5 وسیله الکترونیکی پرطرفدار فصل که برای خرید باید در نظر داشت

  • 1389/6/6
  • محمدرضا ارجمندی
  • 2


اکنون در اواسط نیمه دوم سال 2010 میلادی به سر می بریم. این بدان معناست که خریدهای تابستانی کم کم رو به افول است و به زودی از دور خارج می شود و خرید برای تعطیلات کریسمس ظرف یکی دو ماه آینده جایگزین آن خواهد شد. اگر شما به دنبال داغترین دستگاه های الکترونیکی موجود در بازار، چه برای خودتان یا شخص دیگری می باشید، به شما می گوییم فصل خرید اکنون است!

اما دقیقا چه وسایلی باید خریداری کنید؟ پاسخ کامل به این سوال در هر نوشته ای کمتر از 20،000 کلمه کار دشواری است ، اما در این بین برخی وسایل به بازار عرضه شده اند  که واقعا  گل سرسبد محصولات الکترونیکی بازار کنونی لوازم سرگرمی دنیا می باشند. بیایید نگاهی داشته باشیم به 5 محصولی برتری که شما باید برای خرید فصل در موردشان تصمیم بگیرید.

آمازون کیندل

امسال بازار کتاب خوان های الکترونیکی (eReader) شاهد حرارت و تکاپوی فوق العاده ای نسبت به گذشته بود. به خصوص به نظر می رسد محصولات Nook از کمپانی بارنز اند نوبل (Barnes and Noble) و کیندل محصول آمازون رقابت تنگاتنگی با یکدیگر داشتند که اولین اثر خود را در کاهش قیمت های این دستگاه ها در بازار برجای گذاشت. جدیدترین کتاب خوان آمازون را می توانید هم اکنون با قیمت ناچیز 139 دلار (با صفحه نمایش 6 اینچی به همراه وای فای) و یا 189 دلار (با صفحه نمایش 6 اینچی ،وای فای و 3G ) خریداری کنید.

این قیمت های نسبتا پایین به اندازه کافی کیندل را برای خریداری به گزینه ای  جذاب بدل می سازد حتی اگر به این دستگاه تنها برای خواندن یک یا دو کتاب در ماه نیاز داشته باشید و نه بیشتر. البته قیمت کم تنها دلیل خرید کیندل نیست ، به نظر نگارنده، کیندل در مجموع همواره بهترین eReader بازار بوده است. قیمت پایین را با یک محصول بزرگ و عالی که در نظر بگیرید به کیندل می رسید و خرید ان یعنی شما برنده اید؛ مطمئن باشید!

دوربین دیجیتال سامسونگ DualView TL225:

اگر شما از طرفداران شبکه های اجتماعی باشید (و به احتمال زیاد می باشید) ، احتمالا به انداختن تعداد زیادی عکس از خودتان عادت کرده اید. به روز رسانی پروفایل با عکس انداخته شده از خودتان، یا  عکس اندختن از خودتان و دوستانی که در یک یا دو طرف شما نشسته اند کاری رایج در ایجاد عکس پروفایل یک شبکه اجتماعی است (توضیح واضحات بود!). اما در هنگام عکاسی از خود در موقعیت های مختلف یک مشکل بزرگ وجود دارد. صفحه نمایش منظره یاب در پشت دوربین است و شما هیچ راهی برای اطمینان یافتن از درستی عکاسی ندارید؛ واینکه دوربین از صورت شما عکس می گیرد یا از زانو !

DualView سامسونگ این مشکل را با قرار دادن یک صفحه نمایش کوچک در جلوی دوربین و درست کنار لنز حل کرده. این امر سبب حذف همه حدسو گمانهای ما برای عکاسی مناسب از خودمان می شود که در دوربین های دیگر جزئی جدانشدنی از کار عکاسی است. DualView سامسونگ در ضمن دوربین دیجیتال خیلی خوبی هم هست به لطف لنز 12.2 مگاپیکسلی و  زوم اپتیکال 4.6X .

اپل Magic ترک پد

لمس با انگشتان گویی سنگ بنای طراحی رابط کاربری در اپل است! این محصول با داشتن ایده انتزاعی از ماوس برای کاربرانی که سالها به استفاده از ماوس های سنتی عادت کرده بودند به جای یک ابزار مفید حواس پرتی زیادی ایجاد خواهد نمود! ترک پد های لپ تاپ های ساخت اپل برای مدت طولانی است که به لطف قابلیت های  چند لمسی مورد تحسین همگان قرار دارند، و حال می بینیم که اپل ترک پدی ساخته که  بازار رایانه های رومیزی و خصوصا جز  سنتی آن یعنی ماوس را هدف قرار  داده!

ترک پد Magic دقیقا مانند ترک پدهایی است که پیش از این روی لپ تاپ مک بوک Pro دیده بودیم. هنگامی که این وسیله را به کامپیوتر تحت سیستم عامل مکینتاش متصل می کنیم، قادر به  استفاده از انواع ویژگی های چند لمسی (مولتی تاچ) برای سیستم عامل OS X خواهیم بود. شما می توانید با کمترین حرکت انگشتان دست در پنجره ها و محیط برنامه ها پیمایش کرده، زوم کنید، میان پنجره ها حرکت کرده و به سرعت پنجره ها را کمینه و بیشینه یا تغییر سایز کنید.

گزارش شده که کاربران ویندوز نیز می توانند از این ترک پد جادویی استفاده کنند، اما به هر حال قابلیت های چند لمسی در کار با ویندوز محدود شده است. به این ترتیب ، ما مجیک ترک پد را برای کاربران ویندوز توصیه نمی کنیم.

لاجیتک هارمونی 900

آیا می دانستید که کنترل از راه دورها می توانند به ابزاری کاربردی تر از آنچه هستند تبدیل شوند؟ اگر نه، به وضوح می توانم حدس بزنم نه خودتان و نه آشنایانتان یک کنترل از راه دور یونیورسال لاجیتک مدل  Harmony ندارید. هارمونی برای این عرضه شده که هر کنترل از راه دور دیگری که در خانه دارید را کنار گذاشته و از یکی به جای همه استفاده کنید.آن هم به سبک لاجیتک: هارمونی شامل صفحه نمایش لمسی در بالای بدنه خود با گزینه هایی که تجربه کاربری با ان را ساده می سازد می باشد. به عنوان مثال ، اگر شما می خواهید به تماشای دی وی دی با دستگاه پخش خود اقدام کنید، می توانید به سادگی گزینه  Watch a DVD  را لمس کنید. کنترل از راه دور به طور خودکار اقدامات لازم از قبیل تغییر منابع و روشن کردن دستگاه پخش و در نهایت پخش فیلم را انجام می دهد.

با این حال ، تمام قابلیت های متنوع و گسترده این دستگاه به این معنا نیست استفاده از هارمونی دشوار است. هارمونی را میتوان با اتصال به کامپیوتر (از طریق یواس بی) برنامه ریزی کرد و از برنامه راه اندازی هارمونی رایانه از شما چند سوال درباره موارد استفاده شما از کنترل از راه دور در خانه  می پرسد و سپس اجازه می دهد دستگاه های سینمای خانگی خود را از یک لیست گسترده انتخاب کنید و کنترل از راه دور خود را اماده کنید.

سونی واکمن سری ایکس (X-Series)

وقتی اکثر مردم به دستگاه پخش MP3 قابل حمل فکر کی کنند، به یاد آی پاد می افتند. اما ام پی تری پلیرهای بزرگ دیگر هم  در بازار موجودند که حتی در مقام رقابت با آی پاد تاچ کاربر را به خرید خود و صرفه جویی در هزینه ها وسوسه می کنند! یکی از این دستگاه ها چیزی نیست جز  واکمن سونی سری ایکس. این پخش کننده از یک صفحه نمایش لمسی 3 اینچی OLED با رابط کاربری جذاب قابل مقایسه و رقابت با آی پاد تاچ برخوردار است. می توانید با حرکت دادن انگشت خود روی صفحه بین آلبوم های هنری و فایل های ویدیویی ذخیره کرده روی دستگاه سوئیچ کنید.

سری ایکس همچنین شامل وای فای و برخی از برنامه های کاربری مرتبط است. شما می توانید مستقیما از واکمن خود به تماشای ویدئوهای یوتیوب بنشینید که  خصوصا در مواقع مسافرت  و وقتی از ویدئوهای روی دستگاه خسته می شوید بسیار سرگرم کننده خواهد بود.یکی دیگر از برنامه های کاربری  Slacker  نام دارد که برنامه پخش رادیو از طریق وای فای است. سری ایکس در واقع دارای قابلیت ذخیره سازی موسیقی دریافتی از امواج وای فای به صورت پیش ساخته است، بنابراین می توانید با برنامه  رادیوی Slacker  حتی پس از خارج شدن از برد دریافت امواج فرستنده وای فای به رادیو مورد علاقه خود گوش کنید!

جمع بندی

بدیهی است، این ها همه ابزارهای الکترونیکی داغی نیست که در هنگام خرید این فصل دربازار پیدا می کنید. اینان، با این حال، برخی از بهترین ابزارهایی هستند که وقتی فاکتورهایی چون قابلیت ، قیمت و شکوه و زیبایی طراحی را در نظر بگیریم می توان نامی از محصولات بالا برد. اگر شما به ابزار های خاصی علاقه دارید که در این فهرست گنجانده نشده است در قسمت نظرات خیلی راحت نظر خود را با بقیه در میان بگذارید.

منبع: makeuseof

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. بازتاب: ناشناس

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *