ساختن یک کتاب جادویی که یک صحنه‌ی زمین بازی به زیبایی در میان آن است!

  • 1389/6/2
  • مهرداد ارجمندی
  • 0

این آموزش به شما نشان خواهد داد که چگونه یک صحنه ی فانتزی را از یک کتاب بسازید . در اینجا ما از تکنیکهای بسیار حرفه ای فوتوشاپ استفاده می کنیم تا کار را هرچه بیشتر واقعی جلوه دهیم.

پیش نمایش از تصویر نهایی

یک پوشه ی جدید با ابعاد  1200×600 پیکسل درست کنید .   ” یک میز آنتیک قدیمی با ظاهری خاص ” را از ShutterStock. دانلود کنید . عکس را مانند نمونه ی زیر تغییر اندازه و موقعیت  بدهید

ما به یک دیوار نرم تر نیاز داریم بنابراین به طور تصادفی یک بافت زییا از سایت Krakograff’s Gallery دانلود می کنیم. عکس را تغییر ابعاد می دهیم  و آن را به صورت افقی در عرض دیوار اصلی قرار می دهیم. با استفاده از پاک کن لبه های میز را آشکار می کنیم .

یک کتاب که باز شده باشد را از ShutterStock دانلود می کنیم . آبعاد آن را با چیزی که مد نظر ماست تغییر می دهیم و آن را در وسط پوشه می گذاریم . از زمینه ی سفید کتاب عصاره گیری می کنیم می توانیم این کار را بوسیله ی ابزارهای عصاره گیری یا همان extraction انجام داد . در اینجا ما از پوشش لایه ها  برای آموزش استفاده می کنیم.

یک لایه ی جدید را در زیر کتاب ایجاد کنید . نام لایه را به اسم  ” سایه ی کتاب ” تغییر دهید. با استفاده از ابزار پاک کن با اندازه ی Pt 35 و نرم ، سایه هایی اطراف زیر کتاب با رنگ مشکی بکشید.

یک لایه ی جدید درست کنید نام آن لایه را به ” Gradient Overlay ” تغییر دهید . ابزار درست کردن شیب را انتخاب کنید تا یک شیب عمودی را ایجاد کنید. بالا با رنگ شماره ی #f19025 و پایین با رنگ شماره ی #000000 .

سپس یک حالت ترکیبی از شیب لایه ی روکش و نوری نرم را تنظیم کنید . حالا یک محیط گرم و مطبوع را برای کار خودمان ایجاد کردیم.

یک لایه جدید دیگر در بالای هم ی لایه های دیگر ایجاد کنید .نام آن را به اسم “مرز مشکی ” تغییر دهید. بقیه ث فضاها را در این لایه با رنگ مشکی پر کنید

ابزار پاک کن را دوباره بردارید اندازه ی 700 و با گوشه های نرم. یک مرتبه یا دو مرتبه در وسط پوشه کلیک کنید تا کتاب دوباره آشکار شود .

یک لایه ی جدید تنظیم سطح ها در بالای همگی لایه های دیگر درست کنید و ارزش آن را 9, 0.60, 255. بگذارید .

یک زمین سبز و آسمان آبی از سایت ShutterStock دانلود کنید. عکس را کوچک کنید تا جایی که فقط قسمت سمت چپ کتاب را پوشش دهد آن لایه را به اسم سبز تغییر نام دهید.

یک لایه ی پوششی  بر روی لایه ی سبز درست کنید . با استفاده از قلموی رنگ از رنگ مشکی (برای پنهان کردن ) و از رنگ سفید (برای آشکار کردن ) استفاده کنید تا فقط چمن ها را نشان دهید . بر روی لایه ی چمن ها راست کلیک کنید و آپشن ترکیب را انتخاب کنید.سایه ی افتاده را انتخاب کنید زاویه ی آن را 35 درجه انتخاب کنید فاصله را 3 و سایز را 1 و بقیه را مثل پیش فرض رها کنید.

همین فرآیند را برای سمت راست کتاب نیز انجام دهید یک فاصله ی کوچک را در این میان رها کنید تا در این میان بعدا یک رودخانه ی کوچک درست کنید.

یک الگوی برکه  از  ShutterStock دانلود کنید. آن را تغییر ابعاد دهید و آن را مانند نمونه کنید. میزان کدری آن را این لایه ی برکه را به 80% برسانید.

با استفاده از ابزار پاکن ، بخشی از چشم انداز بالای رودخانه را برای پوشش بهتر پاک کنید.

همین پروسه را برای نمای جلوی رودخانه ی کوچ دوباره تکرار کنید.

لایه ی بالایی نما را انتخاب کنید به Image > Adjustment > Brightness/Contrast بروید روشنایی و نور را به میزان 40 برسانید و آن را تایید کنید.

تمام لایه های چمن را در زیر لایه ی مرز مشکی قرار دهید . یک لایه ی جدید درست کنید و نام آن را تابش بگذارید . با استفاده از ابزار قلمو رنگ سفید با اندازه ی 500 یک نفقطه ی روشن بزرگ در وسط پوشه ایجاد کنید. این لایه را با رنگ روشن ترکیب کنید .

یک آسمان آبی از ShutterStock دانلود کنید . مانند نمونه ی زیر آن را تغییر ابعاد داده و در پوشه قرار دهید.لایه ی آسمان را با لایه ی اصلی ترکیب کنید و میزان شفافیت را به 80 % برسانید.

با استفاده از ابزار پاک کن با اندازه ی بزرگ ، بعضی از قسمتهای ابرها را پاک کنید.

یک لایه ی جدید درست کنید و نام آن را لنز مشعل (روشنایی) بگذارید. لایه را با رنگ مشکی پر کنید. به Filter > Render > Lens Flare رفته ، بزرگ نمایی یا زوم را بر روی 50-300mm تنظیم کنید و روشنایی و نور را به 100% برسانید.

لایه ی  لنز مشعل را کمی پچرخانید و آن را در مرکز پوشه قرار دهید .

لایه مشعل را با لایه ی اسلی ترکیب کنید . یک نسخه ی دیگر از این لنز مشعل درست کنید تا تاثیر روشنایی بیشتری ایجاد کنید.

یک مجموعه ی درختهای تابستانی را از ShutterStock دانلود کنید. یکی از درختان را از پشت زمینه انتخاب کنید بیرون بکشید و آن را در انتهای چمن ها بگذارید . از ابزار Dodge استفاده کنید تا قسمتی از درخت که در مواجهه با نور روشنایی هست روشن شود و سپس با ابزار Burn طرف مقابل آن را تاریک کنید.

تعداد درخت ها را دو برابر کنید و به  Image > Adjustment > Hue/Saturation رفته و روشنایی را به -100 برسانید تا درخت اضافه شده را تاریک کنید. به Edit > Transform > رفته و آن را در جهت عمودی پچرخانید.

به Edit > Transform > Skew رفته  و دکمه ی تکرار درختان در سمت چپ را بزنید. به Filter > Blur > Gaussian Blur رفته و شعاع آن را به 2px برسانید.

همین پروسه و فرآیند را برای دیگر درختها و صخره ها انجام دهید. توجه داشته باشید که سایه ها باید از مرکز لنز نوری دور باشند.

یک تصویر آبشار آبی از سایت  ShutterStock دانلود کنید. اندازه و مکان آن را مانند نمونه تنظیم کنید. لایه را به اسم آبشار تغییر نام دهید. به Channels panel رفته و CTRL+left رافشار دهید بر روی کانال آبی رنگ کلیک کنید تا ناحیه ی انتخاب شده لود شود. به پنل لایه ها برگردید و Inverse را انتخاب کنید تا ناحیه ی انتخاب شده وارونه شود . سپس دکمه ی حذف را بزنید.

یک لایه ی پوششی بر روی لایه ی آب شار ایجاد کنید و قسمتهایی از آب شار را که نمی خواهید حذف کنید.

لایه ی آبشار را تکرار کنید و لایه ی تکرار شده را با صفحه ترکیب کنید. حالا ما یک محیط پایه برای شروع داریم .بگذارید یک سری اشیا دیگر به پوشه اضافه کنیم.

یک سری بچه که در حال بازی کردن با بادبادکهایشان هستند و همچنین شخصی در حال ماهی گیری در سمت راست را اضافه می کنیم.

سپس چندتایی کایت در حال پرواز در سمت دیگر .

در آخر هم یک سری پرنده ی مهاجر در حال پرواز برای پایان کار.

امیدواریم از این آموزش نهایت لذت را برده باشید  و  روز خوبی داشته باشید !

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *