نرم افزاری رايگان برای عکس گرفتن از صفحه نمایش

  • 1389/9/2
  • مرتضی بیاتی
  • 2

ممکن است گاهی برایتان پیش آمده باشد که به یک برنامه تصویر برداری از صفحه کامپیوتر نیاز داشته باشید.یکی از برنامه های مورد علاقه من در این زمینه Greemshot می باشد. این برنامه دارای قسمت های متفرقه و ویژگی های زیادی نیست ولی دارای یک ادیتور تصویر مخصوص خود می باشد که این برنامه را جزو برنامه های خوب در این سری قرار داده است.

اولین باری که شروع به استفاده از این برنامه کردم چند چیز بود که توجه من را به خودش جلب کرد. اولین چیزی که نظر من را جلب کرد این بود که در هنگام گرفتم عکس، قسمتی که از آن عکس گرفته می شود را پرنگتر می کند و ابعاد آن را هم در بالا و سمت چپ آن نشان داده می شود. اگرچه مجبور نیستید که فقط از یک قسمت خاص تصویر بگیرید…گزینه هایی هم وجود دارد که توسط آنها می توانید تنظیم کنید که فقط از یک پنچره خاص یا کل صفحه تصویر برداری کند.

ادیتور تصویر این برنامه ساده ولی کارا می باشد.توسط آن می توانید اًشکال رایج و نوشته به تصاویر اضافه کنید تا توسط استفاده کنندگان آن تصاویر قابل فهم تر باشند.همچنین می توانید یک قسمت از تصویر را پرنگ یا تار کنید.زمانی که از افکت تار کردن آن استفاده کردم یه مقدار تعجب کردم چون روش بلور کردن آن مانند دیگر برنامه ها نیست.به جای اینکه آن قسمت را بطور یکنواخت بلور کند، پیکسل های موجود در آن قسمت را درشت می کند.

اگر وارد قسمت تنضیمات شوید می توانید آنطور که دوست دارید برنامه را تنظیم کنید تا اقداماتی که مایل هستید را بعد از گرفتن عکس انجام دهد؛ تنظیم کنید که بعداز گرفتن عکس آن را در قسمت ادیتور عکس کپی کند،در حافظه رم نگه داری کند،به پرینتر بفرستد،نوشته ای را به منطوره ذخیره کردن عکس نشان دهد، در فولدری که از قبل تعیین کردید ذخیره کند و یا اینکه آن را توسط ایمیل ارسال کند.

درمجموع می توان گفت Greenshot برنامه خوبی است ولی مشخصا در برابر برنامه ای مانند SnagIt حرف زیادی برای گفتن ندارد.مقدار حجمی که این برنامه از رم اشغال می کند تنها 16MB می باشد که حجمی سبک برای همچین برنامه ای می باشد.

Greenshot Homepage (مخصوص ویندوز،مجانی)

منبع:cybernetnews.com

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. ممنون از مطلب خوب شما. اما يك سؤال دارم: آيا اين برنامه مي‌تونه در پنجره‌هايي كه اسكرول مي‌شن، كل پنجره رو تا آخر اسكرول ازش عكس بگيره؟ مثلاً صفحات اينترنتي. اگر اين قابليت رو داشته باشه، به زرادخانه نرم‌ افزاري‌م اضافه‌ش مي‌كنم 🙂

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *