راهنمای خرید کنسول PS3

  • 1389/9/2
  • سپهر خيري
  • 105

پلی‌استیشن ۳ یا به نام انگلیسی PlayStation 3 و به مخفف PS3 یک کنسول بازی محسوب میشود که یکی از محصولات شرکت بزرگ سونی است ، این کنسول پر هزینه و قدرتمند بعد از موفق بودن کنسول قبلی سونی یعنی PS2 در سال 2006 منتشر شد.

این کنسول از نظر ساخت پر هزینه ترین کنسول تا به الان شناخته شده است و همچنین یکی از رقبای کنسول های خانگی Wii و بیشتر Xbox360 میباشد. البته از تاریخ 16 نوامبر 2006 تا به الان نسخه های زیادی از این کنسول وارد بازار شده است که سونی با دادن نسخه اسلیم سعی بر کوچکتر کردن و کاهش هزینه های ساخت برای خود کرد. البته مشکلات کوچکی هم وجود دارد که شاید از نظر بعضی افراد مشکل نباشد.(در پایین توضیح میدهیم)

انواع مدل های PS3

به طور کلی از این کنسول 2 نوع وارد بازار شده است که اولین مدل در سال 16 نوامبر 2006 منتشر شد و نام آن بعد ها به فت یا PS3 CECH-1000 تغییر کرد.از این مدل 1000 چندین پک یا زیرمجموعه دیگر وارد بازار شد که در پایین توضیح میدهیم.

اولین مدل یا مدل 20 گیگ

– امکانات داخلی هیچ

– دارای هارد 40 گیگابایتی

– رنگ آن فقط مشکی کدر

مدل 40 گیگ

– دارای امکانات وای-فای و 2 عدد یو اس بی

– رنگ مشکی براق و سفید و نقره ای

– دارای هارد 40 گیگابایتی

– دارای سی پی یو 65 نانومتر

مدل 60 گیگ

– دارای درگاه ورودی مموری کارت های SD و غیره و وای-فای

– دارای 4 عدد یو اس بی

– رنگ فقط مشکی براق

– دارای هارد 60 گیگابایتتی

مدل 80 گیگ

این مدل هم دقیقا همان مدل 60 گیگ هست ولی دارای هارد 80 گیگ میباشد

– دارای درگاه ورودی مموری کارت های SD و غیره و وای-فای

– دارای 4 عدد یو اس بی

– رنگ فقط مشکی براق

– دارای هارد 80 گیگابایتتی

عکس از مدل فت یا 1000

رنگ های دیگه ای هم از این مدل ها وجود دارد که بیشتر همان مشکی و نقرهای است.

کنسول کوچکتر که اسلیم نام گرفت در تاریخ 18 اوت 2009 منتشر شد و تفاوت آن با کنسول فت که در اول منتشر شد در باریکتر بودن ، کم حجم بودن و سبکتر بودن آن است ، البته تفاوت های دیگری هم از نظر ظاهری وجود دارد که در عکس های زیر میتوانید مشاهده کنید.

عکل از مدل اسلیم یا 2000

تفاوت های این 2 مدل

در عکس زیر میتوانید تفاوت های ظاهری این 2 کنسول را مشاهده کنید که میبینید کنسول اسلیم رنگ کدری دارد ولی از نظر قد و قطر کوچکتر است ولی از نظر پهنا بزرگ تر از کنسول فت است.



از نظر سخت افزاری و قدرت پردازش میتوان گفت هیچ فرقی ندارند ولی در امار ها نشان میدهد که کنسول اسلیم در هنگام اجرای بازی یا روشن شدن کمی سریعتر عمل میکند (فقط کمی ، به اندازه 1 ثانیه)

همچنین در مدل اسلیم آداپتور بیرون دستگاه وجود دارد و مانند کنسول فت در داخل نیست و شما باید ابتدا کنسول را به آداپتور و سپس به پریز برق متصل کنید.

دیگر تفاوت کنسول اسلیم با فت نوع ساختار دکمه های آن است که در فت لمسی و در اسلیم دکمه ای هست که شما باید روی دکمه های روی کنسول فشار دهید ولی در فت کافی است دکمه ها را لمس کنید. همچنین صدای فن در اسلیم کمی بیشتر از کنسول فت است.

روی کنسول های اسلیم به صورت پیش فرض هارد 120 گیگاباید وجود دارد در صورتی که در مدل های فت بسته به نوع پک هارد های 20 ، 40 ، 60 و 80 گیگابایتی وجود دارد.

دیگر تفاوت های مدل های اسلیم و فت:

– وزن فت 11 پوند و اسلیم 7 پوند

– برق فت 280 وات و اسلیم 250 وات

– صدای زیاد فن اسلیم در مقابل فت

مشخصات سخت افزاری

CPU این کنسول قوی ترین CPU کنسول تاریخ است و تا کنون هیچ کنسولی CPU قوی تر از PS3 نداشته است ، این سی پی یو 3.2 گیگاهرتزی دارای 7 SPE هست که برای ساخت بازی و اجرای بازی فقط از 6 تا از آنها استفاده میشود و تا به الان هیچ بازی از تمام قدرت CPU استفاده نکرده است.

هارد آن از نوع SATA و 2.5 اینچی است و میتوانید از هارد های لپ تاپ هم استفاده کنید.

رم اصلی این کنسول از نوع XDR DRAM و 256 مگابایت است و برای گرافیک آن یک رم 256 از نوع  GDDR3 قرار گرفته است. که به دلیل آنکه نوع آنها با رم های کامپیتور متفاوت است و از تکنلوژی برتری استفاده شده است قدرت و سرعت آن بسیار بالا است و برای اجرای بازی های مدرن کافی است.

گرافیک این کنسول از نوع RSX و 550 مگاهرتزی هست که دارای 256 مگابایت رم از نو جی دی دی آر 3 است و ساخت کمپانی nVidia و سونی میباشد.

این کنسول دارای درایو Blu-ray با سرعت 2 ایکس که قادر به خواندن انواع دیسک های دیگر همچون DVD و CD هم نیز میباشد.

حداکثر کیفیت نمایش این کنسول 1080p میباشد و میتواند از طریق کابل های HDMI به شما کیفیت مطلوبی بدهد ، همچنین نوع نمایس PAL میباشد.

این کنسول دارای 2 یا 4 عدد USB و وای-فای با قدرت 802.11b/ و همچنین دارای Bluetooth 2.0 و یک درگاه LAN میباشد.

دیگر مشخصات به صورت انگلیسی:

مشخصات HDMI این کنسول:

LPCM

2ch, 5.1ch, 7.1ch

44.1 kHz, 48 kHz, 88 kHz, 96 kHz, 176.4 kHz, 192 kHz

DTS-HD Master Audio Bitstream (slim models only)*

Dolby TrueHD Bitstream (slim models only)*

Dolby Digital 5.1

DTS 5.1

AAC

مشخصات خروجی ویدیو:

Composite video

480i, 576i (PAL)

S-Video

480i, 576i (PAL)

RGB SCART

480i, 576i (PAL)

Component (YPbPr)

480i, 576i (PAL), 480p, 576p, 720p, 1080i, 1080p

D-Terminal

480i (D1), 480p (D2), 720p (D4), 1080i (D3), 1080p (D5)

HDMI

480p, 576p, 720p, 1080i, 1080p

خروجی صدا:

HDMI 1.3a out

S/PDIF out (TOSLINK)

AV Multi out

Composite video/stereo audio cable**

S-Video cable

SCART cable

Component video cable

D-Terminal cable

کپی خور کردن و اجرای بازی ها

در این مقاله به برسی دقیق و کامل کپی خور کردن و چگونگی اجرای بازی ها نمیپردازیم. این کنسول به تازگی بعد از 4 سال کپی خور شده است که برای اجرای بازی ها فعلا شما نیاز به یک دانگل و یک هارد اکسترنال دارید ، شما ابتدا باید به وسیله آموزش های مربوط کنسول خود را توسط دانگل کپی خور کنید که در عرض 1 دقیقه قابل انجام است.

سپس باید بعد از بالا آمدن کنسول به وسیله نرم افزار های مورد نظر بازی های خود را از داخل هارد اکسترنال و یا داخلی اجرا کنید که فعلا این روش برای اجرای بازی ها مورد استفاده قرار میگیرد و احتمال دارد در آینده بتوانید بازی های خود را از داخل دیسک ها اجرا کنید.

توجه کنید برای کپی خور کردن و اجرای بازی ها احتیاج به یک دانگل دارید و هر بار که کنسول را خاموش میکنید دوباره باید آن را کپی خور کنید. در عکس بالا هم تصویر یک دانگل را دیدید که بسیار شبیه یک فلش مموری است و شما باید آن را به USB کنسول متصل کنید.

برنامه و نرم افزار ها

برنامه و نرم افزار های این کنسول فعلا کم و محدود هستند به دلیل آنکه این کنسول به تازگی کپی خور شده است ، اکثر این نرم افزار ها برای اجرای بازی های کپی ساخته شده است ، مانند hermes ، open manager و یا GIGA که چندتا از ابزار های کپی خور کردن و اجرای بازی ها محسوب میشود.

البته  تعداد کمی بازی های دست ساخته  برای این کنسول  موجود هست ، همچنین  تیم ایرانی AS-Team برای این کنسول هم  برنامه های فارسی  ساخته است  که میتوانید از آنها هم  استفاده کنید www.as-team.ir البته به  دلیل آنکه هنوز  کنسول PS3 احتیاج  به یک CFW دارد ممکن است  برنامه های خوبی  برای آن نیامده  است و دست  برنامه نویسان محدود است.

فریم ور و امکانات نرم افزاری

برای این کنسول از زمانی که منتشر شد و تا به الان فریمور ساخته میشود که انحصار آن برای کمپانی سونی میباشد. آخرین فریمور موجود 3.5 میباشد که در ماه های آخر سال 2010 منتشر شد و اولین فریمور 1.0 بود که همان اول انتشار PS3 آمد.

با آمدن هر فریمور سونی امکاناتی همچون اجرای انواع فرمت های تصویری و صوتی را به کنسول اضافه میکند و یا اینکه باگ و ایرادات آن را برطرف میکند و یا اینکه برای امنیت بیشتر فریمور ها را منتشر میکند که مثال آن فریمور های 3.42 و 3.50 میباشد ، به طور مثال در آخرین فریمور امکان پخش فیلم های 3 بعدی فراهم شده است که شما در فرمور های قبلی این امکان را نداشتید.

یا به طور مثال از نظر ظاهری فریمور های 2 و 3 کمی متفاوت هستند. البته این نکته نماند که برای آنلاین بازی کردن شما نیاز دارید که کنسول خود را آپدیت کنید.

فرمور 1 در سال 2006 و فرمور 2 در سال 2007 و فرمور 3 در سال 2009 و 2010 منتشر شد که تا به الان ده ه فریمور وجود است ، شما با آپدیت کردن به فرمور های جدید دیگر نمیتوانید به فرمور های پایین تر و کمتری بروید یا به اصطلاح دانگرید کنید.

همچنین بعضی از فریمور ها فقط روی بازی ها موجود هستند به طور مثال آپدیت بازی GT5 . آپدیت را هم به 3 طریق میتوانید انجام دهید ، 1-از طریق بازی ها 2- از طریق شبکه داخل PS3 یا همان PSN و 3- از طریق کامپیوتر که هر 3 طریق یک سان هستند.

مشکلات سخت افزاری و پیشگیری و ارور ها

کنسول Ps3 هم مانند دیگر دستگاه ها دارای ارور های متفاوتی هست که ما در اینجا بعضی از آنها را به صورت فارسی برای شما قرار میدهیم و بقیه را به صورت انگلیسی:

ارور های مهم:

0710102 مشکل از DNS در هنگام متصل شدن به اینترنت

8002F997 مشکل در آپدیت کردن کنسول ، لطفاً ریستارت کنید

80710541 مشکل در اتصال به اینترنت ، تنظیمات اتصال سالم است مشکل از جای دیگر است.

80710016 ارتباط با شبکه قطع شد.

80029024 مشکل در ای پی آدرس

80029564 بازی دانلود شده قادر به نصب نیست ، دوباره دانلود کنید.

8003051E مشکل از سیو بازی ، دوباره ذخیره کنید.

دیگر ارور ها:

8002b241 – DVI has no audio.

80028EA5 – Unknown

80029023 – Exchanging Key Information exchange has timed out

8013013E WEP Key error change WEP key to all numbers (on router homepage) and try again, or switch to WPA.

8013030F SSID Broadcasting possibly off. Check Router Page

80410A0B Internal PSP error, hardware fault. Send back to be replaced/fixed

همچنین بعضی از کنسول ها به دلیل آنکه در گرمای بسیار شدید و گرد و خاک قرار میگیرند بعد از مدتی خراب میشوند و رنگ LED رو آن به رنگ زرد در می آید که یکی از دلایل آن ورود گرد و خاک به داخل کنسول هست و تقریبا هیچ راه حلی برای تعمیر آن وجود ندارد.

همچنین برخی مواقع به دلیل تخریب فرمور و فایل های سیستمی کنسول قادر به بالا آمدن نیست و برای این مشکل هم تقریبا هیچ راه حلی موجود نیست ، با توجه به هک شدن کنسول PS3 و آزاد شدن دسترسی به فایل های سیستمی ممکن است با ایجاد یک تغییر کوچک در این فایل ها کنسول شما هم دچار مشکل شود که اگر میخواهید کنسول شما صدمه نبیند نباید در فایل های سیستمی و FLASh0,1,2 و غیره تغییر ایجاد کنید.

برای تعمیر ارور چراغ زرد باید دستگاه را باز کنید و با گرد گیری و یا خمیر سیلیکون و غیره تعمیر کنید که چندین راه دارد ، برای آشنایی کوتاه با روش تعمیر میتوانید این ویدیو را نگاه کنید:

لوازم جانبی

این کنسول لوازم جانبی زیادی دارد که با اضافه کردن آنها میتوانید کنسول خود را آپدیت کنید.

لوازم جانبی های اصلی این کنسول:

– انواع دسته ها و رنگ های متفاوت

– انواع کابل های تصویر و صدا

– انواع برچسب های چسبنده روی بدنه کنسول

– کابل های USB برای متصل کردن دسته و دیگر وسایل

– کابل برق

– هارد از نوع ساتا و 2.5 اینچی و قابل افزایش و تعویض

لوازم جانبی ها که احتیاج به داشتن آنها نیست:

– Move که لوازم جانبی جدید سونی محسوب میشود و برای اجرای برخی از بازی های این کنسول لازم است این وسیله در سال 2010 منتشر شد.

– PlayStation Eye که یک وب کم کوچک با کیفیت بالا برای چت و برخی از بازی ها استفاده میشود و در کنار MOVE باید این وسیله را هم خریداری کنید.

– کیبورد متصل به  دسته که میتوانید  به وسیله آن در بازی ها راحت تر چت کنید و یا سریعتر کلمات خود را در مرورگر کنسول تایپ کنید.

– ماوس و هدفون های مخصوص PS3 که با آنها میتوانید بهتر بازی کنید.

– همچنین شما میتوانید انواع لوازمی که دارای حافظه داخلی هستند ، مانند دوربین های دیجیتال به کنسول متصل کنید و عکس های داخل آن یا اطلاعات آنرا کپی را ببینید.

– شما میتوانید پرینتر های که در این کنسول مورد تایید هستند مثله HP به Ps3 متصل کنید و عکس های داخل هارد را چاپ کنید.

امکانات اینترنتی و PSN

با این کنسول شما میتوانید به اینترنت متصل شوید و از فروشگاه و امکانات PSN استفاده کنید ، به طور مثال برای بازی های آنلاین باید در سیستم PSN عضو شوید.

شما در فروشگاه PSN میتوانید به دانلود بازی های کامل ، دمو ، رایگان ، تم ، موزیک ، کلیپ و غیره کنید که بعضی از آنها احتیاج به پول دارد و شما باید کارت PSN را در قبل خریداری کنید. همچنین در این کنسول یک مرورگر وجود دارد که شما میتوانید در به انواع سایت ها سر بزنید ، همچنین میتوانید به کنسول ماوس و کیبورد وصل کنید و بهتر از مرورگر آن استفاده کنید.

البته این نکته نماند که سایت های فارسی در این کنسول به خوبی نمایش داده نمیشود و کلمات به صورت برعکس نشان داده میشود که مشکل از فونت های استاندارد آن است.

همچنین دیگر امکانات اینترنتی هم مانند اشتراک گذاری فیلم ها یا HOME وجود دارد که میتوانید به رایگان از آنها استفاده کنید.

به وسیله اینترنت شما میتوانید آپدیت و پچ های موجود برای بازی ها را دانلود و نصب کنید ، به طور مثال میتوانید مپ های جدید COD را به وسیله اتصال به PSN دانلود کنید.

برای اتصال به اینترنت هم میتوانید از 2 طریق کابل LAN و بی سیم (وای-فای) استفاده کنید.

آمار های فروش

فروش کنسول PS3 به دلیل قیمت آن کمتر از XBOX360 بوده ولی بعضی از بازی های آن مانند GOW3 فروش خوبی داشته اند ، همچنین به دلیل وارد شدن MOVE و GT5 امکان دارد فروش این کنسول بسیار افزایش یابد.

فروش کلی ان کنسول در سرتاسر جهان حدود 42 میلیون عدد میباشد که 16 میلیون آن در اورپا و 12 میلیون آن در آمریکا میباشد و بقیه آمار مربوط به ژاپن و دیگر نقاط جهان میباشد.

چه بازی بخرم؟

بازیهای بسیار خوبی برای این کنسول وجود دارد که ما در اینجا 10 تا از بازی هایی که حتما باید روی کنسول PS3 تجربه کنید را معرفی میکنیم.

البته تا به الان حدود 700 بازی برای این کنسول منتشر شده است.

1- Heavy Rain یکی ازقشنگ ترین بازی های این کنسول که فقط مال این کنسول ساخته شده است ، بازی کردن این بازی را 100% توصیه میکنیم. بازی بسیار شبیه یک فیلم است.

2- God of War 3 که قشنگ ترین بازی اکشن و شمشیری این کنسول است که فقط برای PS3 ساخته شده است ، شما در نقش کریتوس میباشید.

3- Call of Duty: Modern Warfare 2 که بسیار معروف و هیجان انگیز است همچنین شماره 1 را هم پیشنهاد میکنیم.

4- killzoon2 که در آینده قرار است شماره 3 آن هم منتشر شود. یک بازی اکشن و در سال های آینده است. این بازی فقط برای این کنسول میباشد.

5- UNCHARTED 2 یک بازی با گرافیک متفاوت و داستان هیجان انگیز و مولتی پلیر جالب ، این بازی فقط برای این کنسول میباشد.

6- little big planet یک بازی جالب و سرگرم کننده که باید در آن از ایده های خود استفاده کنید تا مراحل را پشت سر بگذارید.

7- Skate 3 که گرافیک بسیار بالایی نسبت به کنسول XBOX360 دارد و سبک بازی همانطور که از اسم اش پیداست اسکیت بورد میباشد.

8- Metal Gear Solid 4 یک بازی بسیار جذاب و از لحاظ گرافیکی قدرتمند که میتوانید به قسمت مولتی پلیر هم وارد شوید.

9- Resistance 2 یکی دیگر از بازی های جنگی و پر گرافیک این کنسول که انحصار این کنسول میباشد و مناسب بازی های آنلاین.

10- Ninja Gaiden Sigma 2 که شماره 1 آن موفق بوده و این شماره هم بسیار جذاب میباشد و مناسب بازی کردن روی کنسول PS3 است.

در آخر هم بازی های زیر را هم توصیه میکنیم:

ICO

Infamous

Demon’s Souls

Metal Gear Solid 3: Snake Eater

Assassin’s Creed II

Grand Theft Auto IV

Call of Juarez: Bound in Blood

Resident Evil 5

بیشتر بازی هایی که به شما معرفی کردیم انحصاری این کنسول بود که شما برای بازی کردن آنها احتیاج به کنسول Ps3 دارید و روی کنسول دیگری نمیتوانید آنها را بازی کنید.

نقد کلی این کنسول

این کنسول با توجه به امکانات نرم افزاری حال و آینده که به شما میدهد بسیار مناسب یک خانه هست چرا که میتوانید با آن فیلم های با کیفیت بلو-ری را تماشا کنید و همچنین یک قدرت بسیار قوی در خانه خود دارید که در آینده با آمدن نرم افزار های دست ساخت انتظار میرود کار های جالبی با آن میتوانید انجام دهید.

در این کنسول شما میتوانید لینوکس نصب کنید و تمام کار های که میتوانید در لینوکس کامپیوتر انجام دهید در آن هم میتوانید انجام دهید ، البته شما در آن محدودیت سیستمی دارید و سونی در فریمور های بالای 3.21 امکان نصب لینوکس را برای افزایش امنیت حذف کرده است.

اگر مشکل شما با خرید Ps3 قیمت بازی های آن است دیگر نگران نباشید چرا که این کنسول هک شده هست و شما میتوانید بازی های کپی را با قیمت های بسیار پایین خریداری کنید.

همچنین این کنسول مناسب پخش موزیک است و میتوانید در داخل هارد آن هزاران موزیک یا فیلم را کپی کنید و از آنها استفاده کنید.

در کل من خرید این کنسول را به همه پیشنهاد میکنم چون آنچه را که از آن انتظار دارید را به شما هدیه میدهد و میتوانید اماکانات دیگری بیش از بازی کردن را از استفاده کنید.

قیمت این کنسول در بازار ایران

در اینجا قیمت های حدودی را به شما نشان میدهیم.

قیمت کنسول 250 گیگ اسلیم بدون هیچ بازی و فیلمی حدود 400 هزار تومان

قیمت کنسول 250 گیگ اسلیم با 2 عدد بازی و فیلم حدود 470 هزار تومان

قیمت کنسول فت با هارد 160 گیگ و بدون بازی و فیلم حدود 500 هزار تومان

قیمت دانگل برای هک کنسول حدود 18 تومان

در آخر هم میتوانید این ویدیو ها را مشاهده کنید تا بیشتر با این کنسول آشنا شوید:

http://www.youtube.com/watch?v=c0qsEuoi0-0

و

http://www.youtube.com/watch?v=8JM2BAZ8n70

و

http://www.youtube.com/watch?v=7fF5k4OtW-c

این بود مقاله معرفی و راهنمای خرید کنسول خانگی PS3 که سعی کردیم یک مقاله کامل باشد. شما میتوانید برای اضافه کردن نکته های خود در قسمت نظرات به ما اطلاع دهید.

همچنين مقالات مرتبط :

راهنماي خريد Xbox 360 :

https://www.gooyait.com/1389/04/16/i-want-to-buy-xbox-360.html

راهنماي خريد PSP :

https://www.gooyait.com/1389/06/03/all-the-information-before-buying-a-psp-need-to-know.html

تصاویری از کنسول پلی استیشن 3

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 105 دیدگاه
  1. سلام لطفا جواب بدین من قصد خرید دارم
    أیا اگر کپی خور نکنم ضرر میکنم یا نمیشه إز بیرون بدون سی دی بازی بریزم؟
    کلا کپی خور کنم بهتره یا نکنم

  2. سلام من یک کنسول بازی پلی استیشن۲ دارم و از طرف دار های god of warهستم می خواستم god of war3 بخرم که دیدم برای ps2 نیومده اما برای ps3اومده راستش رو بخواید من اونقدر god of warرو دوست دارم که تصمیم گرفتم یک کنسولps3بخرم بعد خواستم از شما ۲ تا سوال بپرسم برای بازی god of war3نیاز به چه لوازمی دارم دستگاهم رو باید ارتقا بدم یا نه خلاصه تمام چیز هایی که نیاز دارم برم بنویس باتشکر

    1. سلام دوست عزیز نسخه سوم خدای جنگ فقط برای کنسول پلی استیشن ۳ منتشر شده شما باید کنسولتون رو عوض کنین

  3. این مطلب خیلی کامل و عالی نوشته شده ولی باید بروزرسانی بشه.
    من میخوام چند هفته ی دیگه یک سنی بگیرم البته اول میخواستم سنی۴ بگیرم
    ولی کپی خور نیست و یه سری مشکلات دگیه هم داره، حالا این قیمت در توپ خونه
    چقدرمیتونه باشه قیمتاش ارزون تر ؟؟ اگه تونستین راهنماییم کنید من بهترینش رو میخوام.

    <<<>>>

    1. سلام من یه ps4 با دو تا دسته به شما نو می دم ۱۶۰۰۰۰۰ هزار تومن اگر خریداری بگو
      خداحافظ

  4. اقا یه سوال.این بازی های کپی که سایتا ارزون میفروشن رو کنسول ps3 کپی خور اجرا میشه؟یا فقط با هارده؟!راهنمایی کنید ممنون

  5. امیر رضا،من دارم PS3 ام رو میفروشم،PS3 تر و تمیز ک یدونه خط هم روش نداره چون زمانی ک خریدمش دانشگاه هم قبول شدم دیگه نتوسنتم ازش استفاده کنم،واسه همین نو مونده عین آکبند هک هم شده همون ورژن ۳٫۵۵ روش نصبه بازی GOD OF WAR 3 و آنچارتت ۳ و کیلزون ۳ و بازی های دیگه ی معروف هم تو هاردش هست،مدلش ۳۲۰ گیگ اسلیم کپی خور ۳٫۵۵ ک راحت میتونی ببری بیرون واست فریمور جدید واست نصب کنه روش که بازی های جدید رو هم بتونی بازی کنی،ی دسته ی اورجینال هم داره ک اونم واقعا نو هست،اینم واسه اینکه واقعا نتونستم از PS3 استفاده کنم اونم به خاطر شرایطی ک واسم پیش اومد،حالا هم خیلی ناراحتم ک دارم میفروشمش چون خیلی دوسش دارم ولی پولشو لازم دارم،یک میلیون تومن حاضرم بفروشمش خواستی همینجا پست بذار تا در مورش صحبت کنیم،اینم بهت بگم وقتی جست و جو کنی با قیمت های متفاوت رو به رو میشی این PS3 هم اینکه عین آکبندش نو هست همینکه کپی خور شده و ۲۰ تا بازی تو خود هاردشه،تمام این هزینه رو هم وقتی حساب کنی متوجه میشی ک این قیمت واقعاعالیه

  6. شنیدم کپی خور کردنم ب دستگاه ضرر میزنه من یدونه ۳۲۰G دسته دوم خریدم هفتصد سالم با دوتا بازی gta v و gow 3 نیازی ب کپی خور کردنش ندارم ک بهش ضرر بزنم ریموتم براش خریدم. نظر تون چیه

    1. کپی خور خیلی کمتر پول میدی ظررم نداره .

  7. با سلام دوستان لطفا اگه کسی میدونه کمکم کنه واجبه !
    سوالم اینه
    از کجا تشخیص بدم ک دستگاه سونی ۳ رفریش نیست(برنگشته کارخانه)؟
    با تشکر

  8. سلام دوستان
    میخام بدونم قیمت الان ps3 چنده؟
    لطفا بگید تا ماه دیگه میخام تهیه کنم مدل اسلیم ۱۶۰GB

  9. سلام داداش من یک ps3 small دارم که حی وسط بازی میگه دستگاه در حال خاموش شدن بعد یهو خاموش میشه هر چی سعی می کنم نمی فهمم چرا در ضمن وقتی وارد بازی می شم این طوریه
    خیلی از سایت خوبتون ممنونم با تشکر لطفا جواب بدید

    1. سلام میگم دوستان God of war 3و۴ تو پلی ۳ هست چون من بخاطر خدای جنگ میخوام پلی ۳ بخرم زود جوابمو بدین .

  10. سلام پلی ۳ فت خوبه یا اسلیم کدومشون رو بخرم فقط زود جواب بدین میخوام بخرم .

  11. سلام من بنظرم هرکی میخواد کنسول بخره پلی ۳ بخره برید از همه بپرسید کی بهتره همه میگن پلی ۳ بهتر از ایکس باکس ۳۶۰ راستی پلی ۳ گرونه و سیدی بازی هاش هم ۵۰ تومان به بالاس ولی بهترین کیفیت و گرافیک رو داره بعدم چرا این همه پول بدید برا سیدی برید دستگاه پلی ۳ یا هاردشو ببرید پیش مغازه بگید که مثلا بازی خدای جنگ ۳و۴ بزار خودشون تو هارد یا … میزارن پول زیادی نمیبرن پولش تو ۴ یا ۵ تومان من که نظرم رو دادم از دوباره میگم پلی استیشن ۳ اسلیم ۳۲۰ گیگ بخرید خیلی بهتره باتشکر باییی.

  12. یعنی دمت گرم دستت درد نکنه یه همچین دستگاه شاخیو در موردش توضیح دادی . من خودم این دستگاهو مدله فتشو دارم و با اطلاعات تو به مدل دستگاهم افتخار میکنم.
    دمت خییییییییییییییلللللللللللللللللیییییییییییییییی گرم .

  13. بامن تماس بگیرین من یه دستگاه ps3میخوام
    ۰۹۳۸۱۲۹۹۶۹۹
    ps2هم میتونم بخرم
    قیمت مناسب اطلاع بده

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *