iQ-Notes ، نوشتن یادداشت‌ها در ویندوزها

  • 1389/7/24
  • ITTeach
  • 0

من اغلب یادداشت های کوچک را به عنوان یادآوری کننده ها یا اطلاعات لازم می نویسم. که در گذشته از ترکیبی از اسناد notepad و یادداشت های دستی برای این منظور استفاده می کردم. امروزه از روش بهتری برای نوشتن یادداشت هایم در سیستم عامل ویندوز استفاده می کنم.

IQ-Notes یک برنامه ی کاربردی قوی رایگان برای ویندوزها برای مدیریت فرآیند یادداشت نویسی می باشد.

این برنامه هنگام راه اندازی روی آیکونی در سینی سیستم قرار می گیرد که فرایند یادداشت نویسی را کنترل می کند. دابل کلیک روی آیکون یک یادداشت جدید ایجاد می کند، کلیک راست، منوی context را با گزینه های اضافی نمایش می دهد.

یادداشت های جدید در ویرایشگر متن ساده نوشته می شوند که امکان ویرایش plain text و چند ویژگی دیگر مانند لیست ها را عرضه می کند. IQ-Notes تنها از اطلاعات متنی پشتیبانی می کند، افزودن تصاویر یا فایل ها به این برنامه امکان پذیر نمی باشد.

نمونه‌اي از یادداشت‌های ویندوزی

هر یادداشت می تواند با یک عنوان و رنگ پس زمینه سفارشی سازی شود. همچنین، تعریف گزینه های دیگر در Note Properties امکان پذیر می باشد. راه اندازی سیستم اعلان یادداشت نیز امکان پذیر می باشد که یادداشت را در زمان مشخص شده به کاربر نشان می دهد و امنیت رمزعبور را برای جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به یادداشت افزایش می دهد و زمان و نحوه ی باز شدن یادداشت را نیز مشخص می سازد.

یادداشت ها در دسکتاپ قرار نمی گیرند یا همیشه به صورت پیش فرض در بالاترین بخش قرار نمی گیرند بلکه در پنجره ی یادداشت برداری قابل تنظیم می باشند. یادداشت های ضمیمه شده به صورت اتوماتیک باز می شوند، خواه زمانیکه برنامه راه اندازی می شود و iQ-Notes باز می شود، خواه زمانیکه برنامه در حال اجرا می باشد و iQ-Notes راه اندازی می شود.

برنامه ی نوشتن یادداشت ها از کلیدهای متعدد پشتیبانی می کند که این کلیدها امکانات ایجاد، بازکردن، یافتن و مخفی کردن یادداشت ها را به کاربران می دهند.

iQ-Notes  همچنین دارای ویژگی های پشتیبان گیری، همزمان سازی و صدور فایل ها می باشد. این برنامه ی کاربردی، پشتیبان های اتوماتیکی از یادداشت ها ایجاد می کند که می توانند هر زمان بازیابی شوند. دایرکتوری داده ها برای این پشتیبان های داخلی در بخش User Options قابل پیکربندی می باشد. پشتیبان گیری ها و بازیابی های دستی می توانند از این گزینه ها شروع شوند.

برحسب همزمان سازی، این برنامه گزینه هایی را برای همزمان سازی یادداشت ها با سرور ftp فراهم می سازد که استفاده از همان مجموعه یادداشت ها را روی سیستم های کامپیوتری ویندوز امکان پذیر می سازد.

نرم افزار یادداشت برداری Post-It Notes برای ویندوز:

  • تعداد نامحدودی یادداشت می تواند ایجاد شده و تغییر سایز یابد.
  • یادداشت های آرشیو، پرینت، کدگذاری و مرتب سازی
  • یادداشت ها در فایل text یا ini ذخیره نمی شوند، زیرا خواندن یا هک کردنشان از سوی افراد دیگر آسان می باشد.
  • همچنین می توانید از یادداشت های خاص با پسورد حفاظت نمایید.

همزمان سازی یادداشت ها با سرور هنگام استفاده از چندین کامپیوتر:

  • عمل ردیابی هزینه و زمان روی هر یادداشت توسط ردیابی ورقه‌ ثبت‌ ساعات‌ كار و تایمر Start/Stop
  • تنظیم الارم (هشدار) روی یادداشت طوریکه در تاریخ و زمان مشخص اعلان نماید.
  • ضمیمه کردن یادداشت ها به صفحات وب، صفحات گسترده، برنامه های کاربردی و تنظیم باز شدن اتوماتیک آنها.
  • Clipboard Manager هرچیزی را که در clipboard ویندوز قرار داده اید را یادآوری می کند و به راحتی از آن چیزی که قبلا در clipboard قرار داده اید، یادداشت ایجاد می کند.
  • شبکه امکانی را فراهم می سازد که می تواند به صورت امن یادداشت ها را به سایر کاربران iQ-Notes روی شبکه یا اینترنت ارسال کند. سایر برنامه های کاربردی Sticky Note به روش غیرامنی یادداشت ها را ارسال می کنند، طوریکه گیرنده در واقع گیرنده ی مورد نظر فرض می شود. iQ-Notes از کدگذاری 128 بیتی برای ارسال امن یادداشت ازیک کاربر  iQ-Notes به کاربر دیگر استفاده می کند.
  • ذخیره سازی اتوماتیک یادداشت ها با نه پشتیبان گیری اتوماتیک
  • پشتیبانی از زبان های انگلیسی، فرانسه، ایتالیایی، اسپانیایی، پرتقالی و هلندی.

همانطور که مشاهده می کنید، نکات زیادی در این رابطه وجود دارند. این برنامه از ارسال یادداشت ها از طریق شبکه به کاربر دیگر، مدیریت clipboard برای اضافه کردن آسان محتویات clipboard به یادداشت ها پشتیبانی می کند.

IQ-Notes با هر دو نسخه ی 32 بیتی و 64 بیتی سیستم عامل ویندوز سازگار می باشد. کاربران علاقمند می توانند این برنامه ی کاربردی را از وب سایت paresi.net دانلود نمایند.

منبع: ghacks

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *