ابزار و چگونگي حذف استاكس نت

  • 1389/7/28
  • ITTeach
  • 1

عموم مردم در ماه ژوئيه گذشته نسبت به وجود كرم اينترنتي استاكس نت[1] آگاهي يافتند. تحليلگراني كه اين كرم اينترنتي را بررسي نموده اند هدف اصلي آن را شناسايي كردند: حمله به شبكه هاي كامپيوتري صنعتي استفاده كننده از نرم افزار WinCC شركت زيمنس. اما ماهيت آسيب پذيري، تمامي سيستم هاي ويندوز را آسيب پذير نمود، و با اين كه شيوه رفع اين كرم اينترنتي به سرعت پس از كشف آن منتشر شد، براي حذف و يا حتي محدود كردن گسترش اين كرم اينترنتي كافي نبود.

استاكس نت از يك آسيب پذيري در ويندوز استفاده مي كند كه امكان گسترش اين كرم بدون اجراي فايل را فراهم مي نمايد. بهره برداري موفقيت آميز استاكس نت از سيستم باعث مي شود دو كيت اصلي و يك در عقبي در سيستم نصب شود.

برخي از آنتي ويروس ها قادر نيستند استاكس نت يا انواع ديگري از اين كرم اينترنتي را شناسايي كنند. كابراني كه مي خواهند مطمئن شوند سيستم آنها توسط اين كرم آلوده نشده، و كاربراني كه با مشكلاتي در سيستم شان روبرو شده اند، ممكن است بخواهند ابزار حذف استاكس نت BitDefender را دانلود كنند.

اين برنامه رايگان تمامي انواع استاكس نت شناخته شده را شناسايي و حذف مي كند.

BitDefender يك ردياب عمومي را كه تمامي انواع استاكس نت را از 19 ژوئيه پوشش مي دهد اضافه كرده، بدين ترتيب مشتريانش را از روز اول محافظت نموده است. كاربراني كه در حال حاضر از BitDefender استفاده نمي كنند مي توانند با اجراي ابزار حذف الصاقي آن، استاكس نت را از روي كامپيوترهاي آلوده شده حذف نمايند. اين ابزار را مي توان بر روي سيستم هاي 32 بيت و 64 بيت نصب كرده و هم درايورهاي كيت اصلي و هم خود كرم را حذف نمود.

اين برنامه پرتابل در هنگام راه اندازي يك اسكن اتوماتيك انجام مي دهد و گزينه هاي اسكن دستي نيز دارد.

سيستم آلوده به استاكس نت، با حذف دو كيت اصلي پس از اسكن، و حذف كرم پس از راه اندازي مجدد اجباري سيستم، ترميم[2] مي شود.

ابزار حذف استاكس نت با نسخه هاي 32 بيت و 64 بيت سيستم عامل ويندوز سازگار است. اين ابزار را مي توان مستقيما از Malware City، سايت جامعه BitDefender، (از طريق JKWebTalks) دانلود نمود.

منبع: ghacks

[1] Stuxnet[2] restore

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *