بررسی نسخه جدید فایرفاکس – Firefox 4.0 Beta 7

  • 1389/9/9
  • احسان
  • 4

شاید شما هم خبر ساخت نسخه جدید فایرفاکس را شنیده باشید. بسیاری از کارشناسان در وصف این مرورگر می گویند: ” در نسخه جدید فایرفاکس ، باید کمربند ها را بست ! ”

بررسی قابلیت های جدید و تغییرات :

1- منوی فایرفاکس ، تقلیدی از آفیس 2007 ! :
منوی جدید فایرفاکس تقرییبا تقلیدی از آفیس 2007 است. به این صورت که در بالا سمت چپ دکمه ای با نوشته Firefox می بینیم که تا روی آن کلیک می کنیم منوی فشرده ای ظاهر می شود.
2- تغییر منوی Addons
قسمت مدیریت Addons ها و Themes و غیره این بار با آدرس داخلی about: addons قابل دسترسی است. به نظر من این قابلیت تغییری در بهتر شدن مرورگر ایجاد نمی کند و شاید اکثر کاربران با این گزینه آشنا نباشند
3-گزینه Add Tab
این گزینه در این نسخه بسیار بد جا گذاشته شده. طوری که برای موس از تولبار باید تاکسی ویژه گرفت تا به دکمه Add Tab برسد!!
4-ابزار Web Developer خبری خوش برای وبمستران
در نسخه های قبلی ابزار Web Developer را به صورت نوار ابزاری دانلود می کردیم ولی در این نسخه به صورت پیشفرض و داخلی در مرورگر هست. می توانید آن را از منوی Firefox -> Web Developer فعال کنید.

چرا فایرفاکس سریع تر شد؟

فایرفاکس نسخه جدید به دلیل بهبود موتور ترجمه Javascript سریع تر شده. در یکی از نسخه های 3 فایرفاکس ، موزیلا با شکایت هزاران هزار کاربر از سراسر دنیا مواجه شد. زیرا یکی از متد های مهم جاوا اسکریپت برای موتور آن تعریف نشده و در باز شدن هر صفحه پیغام کسل کننده ای به کاربر می داد.

شما هم امتحان کنید!

شما هم حتما امتحان کنید! و موزیلا را در ساخت نسخه جدید بهترین مرورگر جهان یاری کنید. اگر از مرورگر خوشتان ، در بالای مرورگر منویی به نام FeedBack می بینید. روی آن وقتی کلیک کردید:
اگر احساس خوبی دارید روی اولی و اگر احساس بدی دارید روی دومی کلیک کنید. در صفحه آمده دلیل نظر خود را بنویسید!

از کجا دریافت کنم؟

برای دریافت فایرفاکس می توانید از این لینک اقدام کنید

قابلیت جدید فایرجان (؟!) :

قابلیت جدید فایرفاکس ، Group your tabs است. با استفاده از این ابزار می توانید تب های باز را دسته بندی کنید که بیشتر برای هکران و وبمستران عزیز به درد می خورد!

سخن پایانی

اگر شما دوستدار فایرفاکس هستید و دلتان می خواهد مرورگری با قابلیت های مورد نظر خود را داشته باشید پس نسخه بتا را دریافت کنید با آن کار کنید و از طریق منوی Feedback پیشنهادات خودتان را به فایرفاکس برسانید.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 4 دیدگاه
  1. سلام .
    تشکر مقاله خوبی بود .
    ولی من اصلا این نکته رو که واسه استفاده از فایر 7 باید کمربند ؟! ببندیم رو قبول ندارم . سرعتش بهتر شده ولی هنوز مونده تا به سرعت وحشتناک گوگل کروم برسه . وقتی با کروم کار میکنی حس سوار بودن فراری 2010 بهت دست میده ولی با فایرفاکس حس سوار بودن BMW 2007 .
    با گزینه 3 شدیدا موافقم . این دکمه add tab خیلی جاش بده . نمیدونم چرا طراحان فایر این دکمه که خیلی مورد استفاده قرار میگیره رو اونجا گذاشتن .

    1. بالاخره گوگله دیگه و کرومش. ما چاکر گوگل هم هستیم. تا سیستم عامل کروم اومدم ویندوز را مستقیم و دربست میدیم به ماشین بازیافتی!

  2. من با علیرضا زارع موافق هستم گوگل کروم هم سرعتش بسیار بالاست هم دساینش. ولی گوگل کروم با بسیاری از سایتهایی کە با الفبای فارسی و عربی نوشتە میشند مشکل دارە، همچنین کروم همە عکسها و تصاویر را نشون نمیدە. بە همین دلیل من دوبارە بە فایرفاکس برگشتم. اگە علیرضا زارع راە حلی برای این مشکلات کروم پیدا کردە بنویسە کە ما هم دوبارە با کروم برگردم. اگە این مشکلات نبود من یکی عاشق کروم بودم.

    1. کامران جان من که اینقدر عاشق کرومم که با همه مشکلات الان حدود یک ساله دارم از استفاده می کنم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *