بروز رسانی وبلاگ Tumblr از طریق آیفون یا آی پاد تاچ

  • 1389/6/31
  • محمدرضا ارجمندی
  • 3

Tumblr سرویسی بسیار جالب برای ایجاد سایت های دلخواه خود به طور رایگان و به اشتراک گذاری محتوا با دیگران است. البته هنگامی که در سفر هستید یا به رایانه دسترسی ندارید، شاید تمایل داشته باشید آن را بروز رسانی کنید. اینجا نگاهی داریم به استفاده از دستگاه های تحت سیستم عامل iOS برای به روز رسانی پست های وبلاگ یا سایت Tumblr خود.

نصب و راه اندازی

شما می توانید برنامه ویژه  Tumblr را از فروشگاه iTunes App Store از طریق iTunes و یا به طور مستقیم از دستگاه خود دانلود کنید.

پس از راه اندازی واجرای اول بار برنامه،  اولین کاری که باید انجام دهید، ورود (sign in) در حساب Tumblr خودتان است. اگر قبل از این حسابی ندارید گزینه ای برای ثبت نام (sign up) وجود دارد که ابتدا از انجا باید شروع کنید. از همین اولین پنجره همچنین می توانید گزینه های قابل نمایش در داشبورد را انتخاب کنید.

استفاده از برنامه Tumblr ویژه آی فون

درست مانند کار با سایت در رایانه اینجا هم می توانید انواع مختلفی از محتوا مانند متن ، عکس ، فایل صوتی ، و غیره را پست کنید. فقط پست فایل های ویدئویی برای دارندگان آی فون امکان پذیر است ،نه کاربران آی پاد تاچ.

در آزمایش خود سعی کردیم متن سریع و مختصر را نوشته و به کمک این برنامه مستقیما از دستگاه های فوق در سایت خود پست کنیم. متاسفانه به نظر می رسد در آی پاد تاچ راهی برای آپلود تصویر به همراه پیام متن وجود ندارد.

با لمس گزینه های پیشرفته  (advanced options) می توان کنترل های بیشتری را در اختیار گرفت مانند: زمانی انتشار مطلب در سایت، اضافه کردن برچسب ، و انتخاب سایت مورد نظر برای ارسال (در صورتی که بیش از یک وبلاگ یا سایت  Tumblr دارید )

همچنین می توانید با فعال سازی گزینه post to Twitter به خوانندگان اجازه پاسخ دادن و و به خود اجازه اطلاع از پاسخ ها بدهید.

زمانی که قصد انتشار پستی را دارید روی دکمه post کلیک کنید، یک نوار نشانگر پیشرفت در بالای صفحه نمایش داده می شود و مطلب در حال ارسال است.

به همین سادگی کار تمام است ! همانطور که ملاحظه می کنید این برنامه راهی سریع و آسان برای ایجاد پست در سایت Tumblr شماست.

خب، مطلب شما منتشر شده و می توانید آن را ویرایش یا حتی حذف کنید اگر متوجه شدید که مطلب دارای غلط املایی است یا به هر دلیل نظرتان در مورد آن عوض شد!

در اینجا با مرورگر رایانه به وبلاگ رفتیم تا ببینیم در رایانه پستی که توسط دستگاه همراه خود فرستاده ایم چگونه به نظر می رسد(تصویر زیر)

اگر مایل به افزودن تصویر به یکی از پست های متن خود بودید، نیاز به رفتن به وبلاگ خود Tumblr از طریق مرورگر کامپیوتر خود و ویرایش پست و سپس ارسال عکس برای آن پست خواهید داشت.

اگر هم شروع به نوشتن یک پست کردید اما یک دفعه تصمیم گرفتید، بی خیال ان مطلب شوید به راحتی می توانید آن را حذف و یا ذخیره برای دفعات بعدی کنید.

Tumbler بهترین راه برای ایجاد سایت شخصی دلخواه شما می باشد و مزیتش آن است که می توانید آن را از طرق گوناگون بروز رسانی نمایید. در صورتی که آیفون یا آی پاد تاچ دارید، و نصب و استفاده از اپTumblr یکی دیگر از روش های بروز رسانی سایت را به سرعت و سادگی در اختیارتان قرار می دهد. برای اطلاعات بیشتر درمورد ویژگی های فوق العاده Tumblr مقالات دیگر درباره این سرویس در زیر آورده شده که مطالعه ان را به شما توصیه می کنم.

شروع: ایجاد وبلاگ Tumblr

استفاده از گوگل آنالیز با Tumblr

اضافه کردن دامنه خود به Tumblr

استفاده از گوگل Adsense با Tumblr

به طور کلی برنامه ویژه Tumblr به خوبی در آی پاد تاچ کار می کرد ، متاسفانه قادر به تست گزینه ویدئو در آیفون نبودیم (به دلیل نبود آی فون!). اگر شما آی فون دارید ، این مورد را امتحان کرده ونتیجه را به ما در قسمت نظرات اطلاع دهید!

منبع:howtogeek

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 3 دیدگاه
  1. سلام…خیلی مطلب خوبیه ولی من هرچی به این سایت میرم باز نمیشه.ایراد از کامپیوتر منه یا سایت!!!؟؟؟؟

    1. دوست عزیز سایت tumblr مسدود شده و اگه می خواهید به این سایت بروید باید از وی پی ان استفاده کنید
      برای محصولات اپل نمی دانم ولی اگر اپرا مینی 4 که جاواست را بتوان روی یک گوشی نصب کرد از آن طریق هم می شود به راحتی به این سایت و سایت هایی نظیر فیس بوک دسترسی داشت

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *