چگونه فایل های بزرگ را به رایگان در اینترنت آپلود کرده و با دیگران به اشتراک بگذاریم؟

  • 1389/8/19
  • محمدرضا ارجمندی
  • 3


به تازگی یکی از دوستان از من پرسید آیا راهی می شناسم که او بتواند از آن طریق فایلی بزرگ به اندازه 8 گیگابایت را با چند تن از دوستان خود در اینترنت به اشتراک بگذارد؟ (در واقع این فایل یک فایل زیپ شده حاوی بیش از هزار عکس بود!). منتشر کردن  فایل های واقعا بزرگ برای دسترسی عمومی به آن از طریق شبکه اینترنت اغلب دردسر بزرگی برای ارسال کنندگان فایل بوده است. همه روش معمول ممکن است واقعا به این منظور در دسترس نباشند، مانند اتصال فایل بزرگ به ایمیل و یا استفاده از سایت هایی که میزبانی فایل ها را برای شما به عهده می گیرند. همه این سرویس ها محدودیت هایی بر روی سایز فایل آپلودی اعمال می کنند که به سرعت می توانید این نکته را دریابید.

برای پیدا کردن راه حلی برای دوست خود، شروع کردم به جستجو در میان چند سایت اشتراک گذاری فایل «کاربر به کاربر» که در دسترس بودند، مانند iSendr ، JetBytes ، Files Over Miles ، و بسیاری دیگر. من واقعا JetBytes  را دوست دارم، اما به نظر نمی رسد سرعت ارتباط اینترنتی با سرورهای این سایت به سرعت بقیه باشد. مسئله دیگر این بود که اکثر این سایت های جایگزین از ادوبی فلش استفاده می کردند، که اگر چه در ابتدا نتوان آن را نکته منفی به حساب آورد اما به نظر می رسد  یک محدودیت بسیار بزرگ تحمیل میکند. زیرا در اکثر موارد هر سایتی که از فلش برای توزیع فایل های شما استفاده می کند خواه ناخواه سایز فایل آپلودی را محدود خواهد کرد به این دلیل که فلش نیاز به ذخیره فایل در حافظه خواهد داشت. اگر سعی کنید یک فایل با سایز 8 گیگ را به اشتراک بگذارید خواهید دید که چگونه ممکن است دچار مشکل در آپلود موفقیت آمیز فایل شوید.

اماFileAI.com سرویس به اشتراک گذاری فایل متفاوتیست. زیرا از جاوا (که با توجه به سابقه اش، من به طور معمول از آن نفرت داشتم) برای به اشتراک گذاشتن فایل ها بین شما و هر کس دیگری که شما آدرس URL را به او بدهید استفاده می کند. در استفاده از این سرویس هیچ مشکلی برای به اشتراک گذاری فایل های بسیار بزرگ با چند تن از دوستانم نداشتم، و رابط کاربری (تصویر بالا) من را به عنوان به اشتراک گذارنده یک فایل از آدرسهای آی پی که به دانلود فایل من پرداخته اند آگاه می کند. به علاوه ، مزایای چند دیگر  برای استفاده از FileAI وجود دارد از جمله :

–       به اشتراک گذاشتن یک پوشه با تمام فایل های درونی آن بدون نیاز به فشرده سازی آنها در ابتدا.

–       اضافه کردن کلمه عبور به فایل ارسالی برای  محدود کردن دسترسی به فایل.(تا فقط افرادی که کلمه عبور را می دانند اجازه دانلود فایل را پس از وارد کردن کلمه عبور داشته باشند.)

–       محدود کردن تعداد دانلودها.

–       همانند پروتکل مورد استفاده در سایت بیت تورنت، زمانی که کاربری فایلی را به چند نفر اراسل می کند، آنها همزمان  قادر به دانلود فایل به طور مستقیم بدون توجه به یکدیگر هستند، و در نتیجه سرعت دانلود بالا تری برای دانلودکنندگان فراهم شده، اما سبب کاهش پهنای باند قابل استفاده برای ارسال کننده خواهد شد.

–       برای فایلهایی که به شکل کامل منتقل نشده اند امکان ادامه پروسه از هر مقدار که  انتقال یافته اند وجود دارد.

–       امکان رمزگذاری تمام اطلاعات فایل با AES    128 بیتی پیش از آغاز عمل انتقال فایل، و  اینکه هیچ اطلاعاتی از فایل بر روی هیچ سروری ذخیره نمی شود.

هیچ گاه فکرش را هم نمی کردم که ابزارهای انتقال فایل مبتنی بر وب به این خوبی شوند. البته دوست داشتم در این سرویس گزینه ای در اختیار داشتم که به منِ کاربر اجازه می داد  روند فایلی را که در حال آپلودش هستم متوقف کنم و  دفعه بعد بقیه اش را آپلود کنم، اما این تنها یک چیز بسیار جزئی که من احتمالا حتی شاید یکبار هم  بدان نیتز پیدا نکنم.

رفتن به صفحه اصلی FileAI

منبع: cybernetnews

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 3 دیدگاه
  1. سلام.من به استفاده از این روش برای انتقال اطلاعات حجیم نیاز دارم اما نتونستم استفاده ش کنم. صفحه file ai باز میشه اما نمیشه فایلی رو انتخاب کرد و فرستاد

  2. من می خواستم نظر یه های جهانی برای تعلیم و تربیت و اقتصاد و رو انشناسی با نقد و انتقادکارشناسان مربوطه در اینترنت تالیف نماییم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *