قابلیت جدید اولویت بندی ایمیل ها در Gmail

  • 1389/6/14
  • مهدی صمصامی
  • 0


اگر شما هم یکی از کاربران سرویس بزرگ ایمیل گوگل یا همان Gmail باشید، به تازگی با ورود به اکانت خود تغییراتی را در ظاهر و قابلیت دسترسی ایمیل ها مشاهده کردید. این قابلیت جدید که Priority Inbox (اینباکس اولویت بندی شده) نام دارد و فعلا در حالت Beta یا آزمایشی به سر می برد.

نکته : در صورتی که این قابلیت در اکانت شما فعال نیست، به بخش Settings یا تنظیمات ایمیل و بخش Priority Inbox بروید و آن را فعال کنید تا بتوانید از آن استفاده کنید.

با استفاده از این امکان جدید گوگل، کاربران می توانند ایمیل های دریافتی خود بر اساس عوامل خاص اولویت بندی کنند. این قابلیت جدید علاوه بر اینکه قدرت جستجو در ایمیل ها را بالا می برد، امکان سر و سامان دهی به آنان را نیز فراهم می کند و به شما اجازه می دهد به راحتی ایمیل ها دریافت خود را مرتب کنید و در بخش های مختلف قرار دهید. همچنین با انتخاب ایمیل ها و استفاده از دو آیکون + و – در بخش بالای لیست ایمیل ها، می توانید عملیات اولویت بندی را انجام دهید (بعنی امتیاز ایمیل و آدرسی که از آن ایمیل رسیده را بالا یا پایین ببرید) تا در دفعات بعدی دریافت ایمیل از همان آدرس، ایمیل ها در بخش مناسب قرار بگیرند. از دیگر قابلیت های جدید می توان به جستجوی مناسب در هر بخش و دسته بندی اشاره کرد که کار کاربران را آسان می کند.

در تصویر زیر می توانید نمونه ای از ساختار دسته بندی ایمیل ها را در Priority Inbox ببینید :


این امکان برای کسانی که روزانه ایمیل های زیادی دریافت می کنند، می تواند بسیار مفید و کاربردی باشد؛ چون این کاربران با استفاده از قابلیت جدید Priority Inbox می توانند ایمیل های خود را اولویت بندی کنند و به ترتیب اولویت و به صورت منظم آن ها را خوانده و در صورت لزوم پاسخ دهند.

همچنین می توانید برای دستیبابی به اطلاعات بیشتر در مورد این قابلیت و مشاهده ویدئوی مربوطه به ایــــن صــفــحــه مراجعه کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *