10 ترفند براي استفاده‌هاي مختلف از هارد اكسترنال

  • 1389/6/10
  • سپهر خيري
  • 0

1.اجراي XBMC

شما مي توانيد به جاي اينكه يك XBMC‌كامل را روي كاميوتر نصب كنيد آن را روي يك USB‌بريزيد و هروقت كه خواستيد آن را وصل كنيد . اما شما مي توانيد بجاي يك USB‌از هارد اكسترنال استفاده كنيد و روي آن فيلم و عكس و يا هر چيز ديگر بريزيد.

2.كتابخانه ي iTune‌خود را به يك هارد اكسترنال منتقل كنيد

اگر موزيك هاي شما دليل پر شدن هارد كامپيوتر شماست . شما مي توانيد آن ها را با iTune ‌ به يك هارد اكسترنال منتقل كنيد طوري كه هيچ كدام از نتظيمات و چينش هاي شما از بين نرود و حتي آن ها را دوباري به هارد كامپيوترتان برگردانيد.

3.از بازي هاي wii ‌خود يك فايل بك آپ تهيه كنيد و آن ها را از روي هارد اكسترنال اجرا كنيد

شما مي توانيد بازي هاي Wii‌ خود را روي يك هارد اكسترنال بريزيد . در اينصورت شما از چند چيز سود مي بريد . اول اين كه ديسك هاي شما سالم مي ماند. دوم , زمان لود بازي ها كوتاه تر مي شود. و در آخر اينكه شما هر بازي را كه اراده كنيد مي توانيد براحتي اجرا كنيد.

4.استفاده از اكسترنال درايو براي وصل كردن وسايل جانبي ديگر

درايو هاي اكسترنال اتصالات SATA ,IDE‌را به USB تبديل مي كنند.پس اگر شما يك هارد درايو يا CD  درايو قديمي داريد كه از IDE  استفاده مي كند. مي توانيد آن را با يك درايو اكسترنال متصل كنيد. شما بايد اين اتصال را از برد اصلي بگيريد. و از اين طريق با USB‌به كامپيوتر خود وصل كنيد.

اينكار براي نوت بوك هايي كه درايو هاي اپتيكال ندارند بسيار كاراست .

5.عوض كردن هارد داخلي با خارجي

گاهي اوقات پيش مي آيد كه شما يك هارد اكسترنال را به دلايل خاصي مي گيريد و متوجه مي شويد كه نيازي به آن نداشتيد اما يك استفاده ي بهينه مي توان از آن كرد. شما مي توانيد از هارد اكسترنال به عنوان هارد داخلي استفاده كنيد . فقط كافيست كه آن را باز كنيد و هاردش را با هارد كامپيوتر خود جايگزين كنيد. و هارد قديمي خود را در قاب اكسترنال بگذاريد و از آن هم استقاده كنيد.

6. استفاده از هارد اكسترنال بجاي يك Scratch Disk

(ابتدا لازم مي دانم در مورد Scratch disk  توضيح مختصري بدهم.

اگر شما از برنامه هاي گرافيكي مثل فوتوشاپ و يا براي ويدئو اديت كردن استفاده مي كنيد اين برنامه ها از هارد شما به عنوان يك هارد موقتي دقيقا مثل RAM استفاده مي كنند. به اين حالت هارد شما براي آن برنامه ها Scratch disk ‌است.)

اگر شما براي كار هايي مثل كار هاي ويدئويي انجام مي دهيد مي توانيد از يك هارد اكسترنال براي منظور Scratch Disk  استفاده كنيد. اين كار باعث سريع تر شدن كارهايتان مي شود. اگر شما Cache ‌را كه بر روي هارد داخلي كه همزمان مشغول نوشتن و پاك كردن اطلاعات است به يك هارد خارجي منتقل كنيد در اين صورت سرعت رندر شما هم خيلي بيشتر خواهد شد.

7.با windows home server از فايل هاي Backup ‌خود Backup ‌بگيريد.

داشتن يك فايل Backup‌خيلي خوب است اما به هر دليلي ممكن است خود آن هم دچار مشكل شود.شما مي توانيد با يك Window Home Server‌ دائما بك آپ بگيريد. البته خوب است كه از خود سرور هم يك بك آپ بگيريد.

8.از هارد خود يك كپي بسازيد

هنگام گرفتن بك آپ شما مي تونيد همان موقع فايل ها را بازگرداني هم بكنيد. شما مي توانيد آن ها را روي يك هارد اكسترنال ذخيره كنيد. اين كار در مواقعي كه شما مشكلي پيدا مي كنيد مفيد است . شما به سرعت مي توانيد به حالت قبل برگرديد.

9.از كامپيوتر خود بك آپ بگيريد

اگر هنوز اين كار را نكرده ايد همين الان اينكار را با برنامه ي Mozy ‌يا هر چيز ديگري بكنيد. شما مي توانيد فايل بك آپ را روي يك هارد اكسترنال بكنيد و اينكار را به حالت اتوماتيك بگذاريد.

10.تبديل كردن يك هارد درايو قديمي به اكسترنال

اگر شما چند هارد داخلي بدون مصرف داريد.شما مي توانيد آن ها را در قاب هاي مخصوص بگذاريد و بوسيله ي USB  وصل كنيد.شما مي توانيد اين كار را روي هارد هاي اكسترنال هم انجام دهيد .يعني وقتي كه هارد شما پر شد و يا يك هارد با ظرفيت تر گرفتيد.

دیدگاه خود را وارد کنید