اولین بازی ایرانی ضد بازی های غربی

  • 1389/7/7
  • ميثاق جراحي
  • 21

نهادی به نام “انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس” در ایران، اعلام کرد که در جدیدترین بازی تولید شده در کانون بازیهای رایانه ای این انجمن
“راه بستن تنگه هرمز از طریق انفجار کشتی برای کاربران به نمایش گذاشته می شود.”

به دلیل فراگیر بودن بازی های رایانه ای و محبوبیت روزانه ی این صنعت پر درامد گا ه گاهی مقالاتی در باره ی بازی های داخلی برای شما دوستان عزیر در سایت اماده خواهم کرد که از اوضاع و اخبار داخلی  بازی های ابرانی   هم اطلاعاتی را داشته باشید .

درباره ی این بازی مقالات و صحبت های زیادی وجود دارد که در بسیاری از رسانه های عمومی و خبرگذاری های متفاوت به ثبت رسیده است . خبرگزاری فارس مصاحبه ی مختصری با یکی از سازندگان و تهیه کنندگان بازی داشته است که بخش هایی از ان که دارای اهمیت بیشتری هستند را برای شما ترتیب داده ام امیدوارم این مقاله  برای شما مخاطبین عزیز مفید واقع شود

فکر می کنی وقتی اين بازی وارد بازار بشه، چه قيمتی خواهد داشت؟

قيمت نرم افزار توی ايران خيلی بالا نيست چون قدرت خريد مردم برای نرم افزارها کمه. الان نرم افزارهای قفل شکسته توی بازار ايران زياده و ميشه راحت با قيمت ۲۰۰۰ تومن يا کمتر اين سی دی ها رو تهيه کرد. من فکر نمی کنم اين بازی هم بيشتر از ۵۰۰۰ تومن قيمت داشته باشه  در حقیقت اين بازی پاسخی است به يک بازی که شرکت های آمريکايی در مورد حمله به ايران درست کرده بودند که خيلی هم سر و صدا کرد و باعث يک سری حساسيت ها هم شد.

البته حدس می زنم به خاطر اينکه در بازار نرم افزار ايران مسئله کپی رایت رعايت نميشه، اگر اين بازی محبوب بشه، به زودی میتونیم کپی های غير قانونی اون رو هم با قيمت های پايين تری پيدا کنیم.

معمولاً اين بازی ها رو از کجا ميشه خريد؟

فروشگاه های زيادی در سطح شهر هستند که اين بازی های کامپيوتری رو می فروشند. حتی الان گیم نتهای های زيادی که در همه خيابون ها ديدن ميشه، کار فروش بازی های کامپیوتری رو هم انجام ميدن.

الان چه بازی هایی در ایران بیشتر طرفدار داره؟

الان در تمام دنيا بازی های خشن طرفدار داره. حتی صفحه های مجلات فارسی رو که نگاه می کنيد به معرفی بازی های خشن می پردازن. اين به دليل شرايطی است که برای نوجوان ها در عصر حاضر وجود داره و البته جذابيت های بصری که به اين بازی ها اضافه شده. ولی در کل بازی های آروم و فکری مثل SIMS هم بين خانواده ها و دخترها طرفدارهای زیادی داره.

پس پسرها بازهم دنبال بازی های بزن و بکش ميرن؟

بله! طبق تحقيقی که من به تازگی می خوندم معلوم شده بود که در اکثر کشورهای جهان بازی های خشن طرفداران بيشتری داره. فکر می کنم قوانينی که در اين زمينه وضع شده يک مقداری ساده هست و اجازه دادن که خشونت در بازی های کامپيوتری به راحتی ترويج بشه. من خودم زمانی که اين بازی ها رو می کنم، بعد از يک ساعت خشمگين و عصبی ميشم!

البته شرايط ايران طوری هست که کسانی که ميخوان بازی های کامپيوتری رو بسازن، تکنولوژی ساخت بازی های خشن و سنگين از نظر گرافيکی رو ندارن، بنابراين ميان به سمت ساخت بازی های ساده تر. چون ساخت اکثراً اين بازی ها با پشتيبانی نهادهای دولتی انجام ميشه، بنابراين موضوع اکثر اين بازی های مذهبی و آموزشی دارن. اتفاقاً تنها بازی هايی هم که اجازه تبليغ در رسانه های عمومی رو دارند همين بازی ها هستند!

منبع کمکی : شبکه ی خبری CNN Entertainment

گویا ای تی

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 21 دیدگاه
  1. فکر کنم گرافیک 64 بخواد!
    میثاق جان تا چند روز دیگر بازی گرشاسپ میاد
    وقت کردی بازی رو تهیه و یک نقدی از بازی بنویس.
    ممنون

    1. سلام چشم اگر وقت کنم حتما چون که فعلا بازی هایی چون Hawx 2 و Castelvania LOS تو نوبت هستند و انشالا اگه شد به اون هم می رسیم
      ممنونم

    1. دوست عزیز این بازی هنوز منتشر نشده و در حال طی کردن مراحل ساخت ان هستند

  2. درود…بازی گرشاسب بسیار بسیار زیبا هستش انگار…ما همنتظر این بازی خواهیم بود..

    1. ye bare bego in bazi vase Nintendo 64 montasher mishe dige

  3. به نظر من قارچ خور گرافيكش از اين بازي بالا تر باشه ولي بازم دمشون گرم يه خيلاقيت از خودشون نشون دادن

  4. یه شرکت فرانسوی مثل ubisoft مییاد و لطف میکنه و یه بازی به اسم شاهزاده ی پارسی میسازه که هیچ چیز غیر ایرانی و غیر اسلامی هم توش نداره اون وقت مسئولین میان به جای تشکر بازی رو غیر مجاز اعلام میکنن و معلون هم نیست معیارشون برای این غیر مجازی چیست. واقعآ که

  5. جالب میشد واسه لینوکس طراحی میکردن ! چون قطعا در اون صورت کسانی که بازی رواجرا میکردن فقط عده ی کمی از ایرانیا نبودن ( بدون هیچ نیش و کنایه و تمسخر گفتم ! )

    1. ای بابا شما باید هوای بازی های داخلی رو هم داشته باشید نمی گم حالا این بازی خوبه نه فقط در کل باید هوای بازی های داخلی هم داشت و ازشون حمایت کرد

    2. هوا چیه اینا میخوان بازی کنن یا کار فرهنگی؟ اگه هدف کار فرهنگیه این که فروشی قرار نیست داشته باشه پس بهتر بود که اپن سورس باشه و تحت لینوکس باشه چون بازی های تحت لینوکس کم هستند و یشتر مورد توجه قرار میگیرند.
      اگر هم هدف صرفا ساخت بازیه که یه چیزی داریم به نام در کوزه.

  6. آخر گرافیکه بلههههههههههههههه

    بازی کمور .. گرافیک کمور .. آخر همه ی پیشرفتها ..گینس کمور.. زنبیل و بیار برو ته صف
    پوز همه ی غربی یزید های کافر خاکمال شد.. بیا زیر پل آهنچی ظنبیل بزار و بخواب.. یک تنه تموم دندونای اونا رو ریخته …،The Greatest Wizard ….. Come on DJ alligator do shakh gooshe gooshe khatere.

  7. به نام خدا
    شما دوستان درک درستی ندارنید اون آقا که نوشته یوبی سافت به نفع ایران بازی ساخته نمیدونه که در همان بازیش ایرانی ها را خشن نشان داده .خبر از hawx2هم دارم که در اول دمویش نام خلیج فارس را به عنوان جایی که به آن در حال حمله است مینویسد حرف من آن نیست که بازی نکنید بکنید ولی حداقل طرفداریشان را نکنید همون که میگید آمریکا این قدر پیشرفت من باب اطلاع میگم ما در 8سال جنگ 40سال عقب افتادیم((هر سال جنگ در آن زمان به اندازه 5 سال عقب افتادگی بوده))

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *