کمپانی فیس‌بوک تصمیم دارد دومین مرکز داده‌ خود را با هزینه 450 میلیون دلار احداث کند!

  • 1389/8/24
  • ITTeach
  • 5

کمپانی فیس‌بوک، بار دیگر اوایل امسال، زمانی که کار بر روی احداث اولین مرکز داده‌های خود، واقع در ایالت اورگون را شروع کرد که طبق نقشه در سال 2011 راه‌اندازی می‌شود، بر جایگاه خود را بعنوان یک غول اینترنتی قابل اطمینان صحه گذاشت. امروز این کمپانی اعلام کرد که دومین مرکز ثبت داده این کمپانی، این بار در شهر روترفورد در ایالت کارولینای شمالی، احداث خواد شد. احداث این ساختمان هزینه بالایی برای کمپانی فیس‌بوک خواهد داشت؛ این کمپانی 450 میلیون دلار را بر روی این پروژه سرمایه‌گذاری می‌کند.

بر اساس گزارش یکی از نشریات، که توسط فرماندار ایالت کارولینای شمالی منتشر می‌شود، انتظار می‌رود که اتمام این پروژه 18 ماه طول خواهد کشید و  حدود 35 تا 45 کارگر تمام وقت وقراردادی خواهد داشت. این مطلب همچنین بیان کرد که ” فازهای ساخت‌وساز دیگری نیز ممکن است در آینده شروع شوند، البته این امر به نیازهای تجاری موجود بازار بستگی دارد.” به عبارت دیگر، اگر کمپانی فیس‌بوک به همین صورت تصاعدی به رشدش ادامه دهد، نیاز به فضاهای اضافه‌تری برای توسعه‌اش خواهد داشت.

این خبر همچنین در مورد تکنولوژی به کار گرفته شده در ایجاد این مرکز جدید ثبت داده نیز مطالبی را بیان کرده است و نوشته است که این بنا تا حد امکان با کمترین انرژی مصرفی کار خواهد کرد و نیز براساس تکنولوژی‌های ابداع شده توسط فیس‌بوک نیز کار خواهد کرد که به قدرت پردازشی کمتر از نصف مقادیری که یک مرکز ثبت داده معمولی با این ابعاد نیاز خواهد داشت ( و انرژی مرتبط با مصرف انرژی) کار خواهد کرد.

فیس‌بوک اولین کمپانی نیست که برای ساخت یک مرکز ثبت داده عظیم در سواحل شرقی آمریکا، به کارولینای شمالی روی آورده است، کمپانی اپل نیز در حال ساخت یک ساختمان 1 میلیارد دلاری در این ایالت است که انتظار می‌رود امسال به اتمام برسد. گوگل و آی‌بی‌ام نیز مراکزی در این ایالت دارند.

منبع: techcrunch

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 5 دیدگاه
    1. آره پیشرفت که نگو بلای این فیس بوک امروزم قراره سرویس ایمیلش رو معرفی کنه

    2. ایمیل؟؟؟ فکر نکنم خیلی طرفدار داشته باشه!! با وجود جیمیل و یاهو.

    3. نه محمدمهدی جان عزیز شما این و فکر نکن ببین وقتی تعداد کاربران فیس بوک زیادن چند میلیارد نفرن خب اینا همشون از خدمات فیس بوک استفاده میکنن؟ و مطمئنم که به مزاج کاربرای فیس بوک خوش میشینه ؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *