برای دست یافتن است(گویا ای تی )

دولت واحد بین منظومه‌ای به خاطر اختلافاتی که بر سر قدرت بین انسان‌ها شکل گرفت متلاشی شد و باعث شد که آدمیان به سه گروه تقسیم شوند

گروه اکثریت در کره زمین باقی ماندند، گروهی به قمر اودیسه رفتند و گروه اقلیتی متخاصم در اقمار مصنوعی مریخ سکنی گزیدند.»

پس از شکل‌گیری جنگ‌های بین سیاره‌ای میان این گروه‌ها، گروهی به نام گروه نجات، انسان‌ها را از دست روبات‌های گروه سوم نجات داد و آنها را به چند صد سال نوری آن طرف‌تر هدایت کرد و اینجا است که کار شما شروع می‌شود.

داستان کامل بازی را می‌توانید در سایت بازی مشاهده کنید. داستان به نوعی جدید است و کلیشه‌های قبلی را دنبال نمی‌کند و این موضوع شاید باعث شود که انیمیشن‌سازان ایرانی و حتي خارجی به فکر ساخت یک انیمیشن از روی این داستان باشند. از طرفی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در حال ساخت مستندی در زمینه ساخت بازی‌های رایانه‌ای است و پیش‌بینی می‌شود حداقل قسمتی از این مستند شش قسمتی به این بازی اختصاص پیدا کند.

(گویا ای تی )

منبع کمکی :گزارش خبری فارس

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *