سرویسGooFind ، دانلود فایل با استفاده از گوگل

  • 1389/9/6
  • محمدرضا ارجمندی
  • 1


یکی از اولین مقالاتی که در این سایت منتشر شده در مورد چگونگی پیدا کردن فایل ها با استفاده از گوگل بود. در گوگل همچنین امکان استفاده از پارامترهای مشخصی به منظور جستجوی پیشرفته برای پیدا کردن فایل هایی که به دنبالشان هستید، از جمله فایل های موسیقی، کتاب های الکترونیکی ، بازی ها و برنامه های کاربردی وجود دارد. در هر حال به محتوای قابل دانلود بسیار زیادی از طریق گوگل می توان دسترسی داشت و فایل های مختلفی را دانلود کرد و بسته به کشوری که شما در آن  زندگی می کنید این امر ممکن است قانونی باشد یا جرم تلقی گردد (به دلیل زیر پا گذاشتن قانون کپی رایت). اما بحث ما در اینجا صحبت در مورد مسائل حقوقی نیست.

GooFind یک موتور جستجوی سفارشیست که از پایگاه داده بسیار گسترده گوگل برای جستجوی فایل استفاده می کند. این موتور در عمل، درست مانند جستجوی گوگل عمل می کند، با این تفاوت که این موتور جستجو نتایج را محدود به صفحاتی می کند که لینک هایی به فایل های مورد جستجوی کاربر را در خود دارند تا به سریع ترین روش ممکن نیاز کاربر را به دانلود فایل مورد نیازش برطرف کند.

اکثر نتایجی که در صفحه نتایج به نمایش در می آید مربوط است به دایرکتوری های بدون حفاظ امنیتی کاربران در سرور های مختلف. به این مسئله این طور نگاه کنید: اگر شما کاربری از یک سرور باشید، اغلب فضای خصوصی که بر روی سرور در اختیار دارید را می توانید با داده های خود پر کنید. این موضوع اگر سرور از نوع محافظت شده (protected) باشد به طوری که موتورهای جستجو قادر به فهرست کردن محتوای سرور در نتایج خود نباشند معمولا یک مشکل امنیتی نیست و اشکالی برای کاربر به وجود نمی آورد. اما توجه کنید که بسیاری از دایرکتوری ها محافظت شده نیستند (unprotected) و بنابراین موتور های جستجو در نهایت به سادگی به محتوای درون هر کدام از آنها دسترسی پیدا کرده و آنها را به دیگر کاربران جستجوگر نمایش خواهند داد، به طوری که در نهایت آنها در صفحه اول موتورهای جستجو نمایش داده می شوند و این برای افشای اطلاعات خصوصی یک کاربر فاجعه است!

برای پیدا کردن دایرکتوری های حاوی فایل ها، کافیست به سادگی یک واژه ی جستجو را در نوار جستجوی سایت وارد کنید و کلید جستجو  (search) را فشار دهید Goofind به سرعت نمایش همه نتایج مفید را به صورت هر ده نتیجه در یک صفحه همراه با آگهی های تبلیغاتی در ستون کناری به نمایش در می آورد.

Goofind اگر چه نمی تواند هر آنچه را که از امتحان کردن همه روش های دیگر نیافته اید برای شما بیابد، اما مطمئنا  این راه  را برای شما بسیار راحت تر می کند. همچنین یک افزونه قابل نصب برای مرورگر کروم از این سرویس وجود دارد که اگر کاربر گوگل کروم باشید و بخواهید به طور مستقیم از مرورگر خود به جستجو بپردازید این امکان برایتان مهیا است.


منبع:ghacks

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *