به کمک Google Analytics بفهمید که بازدید کننده‌های سایت شما از چه کلمه کلیدی به سایت شما رسیده اند

  • 1389/7/27
  • مهرداد ارجمندی
  • 1

توجه : این مقاله برای نسخه های قبلی Google Analytics می باشد.

Google Analytics یک ابزار فوق العاده و مجانی برای مدیران وب سایتها است تا آمار های سایت خودشان را بررسی کنند. تنها مشکلی که دارد این است که به نظر می رسد  بعضی از وظایف و کارها برای انجام دادن بسیار مشکل است یا ممکن است در بعضی از شاخه های منو ها با اسم های عجیبی مواجه شویم.

یک وظیفه ی مهم برای یک مدیر سایت یا وبلاگ این است که بفهمد چه کلمه ی کلیدی بوده که یک بازدیدکننده را به وب سایت یا وبلاگ او کشانده است. این به شما کمک می کند تا بفهمید که چه کلمه ای در وبسایت خود و در  قسمت  متن یا عنوان  استفاده کنید تا بازدید کننده های بیشتری را جلب کنید.

برای اینکه این کار را انجام دهید ، شما باید یک دوره زمانی که سعی دارید آن را بررسی کنید مشخص کنید. یک تقویم در گوشه ی پایین سمت راست  وجود دارد که شما می توانید به کمک آن دوره ی زمانی را مشخص کنید.

حالا شما باید مانند تصویری که در  زیر آمده است به  All Reports Marketing Optimization Marketing Campaign Results Source Conversion  بروید  :

هنگامی که شما این کار را کردید و به آن قسمت رفتید ، بر روی یک دکمه ی فلش قرمز مدور کلیک می کنید ، Cross Segment Performance را انتخاب کنید و سپس کلمه ی کلیدی را انتخاب کنید.

حالا یک گراف مانند نمونه ی زیر و همچنین یک جدول اطلاعات حقیقی را مشاهده می کنید . در اینجا جدول اطلاعات حذف شده است چرا که شامل اطلاعاتی مانند شماره تلفن شخصی بوده .ولی به هر حال با دیدن تصویر متوجه همه چیز می شوید.

مانند تصویر زیر می توانید با کلیک کردن بر روی گزینه ی   EXPORT لیست کاملی از کلمات کلیدی بدست آورید.

مفید خواهد بود که هر ماه کلمات کلیدی خود را با یکدیگر مقایسه کنید  تا متوجه شوید که مقالات و مطالب شما تا چه میزان بازدید کننده ها را به وب سایت یا وبلاگ شما می کشاند. ممکن است متوجه شوید که یک کلمه ی کلیدی تاثیر بهتری در طی ماههای مختلف بر روی وب شما می گذارد .

بهتر است در فید RSS مشترک شوید چرا که آنالیزگر های جدید در راه است !

منبع : HOW-TO GEEK

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *