Logitech Revue و تلویزیون گوگل: برداشت ها و آنالیز عملی

  • 1389/7/17
  • ITTeach
  • 1

چند روز پيش شرکت لاجیتک به طور رسمی از Revue  که اولین دستگاه تلویزیونی گوگل دنیاست رونمایی و آن را ارائه کرد. این دستگاه 299 دلار قیمت دارد و از قابلیت جستجو و مرور گوگل برای یکپارچه کردن تلویزیون، DVR، کتاب خانه رسانه ای، مطالب وب و چت ویدیویی در اتاق نشیمن خانه استفاده می کند.

خود دستگاه یک جعبه سیاه رنگ با سایز متوسط است که به دستگاه های ماهواره/تلویزیون کابلی از طریق HDMI 1.3a همراه با CEC متصل می گردد، و به شبکه خانگی از طریق کابل و یا ارتباطات بی سیم 802.11a/b/g متصل می گردد. لاجیتک تعدادی راه را برای کنترل این دستگاه ارائه می دهد، که از کنترل از راه دور های سری Harmony تا 2 کی برد با شکل متفاوت و تلفن های هوشمند اپل/اندروید و رایانه های لوحی را در بر می گیرد.

Maximum PC توانست برای مدتی به طور عملی با این دستگاه کار کند و کارایی این دستگاه ما را تحت تاثیر قرار داد. اگر شما مدتی ست که همراه ما هستید، می دانید که ما عاشق مفهوم وجود کارایی رایانه شخصی بر روی یک تلویزیون صفحه بزرگ در اتاق نشیمن خانه هستیم. اثرات جانبی استفاده از شکل های متفاوتی از محتوا و داده در یک دستگاه در اتاق نشیمن و سپس اضافه کردن نرم افزارها به آن بسیار قابل توجه هستند. آیا Revue قادر است چنین رویایی را به ارمغان بیاورد؟ برداشت ها، تفکرات و آنالیز را در زیر ببینید.

همان طور که لاجیتک Revue را ارائه می کرد، ما بیشتر و بیشتر به این فکر کردیم که این در واقع یک رایانه شخصی SFF اتاق نشیمن است. سخت افزار آن بر پایه پردازنده اتم 1.2 گیگاهرتزی Z515 اینتل و یک مادربرد گیگابایت است. این دستگاه 4گیگابایت رم، 2 پورت usb و یک خروجی Optical دارد.

رابط کاربری Revue در شکل ها و اندازه های مختلف بر پایه محتوا متفاوت است. تنها یک مدل چندکاره وجود داشت که به ما این امکان را داد که صفحات وب، برنامه های تلویزیون و کتاب خانه رسانه ای خود را در حالت تمام صفحه، مانند مدیاسنتر ویندوز مشاهده کنیم. اگر شما در حال تماشای تلویزیون هستید و می خواهید که صفحات وب را مرور کنید، سیستم عامل به حالت تصویر در تصویر سویچ می کند. یک منو در سمت چپ قابلیت های کلیدی را لیست می کند که عبارتند از:

  • Bookmark ها. شما می توانید صفحات وب، نرم افزارها، برنامه های تلویزیونی، ویدیوها، عکس ها و تقریبا هر چیز دیگری را Bookmark کنید.
  • بیشترین بازدیدها. این یک لیست پویا از پرطرفدار ترین محتوایی ست که شما خوانده اید، بازی کرده اید و یا تماشا کرده اید.
  • Spotlight. لاجیتک در این مورد خیلی رازداری کرد، ولی به نظر می آید این یک گزینه تبلیغاتی باشد.
  • What’s On. این یک راهنمای تلویزیون به نسبت پیچیده است. شما می توانید بر اساس کانال و یا دسته محتوا آن را مرتب کنید.
  • Queue. لیست فعلی برنامه های تلویزیونی و دیگر موارد رسانه ای در حال پخش را نشان می دهد.
  • Applications. این، جایی ست که شما می توانید به کارایی های اضافه در محیط تلویزیون گوگل دسترسی پیدا کنید. ما در این بخش نرم افزارهایی از برخی شبکه های تلویزیونی، و همچنین نرم افزارهایی برای Pandora، گالری های تصاویر، و موارد دیگر دیدیم. گوگل فروشگاه نرم افزارهای تلویزیون گوگل را در اوایل ژانویه راه اندازی خواهد کرد. در آن زمان شما می توانید نرم افزارهای دیگری را نیز داونلود و نصب کنید.

یکی از چیزهایی که ما درباره تلویزیون گوگل دوست داریم این است که با کتاب خانه رسانه ای موجود شما از طریق رسانه های ذخیرسازی با رابط USB و یا شبکه خانگی شما ارتباط برقرار می کند. لاجیتک می گوید که این دستگاه قابلیت پخش تمامی تصاویر، موسیقی، ویدیوها و فیلم های سینمایی که توسط DRM حفاظت نشده اند را از طریق DLNA دارد. هروقت ما یکی از این دستگاه ها را به خانه بردیم، قادر خواهیم بود قابلیت های پخش Revue را به طور کامل بررسی کنیم.

اگر این دستگاه قابلیت جستجوی قوی نداشت، یک دستگاه گوگل نمی شد. شما می توانید بسیار شبیه به اندروید، یک عبارت جستجو رال وارد کنید و تلویزیون گوگل بلافاصله نتایج را از فهرست تلویزیونی، عکس ها، ویدیوها، نرم افزارها و کتاب خانه رسانه ای شما نشان می دهد.

کنترل از راه دور توسط کی برد، کنترل… و تلفن همراه هوشمند


ابزارهای کنترل Revue مختلف و تقریبا در تمامی زمینه ها شاخص هستند. 2 نوع مختلف کی برد وجود دارد، که هردو شامل یک صفحه لمسی کنترل موس، کنترل های رسانه ای، و توانایی کنترل صدا، روشن و خاموش کردن، و قابلیت های پایه سینمای خانگی هستند. یکی از کنترل ها عملا یک کی برد در اندازه کامل است؛ دیگری شبیه یک تلفن هوشمند تاشو با کلیدهای پلاستیکی است. کی برد بزرگ تر 100دلار قیمت دارد، درحالی که کنترل کوچک تر تنها 30 دلار قیمت دارد.

ولی جالب ترین کنترل توسط نرم افزارهای قابل داونلود اندروید و iOS ارائه می شود. در ارائه ای که برای ما انجام شد، ما توانستیم به طور کامل در رابط کاربری تلویزیون گوگل توسط دکمه ها و حرکات انگشتان حرکت کنیم. ارائه ما 2 قابلیت تعجب برانگیز را رو کرد. اول، شما می توانید یک ویدیوی YouTube را بر روی تلفن هوشمند خود بارگذاری کنید، و سپس آن را با تلویزیون گوگل به اشتراک بگذارید، که به طور آنی این ویدیو را به شکل تمام صفحه و HD به نمایش می گذارد. دیگری این که شما می توانید با صحبت کردن با تلفن همراه خود، از صدایتان برای جستجو استفاده کنید.

شما همچنین می توانید توسط یک کنترل Harmony لاجیتک تلویزیون گوگل خود را از راه دور کنترل کنید. تلفن های هوشمند و رایانه های لوحی از طریق شبکه خانگی شما با Revue ارتباط برقرار می کنند؛ کنترل از راه دور و کی برد مستقیما توسط دستورات مادون قرمز با این دستگاه ارتباط برقرار می کنند. Revue با دستگاه های تلویزیون کابلی/ماهواره و دیگر دستگاه ها از طریق یک تولید کننده اشعه مادون قرمز ارتباط برقرار می کند.

سلام TV Cam

یکی دیگر از دلایلی که ما به Revue  به عنوان یک رایانه شخصی در اتاق نشیمن نگاه می کنیم این است که این دستگاه قابلیت پشتیبانی کامل از دوربین HD را از طریق دوربین TV Cam لاجیتک داراست، که ویدیو های 720p تولید می کند. تلویزیون گوگل کارایی وب کم را در داخل سیستم عامل آورده است و اجازه چت ویدیویی زنده و همچنین ارسال و دریافت پیام های ویدیویی غیر همزمان را می دهد. ما باید این را اعتراف کنیم-برای چت ویدیویی، تصاویر 1080p Umi Telepresence  شرکت سیسکو 720p را با اختلاف زیادی پشت سر می گذارد. در عین حال، با توجه به این که سیسکو یک دستگاه 600 دلاری را تماما به چت ویدیویی اختصاص داده است، ما فکر می کنیم که 720p برای ما کافی باشد. جنبه های دیگری که TV Cam لاجیتک با Umi برابری نمی کند این است که دوربین تغییر جهت نمی دهد، و تاخیر بیشتری دارد. در یک دورنمای کلی، TV Cam لاجیتک بیشتر به یک وب کم معمول شبیه است و Umi به یک دوربین واقعی.

دو کارایی جالب دیگر: Revue همچنین سیستم دوربین امنیتی هشداردهنده لاجیتک را با تلویزیون گوگل تجمیع می کند. و در یک قرارداد ویژه با شبکه Dish، مشترکان Dish یک راهنمای برنامه های تلویزیونی ارتقا یافته و آگاهی داخلی سیستم عامل از برنامه های مشترک را، که در زمان جستجو به کار می آید،  در اختیار خواهند داشت. این قابلیتی جالب است، ولی ما ناراحتیم که مشترکان Comcast و DirecTV چنین قابلیت هایی را نخواهند داشت.

نقص ها و مشکلات

در حال حاضر، تنها مشکل بزرگی که ما می توانیم در برنامه لاجیتک و تلویزیون گوگل ببینیم یک کمبود قابل توجه پشتیبانی از سوی شبکه های بزرگ است. در عین حال، این قابلیت می تواند از طریق نرم افزارهایی که توسط خود شبکه ها تولید می شوند، ارائه شود.

زمانی که اطلاعات بیشتر بشنویم یا ببینیم، شما را در جریان خواهیم گذاشت.

منبع: maximumpc

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. با سلام
    می خواستم بدونم چطور میشه این دستگاه رو در ایران خریداری کرد؟ در صورنی که نمیشه درکل نحوه خریداری اون به چه شکلیه؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *