فایرفاکس 6 ساله شد

  • 1389/8/21
  • مهدی صمصامی
  • 10

“فایرفاکس تولدت مبارک…

اکنون جامعه موزیلا و تمامی 400 میلیون کاربری که در سراسر جهان از این مرورگر استفاده می کنند از ششمین سال تولد فایرفاکس هیجان زده اند.

موزیلا حدود 10 سال پیش به عنوان یک سازمان غیر انتفاعی و با هدف ترویج آزادی و نوآوری و فرصت های نو در وب، تاسیس شد. 6 سال پیش اولین نسخه (1.0) یکی از بهترین محصول این بنیاد با نام فایرفاکس منتشر شد تا تجربه بهتری از وب را به کاربران ارائه کند.

امروزه فایرفاکس در بیش از 70 زبان مختلف در دسترس از و راهی ساده را برای لذت بردن از اینترنت به مردم ارائه می کند. حدود یک چهارم کاربرانی که از اینترنت استفاده می کنند، فایرفاکس را به عنوان مرورگر پیشفرض و سفیر خود برای برای جستجو در اینترنت انتخاب کرده اند!! و علاوه بر آن بیش 150 میلیون نفر در جهان از افزونه های فایرفاکس (Add-ons) برای سفارشی سازی کار خود استفاده می کنند.

مطمئنا موفقیت فایرفاکس حاصل از تلاش و فعالیت های پرشور و مناسب بنیاد موزیلا می باشد که متشکل از ده ها هزار نفر از توسعه دهندگان، متمرکز کنندگان، تست کننده ها و دیگر فعالان در ساخت این محصول است. همچنین می توان حمایت بی نظیر و خوب کاربران را یکی دیگر از دلایل این موفقیت دانست.

این سال برای تجلیل کردن از فایرفاکس و جامعه کاری موزیلا، کاربران می توانند با ارسال یک کارت پستال با پیام مورد نظر خود درباره فایرفاکس، علاقه خود را به این مرورگر و بنیاد نشان دهند و تولد آن را تبریک بگویند. احتمالا جوایزی هم برای کسانی که این کار را انجام می دهند در نظر گرفته شده است.

اگر شما هم می خواهید در برداشتن گام بعدی به فایرفاکس کمک کنید، نسخه آزمایشی فایرفاکس 4 را دانلود کرده و نظرات خود را درباره آن به موزیلا ارسال کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 10 دیدگاه
    1. خواهش می‏کنم
      مطمئنا بهترین هست و خواهد بود…

    2. بهترینِ، فقط در صورتی که گوگل کروم نباشه!

    3. اشتباه میکنی
      کروم در مقابل قدرت فایرفاکس هیچی نیست

    4. اصلاً اینطوری نیست.
      فایرفاکس سرعت بالا آمدن خیلی پایینی داره! رم زیادی مصرف می‌کنه! به سی‌پی‌یو الکی الکی فشار زیادی میاره! جاوا اسکریپت و جی‌کوئری رو روون اجرا نمی‌کنه! حالا اگه چند تا افزونه هم روش نصب کنید که دیگه واویلا، به همه این‌ها هنگ کردن و کرش‌کردن‌هاش رو هم اضافه کنید…
      من سیستمم رو روشن که می‌کنم، روی کوروم و فایرفاکس همزمان کلیک می‌کنم، کروم باز می‌شه و جیمیل و گودر رو توش باز می‌کنم، اونوقت تازه فایرفاکس بالا می‌آد!
      همون‌طور که آقای “سهیل .آ” تو همین قسمت نظرات گفت، فایرفاکس بدون افزونه‌هاش در مقابل گوگل کروم و سافاری به هیچ عنوان حرفی واسه گفتن نداره!
      من چند ماهیه از گوگل کروم استفاده می‌کنم، از آخرین نسخه‌ی آزمایشیش هم تا حالا استفاده کردم، اما حتی یک درصد مشکلاتم با فایرفاکس رو هم نداشتم.
      البته خب فایرفاکس ویژگی‌های خیلی خوبی هم داره که واقعاً قابل تحصین هستن و نمی‌شه اونا رو نادیده گرفت.

    5. ببین قبول دارم که زمان بالا آمدن زیاده ولی قدرتی که فایرفاکس داره رو مقابل کروم چیزی نیست
      نمیگم سرعت میگم قدرت

  1. با اينكه من ازش استفاده ميكنم ولي نميدونم چرا نوز بي نقص نيست و خيلي مشكل داره
    مسلما علت برتر شدنش افزونه هاش هستند نه خودش
    اف اف بي افزونه هيچه
    و افزونه هم بدون نويسنده هاش و كاربرانش هيچه

    1. اتفاقا بدون پلاگین خیلی روونتر و راحت تر کار میکنه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *