20دلیل برای نپذیرفتن پروژه های طراحی وب به صورت انفرادی و مستقل

  • 1389/8/20
  • محمدرضا ارجمندی
  • 0

همه ی ما مقاله های بی شماری خوانده ایم که در آن ها به دلایل مختلفی شما به انجام کار فردی و مستقل یا اصطلاحا   freelancing در مقوله طراحی یا توسعه وب تشویق کرده اند.
در این مقالات اغلب نویسندگان کسانی را که هنوز در دنیای شرکت های بزرگ و به صورت تیمی در حال کار و همکاری با یکدیگر برای انجام پروژه های سازنده هستند را به شکل افراد بیچاره و حقوق بگیر معرفی کرده اند که گویی هیچ آرزوی بلندپروازانه ای در زندگی خود ندارند. اما حقیقت این است که برای رد انجام کار به صورت فردی و تشویق به کار تیمی نیز دلایل منطقی زیادی وجود دارد!
در نوشته پیش رو بیست تا از چنین دلایلی را برایتان لیست کرده ایم. تمام دلایل به گونه ای گردآوری و گلچین شده اند که شما می توانید آگاهانه تصمیم بگیرید آیا freelancing و کار انفرادی واقعا همان چیزی است که در زندگی حرفه ای خود دنبالش هستید یا کار تیمی و خرد جمعی را بیشتر می پسندید! //
به طور کلی نمی توان گفت کار تیمی در شرکت بد است، همانطور که در برخی حالات هم کار انفرادی هیچ مشکلی ندارد و تازه بهتر هم هست. اما این که کدام را برگزینیم برای هر طراح و توسعه دهنده وب انتخابی حیاتی و تاثیر گذار است.
یک نکته : وقتی سخن از “مشاغل تیمی” به میان می آید، منظور ما بیشتر پروژه های شرکت های طراحی با کارکنان متعدد (چه آنها در تیم باشند چه نباشند) است، و کار تیمی به کاری که توسط تیم طراحی در شرکت های بزرگ انجام می شود نیز اطلاق می شود.

1- شاید فکر کنید انجام کار طراحی به صورت انفرادی ساده تر از کار تیمی است!
بسیاری از مردم که کار انفرادی را در ذهن دارند، فکر می کنند پرداختن به حرفه خود در حالت مستقل سبب ساده تر شدن کار در مقایسه با کار فعلی انها در شرکت و در مشارکت با اعضای گروه است. بالاخره، آنها تنها  باید روی پروژه هایی تمرکز کنند که آن را با توجه به توانایی های فردی خود برگزیده اند، دیگر اینکه رئیس یا همکارانی برای سر و کله زدن ندارند و از بار این استرس رها شده اند، و به این دلایل قادر خواهند بود تا ساعات کاری خود را به بهترین نحو تنظیم و به انجام پروژه بپردازند.
اما اکثر افرادی که به صورت انفرادی کار طراحی می کنند ، حداقل زمانی که اولین بار شروع به کار و گرفتن پروژه می کنند، خیلی در مورد نوع پروژه های طراحی وب امکان انتخاب ندارند و درست است که رئیس یا همکاری برای دخالت دائم و اصلاحا آقا بالا سر ندارند، اما این بدان معناست که در صورتی که در پروژه ای دچار دردسر شوند و  نیاز به راهنمایی و کمک داشته باشند از خرد جمعی و  مشورت و همفکری تیمی محرومند.
هنوز هم البته مشتریانی برای سر و کله زدن و اعصاب خردی وجود دارد. و تمام تئوری هایی که در مورد تنظیم ساعات کاری  و استراحت شما وجود دارد  در عمل به این شکل است که زمانی که تازه به طور مستقل  شروع به کار کرده اید به دلیل حجم زیاد کار و محرومیت از کمک تیم تنها می توانید انتخاب کنید کدام شانزده ساعت از 24 ساعت هر روز را باید کار کنید و فقط 8 ساعت زمان استراحت خواهید داشت!

2-در کار به صورت انفرادی تجربه زیادی کسب نخواهید کرد.
اگر تازه از مدرسه یا دانشگاه فارغ التحصیل شده اید، به احتمال زیاد تجربه زیادی برای کار طراحی و انجام پروژه های وب نخواهید داشت. و می دانید که به دلایل بسیاری تجربه در انجام کار از اهمیت زیادی برخوردار است. حال وقتی قرار است شخصی به صورت انفرادی و بدون بهره گیری از تجربه و کمک دیگران به طراحی وب بپردازد تجربه اهمیتی دو چندان پیدا می کند.
اول از همه، شما نیاز به نشان دادن نمونه کارهای خود به مشتریان احتمالی دارید اگر می خواهید آنها شما را برای پروژه خود به کار بگیرند. در حالی که همیشه می توانید از پروژه ها و نمونه کارهای شخصی خود استفاده کنید، بسیار خوب است در صورتی که حداقل کار طراحی  یک یا چند سایت را برای افراد دیگر به پایان رسانده و به عنوان نمونه کار نشان دهید. (اگر آن مشتریان قبلی جز دوستان یا خانواده شما نباشند که باز هم بهتر است!) این نمونه کارها به  مشتری جدید می فهماند  که حرفه شما طراحی  وب ست و در گذشته  قادر بودید مشتریان خود را راضی نگه دارید.
دلیل دیگر این است که برخورداری از تجربه هم به شما و هم به مشتری ثابت می کند که شما به عنوان یک طراح وب قادر به اتمام پروژه مورد نظر مشتری هستید. اگر شما هیچ کاری جز پروژه های شخصی را تا به حال انجام نداده باشید، هیچ دلیل منطقی دال بر اینکه شما قادر به انجام صحیح این پروژه  خواهید بود وجود ندارد.
طراحان مستقل باید قادر به انجام درخواست مشتری و انجام تغییرات بر اساس تجدیدنظر های او در پروژه باشند، زیرا تقریبا همیشه چیزهایی وجود خواهد داشت که مشتری آن را نمی پسندد و از شما می خواهد تغییرش دهید، مهم هم نیست طرح های اولیه شما چه قدر عالی و بی نقص باشند. و تا زمانی که چند پروژه  را برای مشتریان مختلف به پایان نرسانید، و در این مسئله تجربی کافی کسب نکنید، هیچ گونه مدرکی برای اثبات این که آنچه که مشتری از شما به عنوان یک طراح انتظار دارد را برآورده می سازید نخواهید داشت.

3- با کار انفرادی  هیچ حسی از کسب و کار و بیزنس پیدا نخواهید کرد.
وقتی که شما به شکل تکی کار می کنید، به طور کلی کسانی که مسئولیت رسیدگی به صورت حساب ها، امور مالی، بازاریابی ، روابط عمومی ، و وظایف بی شمار دیگری که شرکت های طراحی درون یک تیم برای انجام پروژه تدارک دیده اند را نخواهید داشت. در عوض همه بار مسئولیت این کارها را زمانی که انفرادی کار می کنید  باید خود به تنهایی بر دوش بکشید.
البته درست است که همیشه می توانید همه یا تعدادی از این وظایف را با استخدام افراد دیگر به عنوان بازاریاب یا حسابدار ، برون سپاری کرده و بخشی از بار مسئولیت ها را از دوش خود بردارید، اما بی شک در شروع راه خواهید دانست که چه هزینه های سنگینی را باید برای پرداخت حقوق به افراد زیر دست باید متقبل شوید. پس بهتر به این فکر کنید که چگونه می توانید خودتان، با آموختن مهارت های جانبی غیر از حرفه اصلی شما که طراحی وب است ، از پس همه این کارها به تنهایی برآیید!
در این حالت مراجعه به کتاب های اقتصاد و تجارت دوران مدرسه یا  دانشگاه به خصوص  کمک مهمی است ، چرا که به شما تصویر روشنی از میزان دخل و خرج  (و اینکه خرج صرف چه مواردی شده) می دهد. توجه به این مسائل خیلی مهم است اگر می خواهید همچنان در این کسب و کار باقی بمانید و به دلیل ورشکستگی و قرض بالاآوردن از دور خارج نشوید.

4- نیاز به مزایا با کار انفرادی برطرف نمی شود.
برخی از افراد نمی توانند بدون مزایای کاری به کار ادامه دهند. به عنوان مثال اگر در سلامتی خود مشکلاتی دارید، تقریبا به طور قطع نیازمند بیمه درمانی خواهید بود تا از پس هزینه های درمانی خود برآیید. و حتی اگر هم اکنون در سلامت کامل به سر می برید، هیچ تضمینی وجود ندارد که در آینده نیز نیاز به مراجعه به پزشک و درمان پیدا نکنید.  به علاوه ، اگر دارای عائله هستید برای بچه ها و همسر خود نیز به احتمال زیاد بیمه خدمات درمانی می خواهید.
این یکی از آن مسائلی که شاید در کشورهای پیشرفته با توجه به پوشش بهداشت عمومی زیاد مهم نباشد ، اما حتی در این کشورها شرکت ها برای کارمندان خود مزایای دیگری در نظر می گیرند که شاید دوست نداشته باشید با انجام کار به صورت مستقل انها را از دست بدهید.
اگر شما شغلی آزاد داشته باشید، دیگر مزایای کارفرما که به بازنشستگان اعطا می شود را نخواهید داشت. دیگر خبری از  پرداخت حقوق در روزهایی که به دلیل بیماری یا به هر دلیل موجه دیگر قادر به کار نیستید نخواهد بود. همه اینها در دستمزد و حقوق ماهیانه شما و در نتیجه در وضع مالیتان موثر خواهد بود.

5- شاید فکر کنید که در کار انفرادی پول بیشتری درمی آورید!


بسیاری از طراحانی که به کار مستقل روی می آورند استدلالشان این است که به این ترتیب دستمزدشان افزایش خواهد یافت. بالاخره، آنها همه پولی را که در قرارداد با مشتری برای انجام یک پروژه توافق کرده اند را تنهایی بدست می آورند، بدون اینکه نیاز به تقسیم  پول بین اعضا تیم باشد. این درست است. اما در عوض خودتان  مجبور به پرداخت تمام مالیات هستید.(طبق قوانین  ایالات متحده ، حداقل ، مجبور به پرداخت  7.5 درصد از حقوق و دستمزدی که در قرارداد فی مابین منعقد شده به عنوان مالیات خواهید بود. در صورتی که در کار شرکتی این مالیات توسط کارفرما پرداخت می شود)
همچنین می بایست تمام انواع هزینه های دیگر که مربوط به این کسب و کار است را خودتان تقبل کنید. چیزهایی به مانند خریداری تجهیزات اداری ، تجهیزات سخت افزاری جدید ، نرم افزارها ، و در کل سایر هزینه هایی که همراه با کسب و کار مرتبط با طراحی وب می باشد را باید شخص شما تقبل کند و کارفرمایی در کار نیست!
همچنین  بین ساعات کار شما و ساعای که مشتری برایش پول پرداخت می کند تفاوت  وجود دارد. به عبارت دیگر هر عملی که شما به عنوان کار انجام دهید مشتری برایش به شما دستمزد نمی دهد. به طور مثال برای انجام امور مختلف اداری یا امور جانبی مرتبط با کار دستمزدی توسط مشتری در قرارداد در نظر گرفته نمی شود در حالی که برای انجام صحیح پروژه انجام این وظایف نیز بر عهده شماست.
همچنین اگر در یک پروژه به دلیل پیچیدگی چار مشکل شده و وقت زیادی صرف کردید یا حتی مجبور به پرداخت پول به یک نفر بای راهنمایی و کمک شدید، تا ان را اصلاح کنید برای این مورد نیز معمولا از طرف مشتری دستمزد اضافی درنظر گرفته نمی شود. (حداقل رایج نیست). در صورتی که در کار تیمی در شرکت های بزرگ ، شما به طور کلی هم برای  ساعت های رایج  کاری و ساعات اضافه کاری و هم به صورت مزایا و پورسانتی دستمزد می گیرید، صرف نظر از اینکه رقم قرارداد مشتری با شرکت چه قدر باشد.

6- شما هیچ گاه نظم و  انضباط کاری را درک نخواهید کرد!
اگر نمی توانید نظم و انضباط در محل کار را تحمل کنید، پس هنگام کار به صورت انفرادی نیز از این موهبت بی بهره خواهید ماند. اگر می بینید ساعتهای زیادی را در محل کار به جای کار مفید صرف بازی های ویدئویی یا گشت و گذار در فیس بوک می کنید، در این صورت در کار به صورت انفرادی وضع از این هم بدتر می شود زیرا  به خاطر درآمد اندکی که برای زمان کوتاه کار در محل شخصی کار خود بدست می آورید به سختی می توان صورتحسابهای مختلف خود را پرداخت کنید و دست اخر در عوض کسب درآمد بدهکار هم می شوید!
هنگامی که در محیط کار شرکت های بزرگ مشغولید، همیشه خظر و تهدید اخراج و از دست دادن کار وجود دارد  اگر بیش از حد از کار پرت بوده یا بی انظباط باشید. و این نکته شما را به تلاش و تکاپوی بیشتر برای کسب رضایت رئیس و همکاران شما وادار می کند. هنگامی که در خانه و برای خود کار می کنید ، چنین تهدید و خطر بالقوه ای را پیش روی خود نمی بینید. اما اگر کار درخواستی مشتری را به موقع تحویل او ندهید، مشتریان ناراضی خواهند شد و ، در نهایت ، هیچ مشتری نخواهید داشت و این یعنی بیکاری!
پس اگر نمی توانید خودتان را به نظم و انضباط کاری در  زمان کار به صورت منفرد و بدون نظارت خارجی وادار کنید، همان بهتر که در شرکت کار کنید تا همواره یک عامل بیرونی شما را به انظباط وادارد.

7- هیچ وقت عاشق کار خود نخواهید شد.
بسیاری از مردمی که هر روز در ساعات معمول 9 تا  5 بعدازظهر کار می کنند هیچ گاه واقعا عاشق کار خود نخواهند شد. آنها هر روز صبح با اشتیاق رفتن سرکار و دیدن دوباره محل کار خود بیدار نمی شوند. بلکه آنها سر کار می روند تا حقوق ماهیانه ای کسب کرده و مواد غذایی وسایر مایحتاج خود را تهیه کنند. گاهی اوقات دلیل این بی میلی  محیط کار است ، اما در اغلب موارد دلیل اصلی این بی انگیزگی آن است که  آنها واقعا از کاری که در حال انجامش هستند لذت نمی برند.
اگر شما آنچه را که به عنوان کار و پیشه انجام می دهید دوست نداشته باشید، احتمالا به آن کار هرگز زمانی که ان را به طور مستقل و انفرادی انجام می دهید بیشتر از محیط شرکت عشق نخواهید ورزید. کار انفرادی سخت است ، و اگر شما قبلا سخت تلاش می کردید تا با جلب رضایت رئیس خود و تشویق او انگیزه ای برای انجام بهتر کار پیدا کنید، احتمالا در هنگام کار انفرادی این تلاش سخت تر  می شود چرا که  هیچ رئیسی وجود ندارد که شما را تشویق کند!

8- فکر می کنید ساعات بیشتری برای استراحت در اختیار دارید!
هنگامی که خودتان صاحب کسب و کار خود باشید و اصطلاحا رئیس و مرئوس خود باشید، به احتمال زیاد به مدت چند سال اول کار، به صورت مستقل  دوازده تا شانزده ساعت  در روز و پنج تا هفت روز در هفته باید کار کنید تا جوابگوی هزینه ها باشید.
کار انفرادی طراحی وب نیز مانند هر کسب و کار دیگری است. به عبارت دیگر وقتی کار و کاسبی راه افتاد، به احتمال زیاد قادر خواهید بود ساعت کاری خود را کاهش داده و تنها بر روی پروژه هایی که مشتریان پول خوبی بابتش می پردازند متمرکز شوید. اما در این فاصله، احتمالا نیاز دارید هر کار و پروژه ای که پیشنهاد می شود را قبول کنید تا برای خود  شهرت و اعتباری کسب کرده و درآمدی پایدار ناشی از درخواست های مشتریان به طور منظم داشته باشید.
همچنین این احتمال می رود که گردش مالی شما در طول  چند ماه اول آنقدر که انتظار دارید کافی نباشد، و یا حتی تا پایان سال اول نیز انتظارات را به خوبی رآورده نکند. ممکن است در زمینه فعالیت های غیر ضروری وقت زیادی صرف کنید. شما مدام روش هایی را  تکرار  می کنید چون روش خوبی برای پیگیری همه چیز ندارید.
و به همین دلیل ، شما بیش از آن چه لازم است وقت صرف مسائل مختلف می کنید. گذشت  زمان و تلاش  بیشتر در نهایت این مسائل را حل میکند ، اما هنوز هم نیاز به مدیریت و صرف زمان وجود دارد.

9-شما در خانه / آپارتمان / اتاق خواب خود جایی برای راه اندازی دفتر ندارید

شکی نیست که فضایی اختصاصی برای کار نیاز دارید. این فضا لزوما نباید یک دفتر کامل باشد ، اما باید حداقل یک میز داشته باشید که فقط برای کار خود استفاده کنید. این ایده که شما می توانید همه کارهای خود چه کارهای خانه و چه کسب و کار را از روی میز آشپزخانه خود انجام دهید به احتمال زیاد فقط سبب سردرد  و دردسر شما خوهد شد! همانطور که این ایده که شما می توانید تمام کارهای خود را از میز کافی شاپ انجام دهید نخ نما شده!
خبر خوب این است که اکثر مردم می توانند گوشه ای آرام در خانه ، آپارتمان یا اتاق خواب خود پیدا کنند که می توان یک فضای کاری دائمی راه اندازی کرد. اگر محل کار خود را در یک اتاق مشترک با فعالیت های دیگر راه اندازی کردید ، یک محل کاری گنجه مانند اغلب ترجیح داده می شود، بنابراین می توانید در روز کار خود را انجام دهید و هنگام انجام بقیه کارها بساط کار را جمع کنید تا مجبور نباشید مراقب بر هم خوردن فضای کاری خود شوید.

10- شما نمی دانید از کجا مشتریان خود را پیدا کنید
به احتمال زیاد برای پیدا کردن مشتریان خود به خصوص در شروع کار نیاز به تلاش زیادی خواهید داشت. اگر شما هیچ ایده ای ندارید که کجا دنبال مشتریان بالقوه باشید یا چگونه با انها ارتباط برقرار کنید، احتمالا نیاز به کار و تلاش مضاعفی برای یافتن کار خواهید داشت.
پس باید قبل از اینکه شروع به مهاجرت به کار انفرادی کنید  طرح و نقشه ای برای جذب مشتریان در ذهن داشته باشید. نکته : سرقت مشتریان از کارفرمای قبلی همواره بهترین راه برای پیدا کردن مشتریان نیست!

11- شما هیچ تجربه یا مهارتی در مدیریت پروژه نخواهید داشت.
افرادی که پروژه طراحی وب را  بصورت مستقل به انجام می رسانند باید قادر به مدیریت یک پروژه از آغاز تا پایان باشند.
هنگام کار در محیط کاری شرکت ، ممکن است فقط به جنبه های خاصی از پروژه طراحی رسیدگی کنید. اما اگر کار انفرادی می کنید، نیاز است که قادر به مدیریت هر جنبه ای از فرآیند طراحی و توسعه باشید. این امر لازمه اش آن است که بخش خاص از روند طراحی یا توسعه را به ناچار به دیگران بسپارید، که این بستگی دارد به آنچه که مشتری نیاز دارد و می خواهد ، و در محدوده بودجه مشتری و بازه زمانی که در قرارداد برای انجام ان ذکر شده، و مدیریت مشکلات احتمالی که بروز آن در هر پروژه طراحی وب اجتناب ناپذیر است.
اگر هیچگاه یک پروژه طراحی وب را از آغاز تا پایان با موفقیت به انجام نرسانده باشید، به احتمال زیاد در پروژه های اولیه خود به میزان زیادی دچار خطا و به بیراهه رفتن می شوید و این دردسرهایی را برایتان به وجود می آورد. پس باید قبل از شروع کار به صورت انفرادی در زمینه مدیریت پروژه با خواندن کتاب ها و وبلاگ های مختلف و هر چیز دیگری که می توانید از ان برای یافتن نکته ها و ریزه کاری های انجام یک پروژه طراحی وب از ابتدا تا انتها استفاده کرد، به کسب تجربه بپردازید.

12- شاید هدف از کار انفرادی این است که نخواهید با مردم سر و کار داشته باشید!
هنگامی که کارتان مستقل شد، به زودی وادار به سر و کله زدن با مشتریان و رسیدگی به خواسته های آنان می شوید. و در حالی که اغلب کنترل بیشتری روی نحوه تعاملات با آنان و پروژه خواهید داشت، هنوز هم مقدار زیادی از زمان روزمره خود را صرف گفتگوهای چهره به چهره با دیگر مردم خواهید نمود. پس به کار انفرادی به منظور فرار از برخورد با مردم فکر نکنید که این چنین نیست!

13- به آسانی نمی توانید از کار خود دفاع کنید!
تقریبا به طور قطع در طول کار حرفه ای خود به صورت مستقل  با برخی مشتریان سخت گیر و مشکل پسند  مواجه می شوید و برایشان پروژه انجام می دهید.
اگر شما زبان چربی نداشته و نتوانید از کار خود تعریف و تمجید کنید، نتیجه این می شود که هر بار مشتری ایرادی از کار می گیرد و باید دوباره کار کنید تا نظرش تامین شود. شما نیاز به اعتماد به نفس برای مقاومت در مقابل مشتری دارید که تلاش می کند تا از شما به صورت رایگان و بدون پرداخت دستمزد کار بکشد، یا در مقابل کسانی که تلاش می کنند با قلدری و هیاهو راه انداختن شما را به کاهش دستمزد پس از آن که کار را کامل کردید وادار کنند.
شما همچنین باید قادر به مدیریت صحیح  مشتریانی باشید که صورتحساب خود را پرداخت نمی کند یا خواسته های غیر معقولی مطرح می کنند. مشکلاتی که در کار شرکتی برای طراح وب پدید نمی آید و رسیدگی به آنها بر عهده افراد دیگر است!
14-در کار انفرادی هیچ مهارتی در مدیریت زمان نخواهید آموخت!

مدیریت زمان می تواند یکی از جنبه های چالش برانگیزکار مستقل تلقی شود. این مهارت همچنین یکی از مهم ترین جنبه های طراحی وب می باشد. اما اکثر طراحان فکر می کنند صرف زمان بیش از حد روی یک پروژه خاص یا یک جنبه از کسب و کار خود (و یا حتی زندگی شخصی) به ضرر بخش های دیگر از کسب و کار یا زندگی آنان نخواهد بود که این تصور درستی نیست.
مدیریت زمان برای افراد مشغول در پروژه های طراحی مستقل شامل دو چیز مهم است: زمانی که شما صرف کار می کنید در برابر زمانی که صرف زندگی شخصی خود می کنید، و دوم،  زمانی که شما صرف یک پروژه  می کنید در مقایسه با زمان صرف شده برای پروژه دیگر. تنظیم کردن ساعات خاصی از روز به عنوان ساعات کاری به مورد اول می تواند کمک کند، حتی اگر تمام آن ساعات کاری عبارت باشد از کار به طور منظم تا ساعت 4:00 بعدازظهر (و البته صبح ها زودتر برخواستن برای آنکه  ساعات کاری بیشتری در اختیار داشته باشید) و یا در روش دیگر تعیین تنها 8 ساعت در روز به عنوان زمان کار (بدون تعیین کدام 8 ساعت از روز )
مورد دوم کمی مشکل تر است. باید دقیقا محاسبه کرد چقدر زمان صرف انجام هر پروژه کرده اید و همواره  آنچه به مشتری خود در مورد زمان انجام پروژه وعده کرده اید را مدنظر داشته باشید. سعی کنید ذهنی برآورد کنید هر بخش از پروژه چقدر زمان به خود اختصاص خواهد داد، و سپس سعی کنید حتی المقدور هر بخش را طبق برآورد اولیه به انجام برسانید .

15- انگیزه کاری کافی نخواهید داشت.
این مورد ارتباط تنگاتنگی با انضباط شخصی دارد، اما انگیزه شخصی برای کار در هر کاری نسبت به انظباط یک گام رو به جلوست. انظباط یعنی همه چیزهایی که در مورد کاری باید به ترتیبی انجام دهید. اما انگیزه یعنی یافتن دلیلی برای هر کاری که دوست دارید انجام دهید.
درست است که مسائلی مربوط به کسب و کار وجود دارند که در حالت کار به صورت مستقل مجبور به انجامش نخواهید بود، اما تصمیم به انجام برخی از این نکات سبب می شود کسب و کار شما قوی تر یا لذت بخش ترشود.
اگر تا کنون تنها  به انجام حداقل ها بسنده کرده اید، یکی از مزایای کار مستقل را از دست داده اید و آن رئیس خود بودن است خود انگیزهگی به این معنی است که شما می توانید کارها را بالاتر و فراتر از آنچه مورد نیاز  کار مستقل است انجام دهید و این به بهبود کسب و کار شما منجر می شود.

16-یک پس زمینه حرفه ای از خود نخواهید داشت.
وقتی که شما برای یک شرکت طراحی وب مشغول کار هستید، ممکن است هرگز مجبور به سر و کله زدن رو در رو  با مشتریان به طور مستقیم نباشید. مشتریان ممکن است حتی شما را به عنوان طراح پروژه خود نشناسند. و این مسئله بدی نیست، چون معمولا آنها بیشتر به شرکت طراحی علاقه مندند و شرکت را می شناسند تا فرد طراح را.
وقتی که شما به کار مستقل می پردازید، به هر حال، این نام شماست که به کارهای شما گره خورده است. این بدان معناست که شما نیاز به حفظ کردن یک تصویر و پیش زمینه ذهنی حرفه ای  از خود برای بدست اوردن بهترین نتیجه  از کسب و کار خود خواهید بود و این کار آسانی نیست و با گذشت زمان و کسب تجربه بدست می آید.

اگر مشتری نام شما را در گوگل جستجو کند و تمام نتایجی که پیدا می کند تنها عکس هایی از شما باشد که در وضع نامناسبی در تعطیلات نوروزی گرفته شده، این مسئله به شهرت کاری و حرفه ای شما آسیب فراوان می زند. باید مواظب باشید تا زندگی خصوصی خود را خصوصی و دور از انظار عمومی نگه دارید، و در ملاء عام رفتاری حرفه ای از خود بروز دهید. نکته : از تنظیمات امنیتی موجود در سایت های شبکه های اجتماعی به منظور محدود کردن آنچه عموم می توانند مشاهده کنند استفاده کنید!
17- در تعطیلات و مسافرت دستمزدی نخواهید داشت!
به عنوان یک کارمند مستقل، در تعطیلات یا در ایامی که به مسافرت تفریحی رفته اید دستمزدی نخواهدی داشت. پس باید یکی از این دو روش را برگزینید: یا برنامه ریزی برای بودجه خود در طول سال کرده تا بتوانید از پس هزینه های تعطیلات و مسافرت خود برآیید، و یا قبل از آغاز هر تعطیلات تلاش کنید تا پروژه نان و آب داری را گرفته و قبل از رفتن به تعطیلات و سفر آن را تحویل داده و درامدی کسب کنید! البته ، هر چه تعطیلات طولانی تر باشد، برنامه ریزی پیشرفته تر و دقیق تری لازم خواهید داشت و در بسیاری از موارد ، شما هنوز هم ممکن است مجبور باشید به شرایط اضطراری مشتری در حالی که از او دور هستید مثلا تلفنی یا از طریق اینترنت رسیدگی کنید.
اگر در کار شرکتی به این مسئله خیلی عادت کرده اید که به طور سالانه باید چهار هفته مرخصی با حقوق اشته باشید، در کار مستقل خبری از این مورد نیست! موضوع اصلی که در کار مستقل باید بدان توجه کنید این است که پیش از سفر  به اطلاع مشتریان خود برسانید که قصد دارید برای چند روز به تعطیلات بروید و در دسترس نخواهید بود!

18-دچار اعتیاد و افراط در کار می شوید
هنگامی که در پایان روز کاری کسی نباشد که بگوید کار برای امروز کافیست، برخی افراد زمان به آسانی از دستشان خارج شده و به  کار ادامه می دهند. این مسئله می تواند به همان اندازه مضر باشد که کار نکردن به اندازه کافی مضر است، زیرا این بار افراط در کار کردن بیش حد می تواند به سرعت به فرسودگی شغلی و از کار افتادگی زودرس فرد منجر شود.
اگر قادر به محدود کردن ساعت کاری خود نباشید، احتمالا دوره کار حرفه ای مستقل  کوتاهی را تجربه خواهید نمود. بی شک کار شما با بیش کاری آسیب خواهد دید و بازدهی کمی خواهد داشت، همین طور خانواده و زندگی شخصی شما. این مهم است که تعداد ساعت کاری روزانه خود را محدود کنید، و فقط بر روی پروژه هایی کار کنید که برای ان محدودیت های زمانی مناسب اند.
یک راه حل ممکن برای افرادی که میل وافرشان به کار را نمی توانند کنترل کنند این است که این افراد به خود اجازه دهند برای سه یا چهار روز از هفته تا جایی که توان دارند کار کنید، اما پس از آن تمام روزها دیگر آن هفته اصلا کار نکنند. این  روش می تواند کمک به ارضای تمایلات افراط گونه فرد در انجام کار کند در حالی که هنوز این امکان را دارد که به اندازه کافی استراحت و تجدید قوا کند.

19-شما نمی توانید به طور منظم در ساعاتی از روز کار کنید
آزادی و رهایی از کار هر زمان که اراده کنید یکی از بزرگترین جذابیت هایی است که دلیل روی اوردن افراد به کار مستقل می شود. ایده مجبور نبودن به کار روتین از 9 صبح تا 5 بعدازظهر مثل یک علامت به علاوه بزرگ است. اما این بدان معنا نیست که شما نیازی به حفظ ساعات کاری منظم در کار مستقل ندارید.
اول از همه ، احتمالا بسیاری از مشتریان شما به ساعات کاری روتین  9 صبح تا 5 بعدازظهر پایبندند. پس  وقتی آنها در حال کار خود هستند شما نیز باید در دسترس آنها باشید  زیرا آنها می خواهند با شما به عنوان مجری پروژه خود در تماس باشند.
مسئله دیگر این است که اگر شما برنامه ریزی زمانی برای کار نداشته باشید، احتمالا در خواهید یافت که انجام همه کارها در یک فرصت کوتاه چه قدر مشکل خواهد بود. پس مشخص کنید در  چه زمانی از روز بهترین بازدهی کاری را دارید، که می تواند به طور مثال از 6:00  عصر تا نیمه شب  باشد یا3:00 بامداد تا هنگام ظهر و سپس در آن  ساعات به طور منظم کار کنید. اما به هر حال باید بخشی از ساعات کاری انتخابی شما با ساعات روتین اداری همپوشانی داشته باشد تا مشتریان بتوانند در هنگامی ضرورت با شما در تماس باشند.

20-شاید هیچ گاه با کار به صورت تک و دور از جمع کنار نیایید!
کار انفرادی همانطور که از ماهیتش پیداست یک کسب و کار غیر اجتماعی است. در بسیاری از موارد ، شما مشتریان خود را اغلب به صورت  چهره به چهره ملاقات نخواهید کرد و از طریق تماس تلفنی یا اینترنتی قرارها گذاشته می شود. در هنگام کار همکاری که می تواند دوست صمیمی شما هم باشد دور و بر خود مشاهده نخواهید کرد. و احتمالا خارج از خانه و دور از افراد خانواده کار می کنید. پس اگر تنهایی و سکوت برای مدت زمانی طولانی را دوست ندارید ، به احتمال زیاد freelancing  یا کار مستقل را چندان مناسب حال خود نمی یابید.
البته ، راه حل هایی برای رفع این مسئله وجود دارد. مثلاشما می توانید کار از خارج خانه در محلی عمومی انجام دهید (از یک کافی شاپ یا فضای  عمومی ) همچنین شما می توانید روابط اجتماعی  غیر کاری خود را تعمیق و گسترش دهید، به عبارت دیگر هنگامی که کار نمی کنید با تعامل با مردم  جنبه اجتماعی زندگی خود را بهبود ببخشید. یا حتی ممکن است علاقه داشته باشید روزها به طور منظم ناهار  خود را با دوستان دیگری  که مستقل کارند یا در خانه کار می کنند میل کنید.

پایان سخن
Freelancing یا کار مستقل و انفرادی مناسب همه افراد نیست. و این مسئله به هیچ وجه بد نیست. اغلب در بیشتر زمینه های خلاقانه از جمله رشته طراحی وب برخی ممکن است حس کنند  اگر در یک محیط سازمانی با قوانین دست و پاگیر و ساسله مراتبی که دارد کار کنند همانند کار انفرادی و مستقل نمی توانند خلاقیت های خود را شکوفا کرده و بروز دهند. اما حقیقت بسیار کمی در مورد این شیوه کار می دانند.
کار مستقل نیز یک انتخاب شغلی است و چیزی است که هر طراح و توسعه دهنده وب باید به تصمیم گیری درباره انتخاب یا عدم انتخاب این شیوه با توجه به شرایط شخصی خود بپردازد.
برای برخی، freelancing یک رویاست که به حقیقت می پیوندد. اما برای دیگران ، کار مستقل مانند حکم زندان (از نوع انفرادی!) و تبعید است. در نهایت می توان گفت هیچ گاه از کار با گروهی از همکاران و تحت نظارت بودن یک رئیس احساس شرمندگی نکنید و در صورتی که با کار در شرکت مشکلی ندارید و نیازهای مادی و معنوی شما را برطرف می کند به سمت کار مستقل به شرطی که کار گروهی را رها کنید نروید!

منبع: webdesignerdepot

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *