افزونه لینکهای زنده RSS گوگل کروم

  • 1389/8/15
  • ITTeach
  • 3

لینکهای زنده RSS‌یک افزونه سودمند گوگل کروم برای کاربرانی است که می خواهند به فیدهای منتخب و به روز آوری های آنها در مرورگر کروم دسترسی داشته باشند. این افزونه دکمه جدیدی به نوار آدرس کروم اضافه می کند.

این دکمه کارکرد افزونه را کنترل می کند. با کلیک روی آن فیدهای RSS پایش شده و گزینه ای برای اسکن کردن فیدهای موجود نمایش داده می شود. هیچ فیدی در ابتدا پایش نمی شود و اولین وظیفه کاربر کلیک بر روی لینک فیدهای موجود است تا مشترک برخی از آنها شود.

لینکهای زنده RSS به طور خودکار همه تب های باز را برای لینکهای فید RSS اسکن می کند تا آنها را به صورت لینک به کاربر نمایش دهد. آنگاه مشترک شدن در فیدهای انتخابی با کلیک بر روی آنها در رابط کاربری امکان پذیر خواهد بود.

فیدهایی که به این روش اضافه می شوند از آن لحظه پایش می شوند. گزینه های افزونه برای افزودن دستی URL های فیدها نیز به کار می رود که جزئیات بیشتری در مورد آن در آینده مطرح خواهد شد.

دکمه لینکهای زنده RSS (RSS Live Link)، به روز آوری های فید RSS را از آن لحظه نشان خواهد داد. یک کلیک چپ روی دکمه، فیدهای پایش شده را نشان خواهد داد. کلیک دیگری روی یکی از فیدها آخرین به روز آوری های وب سایت یا سرویس انتخاب شده را نشان می دهد. پیش نمایش کوتاهی با قرارگرفتن اشاره گر ماوس روی آنها در دسترس است، یک کلیک صفحه انتخابی را در تب جدیدی در مروگر بارگذاری می کند.

مقالاتی که انتخاب شده اند به عنوان خوانده شده(read) علامت می خورند و گزینه هایی برای نشانه گذاری همه مقالات به عنوان خوانده شده و باز کردن صفحه نخست(homepage) فید وجود دارد.

لینکهای زنده RSS از هشدارهای صوتی و نیز تصاویر متحرک(انیمیشن) آیکون جهت اطلاع دادن به کاربر درباره به روز آوری های فیداستفاده می کند. غیرفعال کردن هر یک از اینها در قسمت options امکان پذیر است.

گزینه های لینکهای زنده RSS

اجازه دهید نگاه دقیقتری به گزینه های افزونه داشته باشیم.

گزینه های نمایش(display options) در قسمت بالای صفحه گزینه ها قرار دارد. در اینجا تعریف ارتفاع و عرض ماکزیمم پنجره بازشو,  گزینه های قالب بندی عنوان و فید, ماکزیمم تعداد آیتمها در هر فید یا چگونگی نمایش فیدها یا آیتمها در پنجره بازشو امکان پذیر است.

گروه ها نیز می توانند پیکربندی شوند. این کار برای کاربرانی با تعداد زیادی فید که مشترک آنها شده اند و نیز کاربرانی که دسته بندی های فیدها را برای دسترسی آسانتر به اخبار خاص را ترجیح می دهند مفید است. فیدها می توانند به گروههای خاصی, برای مثال ویندوز برای سایتهای خبری ویندوز افزوده گردند. لازم است قبل از این که گروههای فید در پنجره بازشو قابل مشاهده شوند, گروههای فید را در options فعال نمود.

گزینه های Export و Import برای پیکربندی وجود دارند اما متاسفانه برای فایلهای opml این امکان وجود ندارد. لذا وارد کردن یک فهرست از فیدها در برنامه امکان پذیر نیست. لازم است قبل از این که تغییرات در مرورگر قابل مشاهده شوند, کاربران کروم روی دکمه Save Options کلیک کنند.

لینکهای زنده کروم یک افزونه سودمند برای آن دسته ازکاربران کروم است که می خواهند هنگامی که یکی از فیدهای اشتراکشان با محتوای جدید به روز می شود بلافاصله مطلع شوند.

این افزونه می تواند از یک گزینه bulk import برای افزودن چندین فید در یک لحظه استفاده نماید. گزینه خوب دیگر, توانایی دیدن پیش نمایش کامل فید با نگه داشتن اشاره گر ماوس روی آن می باشد. کاربران کروم با فیدهای اشتراکی زیاد باید استفاده از گروهها را درنظر داشته باشند تا نمایش فیدها در پنجره بازشو را بهبود بخشند.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 3 دیدگاه
  1. ممنون حسین آقا .
    منم خیلی وقته که از این افزونه استفاده میکنم . البته بعضی اوقات یه خورده اعصاب میریزه به هم . 😀

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *