آیا مارک زوکربرگ قهرمان یک کتاب خنده‌دار، شرور خواهد بود؟

  • 1389/7/8
  • ITTeach
  • 1

آیا نمی توانید به حدّ کافی مارک زوکربرگ را درک کنید؟ خوب، اگر فیلم آتی “شبکه ی اجتماعی Social Network” خواسته ی شما را برای بینانگذار Facebook ارضاع نکند، او در کتاب خنده دار خودش که در ماه دسامبر خواهد آمد به عنوان یک ستاره خواهد درخشید.

كتاب كميك مارك زوكربرگ مدير فيس‌بوك

محصولات بلو واتر (Bluewater Productions)—یک شرکت تولیدی کانادایی که متخصص در کتابهای خنده دار، داستانهای ترسیمی (گرافیکی) و چند رسانه ای می باشد که قبلاً داستانهای ویلیام شاتنر (William Shatner)، راجر کورمن (Roger Corman)، ری هری هاووزن (Rey Harryhausern) و وینسنت پرایس (Vincent Price)، در میان دیگر شخصیت های برجسته را در كارنامه خود دارد— درنظر دارد که کتاب “مارک زوکربرگ : خالق Facebook” را به عنوان یک حماسه ی 48 صفحه ای منتشر کند که در پی پاسخ یک سئوال : “مارک زوکربرگر واقعی کیست؟

آیا او یک انسان خیّری است که اخیراً برای مدارس عمومی در نیوارک 100 میلیون دولار اهداء نموده است ؟ یا آیا او یک شخصیت دلگیرتری است که تمامی ما مشتقانه منتظر دیدار وی در “شبکه ی اجتماعی” دیوید فینچر (David Fincher) هستیم؟

جرومه مایدا (Jerome Maida) نویسنده ی کتاب خنده دار میگوید، “چه بطورغلط یا چه بطور درست، مارک با خشونت در مسیر خود بسوی جاییکه امروز می باشد برخورد نموده است”. همانگونه که می بینیم، افراد زیادی را که احساس عهد شکنی میکردند رها نموده است . “من نهایت سعی خودم را  میکنم که در اینجا فرد منصفی باشم. هیچکس بطور کامل در این داستان بیگناه نیست. سعی می کنم نقطه نظر هر یک از بازيکنان را نمایش بدهم.”

زوکربرگ یک شخصیت مورد علاقه عامه در چندین سال گذشته را، در زمانی که هر دو حالت تمجید و انتقادهای بیشمار داشته را بدست آورده است .

جالب خواهد بود ببینیم که چگونه تاریخ در این دوره به  سالهای گذشته آتی خواهد نگریست— ما مطمئناً دارای یک مجموعه ای از منابع مادی هستيم، در صورتیکه این تمایل داستان گویی اصلی زوکربرگ ادامه یابد، در خاطره‌ها خواهيم نگه داشت.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. فيسبوك 10 دلار هم نمي ارزد
    https://www.gooyait.com/1389/10/06/facebook-not-even-worth-10-dollars-part-i.html

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *