ارسال توییت به Twitter از آدرس بار فایرفاکس با افزونه TwitterBar

  • 1389/6/22
  • مهدی صمصامی
  • 0

همانطور که می دانید افزونه های بسیار زیادی برای فایرفاکس در دسترس هستند. یکی از دسته افزونه هایی که جزء محبوب ترین ها به شمار می روند، افزونه های مربوط به رسانه های اجتماعی و سایت های میکروبلاگینگ است. مطمئنا می دانید که یکی از بزرگترین و محبوب ترین سرویس های میکروبلاگینگ، Twitter می باشد که با شعار « چه کار می کنید ؟ » یا What are you doing پا به عرصه نهاد.

این سرویس بزرگ دارای کاربران بسیار زیادی می باشد که به صورت لحظه ای به اصطلاح توییت ارسال می کنند. برای ارسال توییت می توانید سایت توییتر را در مرورگر خود باز کرده و پس ورود به اکانت تان، شروع به ارسال توییت بکنید. البته مطمئن باشید که برای هر کاری راه آسان تری نیز وجود دارد.

می توانید از این مسئله مطمئن باشید که افزونه های فایرفاکس هر کاری را برای شما انجام می دهند. شما می توانید به راحتی تایپ کردن آدرس سایت توییتر، توییت خود را ارسال کنید!! افزونه ای که قصد دارم در این مطلب به شما معرفی کنم، TwitterBar نام دارد. با استفاده از افزونه TwitterBar می توانید به راحتی توییت ارسال کنید. برای ارسال کردن توییت با استفاده از این افزونه کافی است پس از نصب، متن توییت را در آدرس بار (محل ورود آدرس) بنویسید و سپس بر روی آیکون مربوط به افزونه برای ارسال توییت استفاده کنید.

برای نصب افزونه به ایـــن صــفــحــه بروید. روش نصب بسیار آسان است؛ کافی است پس از باز شدن پنجره بر روی دکمه Add to Firefox کلیک کنید و سپس در پنجره باز شده گزینه Install Now را انتخاب نمایید. بعد راه اندازی مجدد مرورگر، افزونه آماده فعالیت می باشد.

پس از راه اندازی مجدد، نوبت به استفاده از افزونه می رسد. برای استفاده افزونه می بایست مشخصات اکانت خود را در بخش تنظیمات افزونه وارد کنید. برای این کار از منوی Tools گزینه Add-ons را انتخاب کنید. سپس از پنجره باز شده بر روی گزینه TwitterBar کلیک کرده و گزینه Options را انتخاب کنید تا پنجره زیر برای شما نمایش داده شود.


در صورتی که در پایین این پنجره، اکانت شما ثبت شده است، بر روی OK کلیک کنید و پنجره را ببندید؛ اما در صورتی که در همان بخش عبارت You haven’t authorized any accounts yet مشاهده می شود، یعنی که هنوز مشخصات شما ثبت نشده و باید آن ها را در تنظیمات افزونه ثبت کنید.


برای این منظور بر روی دکمه Add Account کلیک کنید. سپس در مرورگر شما تبی جدید باز می شود که مربوط به اتصال افزونه به سرویس توییتر است.


برای تایید برقراری ارتباط، در بخش اول نام کاربری یا ایمیل خود را که با آن در توییتر ثبت کرده اید، وارد کنید. سپس در بخش دوم رمز عبور خودتان را وارد کنید و بر روی گزینه Allow کلیک کنید.


پس از تایید و صحت اطلاعات با پیغام Authorization Complete مواجه خواهید. اکنون دیگر افزونه فعال است و به راحتی می توانید از آن استفاده کنید.


اکنون برای استفاده فقط کافی است متن توییت خود را در آدرس بار تایپ کرده و سپس بر روی آیکون مربوط به افزونه و سپس گزینه (+) کلیک کنید تا توییت شما ارسال شود.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *