روح جنگجو : تک تیر اندازی بر لبه ی تاریکی

  • 1389/5/31
  • ميثاق جراحي
  • 0

روح جنگجو : تک تیر اندازی بر لبه ی تاریکی

Sniper :Ghost Warrior

مقدمه :

بازی روح تک تیر انداز جزو بازی های متوسطی است که شاید خیلی ها به دلیل لوگوی شرکت بازی یعنی City Interactive  به دنبال خرید ان نروند.

شاید خرید این بازی نوعی ریسک به حساب اید ولی زمانی که بازی را  می خریدید و ان را درون دستگاه  قرار می دهید کمی از خرید خود احساس رضایت   کنید و از این بابت خوشحالید که ریسک را قبول کردید .

بازی در نگاه اول کمی نا امید کننده است و ان طور که شما انتظار دارید نیست ولی درست بعد  از پشت سر گذاشتن مرحله ی اموزشی و قدم نهادن به مرحله ی اصلی نظرتان به کلی تغییر کند

گرافیک و جزئیات :

گرافیک و نور پردازی ها واقعا خوب کار شده اند و اصلا انتظار چنین گرافیکی را از شرکت City Interactive  نداشتم . رنگ بندی ها خیلی خوب هستند عبور تششعات خورشید از بین درختان جنگلی حس واقع گرایانه بودن هر چه بیشتر بازی را به بازیکن منتقل می کند.بازی از موتور گرافیکی Chrome 4   پشتیبانی می کند.

تاثیر نور خورشید و سایه روی سلاح ها بسیار واقعی است و ترکیب سایه و نور با تغییر موقعیت بازیکن در هر لحظه متفاوت خواهد بود.

زمانی که ماموریت های خود را در شب انجام می دهید هم انعکاس مهتاب و شعله های نوری ماه  روی سلاح ها  و دیگر جزئیات به همان خوبی است .

مکان های بازی از جنگل و دهکده های مسکونی درون ان تجاوز نمی کند و تنوعی درون مراحل به ان صورت دیده نمی شود ولی با این حال روند بازی خیلی یکنواخت و خسته کننده نیست. همان طور که از نام بازی پیداست شما تنها باید بر اساس دو اصل مهم و پایدار بازی را پیش ببرید ولی اگر نسبت به این دو امر کمی بی دقتی کنید بازی بسیار مشکل می شود

اولین اصل پایدار در بازی اصل مخفی کاری و دقت در دیده نشدن است اگر علاقه و سرر شته ای به بازی های مخفی و پنهان کاری ندارید پیشنهاد می کنم طرف این بازی نروید زیرا که برای به پایان رساندن بازی دچار مشکل خواهید شد.

اصل دوم دقت در نشانه گیری توسط سلاح تک تیری است که در اختیار شما قرار می کیرد . زمانی که می خواهید با سلاح دور زن دشمن را از پای در بیاورید باید به تپش و ضربان قلب و هم چنین خطایی که سلاح می تواند داشته باشد توجه ویژه ای داشته باشید.

سازندگان برای طبیعی تر جلوه دادن بازی خطایی به عنوان خطای سلاح در نظر گرفته اند که این خطا با نقطه ای قرمز روی هدف و نشانه ی سلاح نشان داده شده است.

از دیگر نکات قابل توجه بازی می توانم به اسلوموشن و اهسته شدن صحنه به صورت خودکار اشاره کنم .این امر زمانی تحقق می یابد که دشمن مور نظر از طریق Head Shot   کشته شود!

سلاح ها و مهمات در بازی :

سلاح ها ابدا متنوع نیستند. با اینکه بازی روی کشتن با تفنگ دور زن تاکید دارد ولی باز هم سلاح های دور زن از 4 عدد تجاوز نمی کنند .در کنار سلاح های اصلی یک کلت کمری صدا خفه کن به همراهی چند عدد نارنجک و بمب های کنترلی C4  وجود دارد که در برخی ماموریت ها مورد استفاده قرار می گیرند ولی عملا این نوع بمب های کنترلی در طول بازی بی استفاده و در اصطلاح Useless  هستند .ولی در برخی موارد استفاده از این سلاح جانبی از روی اجبار و درخواست بازی خواهد بود

داستان بازی :

داستان بازی هم خیلی عجولانه طراحی شده است و سازندگان کوچکترین زحمتی برای بهتر کردن داستان بازی نکردند .داستان در مورد منطقه ای غیر واقعی که تحت اختیار فردی ظالم و دیکتاتور قرار گرفته است.ماموریت اصلی شما از میان بردن این شخصیت زور گو است که این امر تا اخر بازی کش پیدا می کند.  طراحان خیلی خلاق بازی!! برای طولانی تر شده بازی پارازیت هایی بس کلیشه ای  را با داستان بازی برخورد داده اند.

شخصیت پردازی بازی :

شما در بازی در نقش دو گروه بازی خواهید کرد .در ابتدای کار شما نقش یک ادم کش را بر عهده دارید ولی بعد ها با تغییریافتن شرایط نقش شما به نیرویی حمایت کننده تبدیل می شود.

در بسیاری از موارد شما باید از نیرو های ویژه ای محافظت کنید که ماموریت های خطیری به انها داده می شود به طور مثال شما باید با تغیر مکان و عوض کردن موقعیت خود در مکان هایی با ارتفاع بالا از  را دور مسیر را برای هم تیمی ها و دوستان خود هموار سازید.

بخشی دیگر از بازی و بخشی دیگر از شخصیت شما شامل همان گروهی می شود که تحت حمایت شما قرار می گرفت .در برخی موارد شما نقش نیروی ویژه را بر عهده دارید که اساس کار این گروه بر عکس گروه پوشش دهنده ایجاد سر و صدا و حمله های تند و غافلگیر کننده به دل دشمن است

در کنار شخصیت اصلی بازی شخصیتی دیگر به اسم ((اونیل)) حضور دارد که در برخی مراحل در کنار شما خواهد بود ولی این فقط ظاهر ماجراست و باطن کار در حقیقت این است که همراه شما در واقع تا نیمی از راه به دنبال شما خواهد بود و در نیمه های دیگر راه شما را به خودتان می سپارد و با دادن دلگرمی که شما را از فواصل دور حمایت می کند شما را در دل دشمن رها می کند. ولی اگر از حق نگذریم در برخی موارد کمک هایی تعاملی شما و هم تیمی تان مفید و ثمر بخش خواهد بود.

هوش مصنوعی :

حال به بررسی هوش مصنوعی بازی می پردازیم که از اینجا به سازندگان بازی خسته نباشید می گویم که واقعا با این روند هوش مصنوعی گل کاشتند!

هوش مصنوعی واقعا افتضاح است !

دشمنان در هنگام مبارزه در جهتی خلاف جهت شما ایستاده اند و تیر اندازی می کنند و این در حالی اتفاق می افتد که شما مدام در حال اصابت گلوله توسط دشمنان هستید!!

گاهی اوقات هم پیش می اید که شما  شب هنگام در حال عبور از منطقه ای تاریک به صورت سینه خیز هستید و دشمن شما در فاصله ی 500 متری شما قراردارد ولی زمانی که از این فاصله در  حالت گفته شده از کنار او عبور می کنید با شناسایی شما و به صدا در اوردن اژیر خطر شما را غافل گیر می کند ولی….

نه به ان موقعی که در روز هنگام شما را از فاصله ی 20 متری هم تشخیص نمی دهد و نه به مواقعی که در شب و در فواصل دور شما را با یک ضرب از میان بر می دارد(گویا ای تی )

در کل هوش مصنوعی این بازی امتیاز خوبی را نخواهد گرفت!

صدا گذاری و موسیقی :

حال به بررسی یکی از بخش هایی می پردازیم که تاثیر بسزایی در بازی های رایانه ای دارد . صدا گذاری این بازی در حالت معتدل قرار دارد به این معنا که بازیکن نسبت به صدا ها و موسیقی های درون بازی احساس رضایت می کند دیالوگ ها خشک نیستند و گاهی اوقات هم عناصر طنز پردازی در انها دیده می شود .

صدای سلاح های دور زن و انفجار ها خوب است ولی صدای سلاح های اتوماتیک و رگبار مانند Ak 47  و سلاح M 14  بسیار خشن و گوش خواش است. موسیقی هم در مواردی که بازیکن داخل درگیری  تند و متناسب تم و محیط بازی است(گویا ای تی )

باگ ها و اشکالات پایه ای :

اگر بخواهم بیشترین امتیاز را به یکی از بخش های بازی بدهم به قسمت باگ ها و مشکلات بازی می دهم ! بازی سراسر اشکال دارد و  این امر خیلی کیفیت بازی را پایین اورده است.

حال که سازندگان شرکت City Interactive   روی این پروژه زحمت زیادی کشیدند حداقل این زحمت را مضاعف می کردند و برخی از باگ ها و مشکلات بازی را پوشش می دادند .

این شرکت نه چندان معروف با بازی هایی که در کارنامه ی خود داشته باعث شده است بسیاری از بازی خور ها نسبت به محصولات این شرکت روی خوشی نشان ندهند به همین دلیل است که اعتماد به بازی های جدید این شرکت کمی مشکل است

نتیجه گیری نهایی :

بازی تک تیر انداز (روح جنگجو) بازی ای است اول شخص که برای پلاتفرم ها و کنسول های Xbox360و  Pc   عرضه شد.

این بازی با گیم پلی و گرافیکی خوب و راضی کننده توانست امتیاز 6 از 10 را از سایت های معروف بازی های رایانه ای دریافت کند .این بازی با وجود باگ ها و مشکلات اساسی باز هم ارزش امتحان  و بازی کردن را دارد سبک بازی اکشنی که با عنصر مخفی کاری تلفیق شده است و بیش از 60 درصد از استاندار د های یک بازی اول شخص مدرن را دارد

در اخر باید به این موضوع اشاره کرد که این بازی دارای بخش پایانی یا The End بسیار عجولانه و واقعا بی محتوایی است.

مشخصات بازی :

سبک :اکشن اول شخص

سازنده :سیتی اینتراکتیو

پلاتفرم ها :Xbox360 pc

امتیازات بازی(بر اساس تجربه ی شخصی) :

Game Play   8/10

Sound    8/10

VGA    8.3/10

Control    8.5/10

Story director cut    6.5/10

Boring           8.5/10/-

Cpu        5/10

Physics    4/10

BUG       5/10

Character    7.5/10

Total      7/10


دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *