لوگوی جدید گوگل برای گرامی‏داشت تولد نویسنده اسکاتلندی

  • 1389/8/22
  • مهدی صمصامی
  • 1


اگر شما هم امروز به صفحه اصلی جستجوی گوگل سر زده باشید، مثل من و خیلی از کاربران دیگر با لوگوی جدیدی در این صفحه روبرو شده اید. البته تغییر لوگو توسط گوگل در مناسبت های مختلف پدیده جدیدی از گوگل نیست و اگر دقت کنید متوجه خواهید شد که در بعضی مناسبت های مهم (مثل سالروز یکی از دانشمندان یا بزرگان هنر و …) لوگویی جدید متناسب با آن واقعه، جایگزین لوگوی پیشفرض گوگل خواهد شد.

امروز هم مانند خیلی از روزهای دیگر، کاربران لوگوی متفاوتی را در گوگل مشاهده کردند. این تصویر به مناسبت یکصد و شصتمین سال تولد نویسنده بزرگ اسکاتلندی یعنی رابرت لویی استیونسُن، در صفحه اصلی این سایت قرار گرفت.

رابرت لویی استیونسُن (Robert Louis Stevenson) رمان نویس، شاعر، مقاله و سفر نامه نویس معروف اسکاتلندی در قرن نوزدهم بود. وی در سال 1850 میلادی چشم به جهان گشود و در سن 44 سالگی یعنی در سال 1894، از دنیا رفت. از معروف ترین کتاب های اون می توان به جزیره گنج، فرزند ربوده شده و دکتر جکیل و آقای هاید اشاره کرد. استیونسن توسط نویسندگان معروفی از جمله ارنست همینگوِی، Jorge Luis Borges، Vladimir Nabokov، G. K. Chesterton و … مورد تحسین قرار گرفته است.

شهرت داستان دکتر جکیل و آقای هاید این نویسنده به حدی است که نام او در زبان انگلیسی به صورت ضرب المثل در آمده است. همچنین دیگر رمان معروف او جزیره گنج است. در زیر می توانید لیستی از آثار او را ببینید :

رمان

۱۸۸۳ – جزیرهٔ گنج
۱۸۸۳ – پیکان سیاه
۱۸۸۵ – پرنس اوتو
۱۸۸۶ – دکتر جکیل و آقای هاید
۱۸۸۶ – فرزند ربوده شده
۱۸۸۹ – ارباب بالانترا
۱۸۹۲ – مرده دزد
۱۸۹۳ – کاتروینا
۱۸۹۶ – سد هرمیستون

داستان کوتاه

۱۸۸۵ – مارکهایم
۱۸۹۳ – تفریحات شب در جزیره

سفرنامه

۱۸۷۹ – سفر با خر

غیر داستانی

۱۸۹۲ – هشت سال آشوب در ساموا

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این فرد بزرگ می توانید به منابع ذکر شده در زیر مراجعه فرمایید.

منابع : ویکیپدیا (FA)ویکیپدیا (EN)

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *