آشنايي با سرويس اينترنتي اينستاپيپر!

  • 1389/9/10
  • سهيل آرمان خواه
  • 0

هر روز مطالب زیادی را در اینترنت مشاهده می کنیم و تعداد اندکی از آنها را مطالعه می کنیم. هنگام مطالعه یک سایت ممکن است یک یا چند جمله یا حتی یک عکس ببینید که برایتان جالب یا مهم باشد و دوست داشته باشید آنها را داشته باشید. فرض کنید در حال تحقیق بر روی موضوعی هستید و در این راستا سایتهای مختلفی را مطالعه می کنید و در هر سایتی مطالبی را پیدا می کنید که باید در جمع بندی نهایی تحقیق بر روی آنها کار کنید. برای این کار نمی توان از سایتهای Social Bookmarking مانند Delicious استفاده کرد زیرا این سایتها کل سایت را به ذخیره می کنند. این در حالی است که ممکن است شما تنها چند جمله از این سایت را نیاز داشته باشید. نکته دیگر اینکه هیچ تضمینی وجود ندارد که سایتی را که پیدا کرده اید تا ابد وجود داشته باشد یا مطلب منتشر شده تغییر نکند. در سایتهایی مانند Delicious لینک سایت برای شما در پروفایلتان ذخیره می شود لذا اگر آدرس سایت تغییر کرد یا به هر دلیلی محتوی آن تغییر کرد دیگر به مطالب آن سایت دسترسی ندارید. برای حل این مشکلات می توایند از سايتهاي مختلفي استفاده كنيد كه يكي از آنها Marrows ميباشد.درباره اين سايت اينجا ميتوانيد بيشتر بخوانيد.اما اينجا قصد دارم سايت جديدتر و معروفتري را در اين زمينه به شما معرفي كنم.

سايت محبوب Instapaper

A simple tool to save web pages for reading later.

همونطور كه ميبينيد به گفته مديران آن اين سايت ابزاري ساده براي ذخيره كردم وب پيج ها براي مرورشان در آينده ميباشد!

عملكرد اين سايت به خوبي marrows نيست ولي به عنوان يك راهكار ساده ميتوان از آن استفاده كرد.انتخاب با شماست!شما بايد ببينيد كه با كدام سرويس راحتتر هستيد و كداميك نظر شما را جلب ميكند!

سايت اينستاپيپر بر پايه بوكمارك كردن صفحات كار ميكند يعني به  كمك اين ابزار اينترنتي شما ميتوانيد در كامپيوتر و يا آيفون و يا كيندل خود از آن استفاده كنيد و صفحه هاي مورد نظر خود را بوكمارك كنيد تا بعدا مرورشان كنيد!

براي استفاده از اين سايت بايد عضو شويد.عضويت در اين سايت بسيار ساده است و تنها به يك ايميل نياز هست!

بعد از عضويت شما وارد كنترل پنل خود شده و در آنجا خواهيد ديد كه يك آيكون براي استفاده شما قرار داده شده

كافيست آن آيكون را به تولبار خود بكشيد و رها كنيد تا آن آيكون به بخش بوكمارك مرورگر شما اضافه شود.

بعد از اين شما هرگاه لازم ديديد كه صفحه اي را براي مرور در آينده ذخيره كنيد كافيست روي اين آيكون كليك كنيد.بقيه كار با اينستاپيپر !

اين سايت صفحه مورد نظر را به كنترل پنل شخصي شما در اين سايت اضافه ميكند

مزيت اين روش نسبت به بوكمارك كردن معمولي اين است كه شما محدود به يك مرورگر و يك مكان نيستيد و در هر جاي دنيا و با هر مرور گري كه به اينترنت دسترسي پيدا كنيد مطالبتان را ميتوانيد مرو كنيد!

افزونه هاي محبوب  و معتبر مرورگرهاي فايرفاكس و گوگل كروم هم معمولا اين نقص را دارند كه شما را محدود به يك مرورگر و يك مكان و يك سيستم عامل ميكنند ولي با اين راهكار ديگر اين محدوديت از ميان برداشته ميشود

حتي اين سايت نسبت به ابزار marrows نيز اين برتري نسبي را داراست كه در اينجا نيز شما محدود به استفاده از مرورگر فايرفاكس كه افزونه marrows را در خود داشته باشد نيستيد .اين ابزار مستقلا و تحت وب كار ميكند كه البته مزيت اصلي اين ابزار به شمار مي آيد.

مزيت ديگر اين ابزار نسبت به افزونه هاي ذكر شده و ابزار marrows اين است كه اين ابزار با آيفون و كيندل و هرنوع سيستم عاملي سازگار است!اين مزيت كوچكي نيست!مخصوصلا براي كاربران آزاد!(كاربران غير ايراني كه محدوديت ها و محروميت هاي ما را ندارند)

شما ميتوانيد در كنترل پنل خود پوشه هاي متعددي را ايجاد كنيد تا دسته بندي كردن مطالب براي شما راحتتر باشد همچنين ميتوانيد در فيد پوشه ساخته شده نيز مشترك شويد و از طريق فيد ريدر نيز به محتويات دسترسي داشته باشيد.

شما ميتوانيد از كنترل پنل خود در هر جا و هر زماني بك آپ تنهيه كنيد و اطلاعات خود را export كنيد.

اقدامات فوق  الذكر در ستون سمت راست كنترل پنل شما در دسترس هست .

همچنين در منوي بالاي كنترل پنل ميتوانيد به مطالبي كه خوانده نشده اند و يا ستاره دار شده اند نيز دسترسي داشته باشيد

با كليك روي گزينه brows ميتوانيد به كليه مطالبي كه از طرف ديگران منتشر شده و عمومي هستند دسترسي پيدا كنيد.در سمت راست اين صفحه نيز تعدادي از پربازديدترين لينكها قرار داده شده است!

ظاهر سايت بسيار بسيار ساده است و كل محتويات سايت در يك باكس 10 سانت در 5 سانت خلاصه ميشود كه اين هم از مزاياي مهم اين سايت بشمار مي آيد.(به تصوير دقت كنيد!)

با كليك روي گزينه add ميتوانيد به طور دستي نيز صفحه اي را به ليست خود اضافه كنيد.

عيب بزرگ اين سايت نسبت به marrows اين است كه در صورتي كه لينك و صفحه مورد نظر شما بسته شود و يا از بين برود و سايتش در دسترس نباشد شما نيز نميتوانيد به نوشته خود دست پيدا كنيد.اين عيبي است كه marrows ندارد و از اين لحاظ سر تر از instapaper هست.

همانطور كه گفتم انتخاب با شماست بايد ببينيد با كدام سرويس و يا افزونه راحتتر كار ميكنيد!به طور مثال من خودم سالهاست كه از افزونه scrap book فايرفاكس استفاده ميكنم!

راستي در حال حاظر شما از چه روشي استفاده ميكنيد؟

پينوشت:

Instapaper 2.3 for iPhone and iPad now available

اطلاعات مخصوص استفاده در آيپد آيفون و آيپاد!(برنده جايزه براي ارائه ابزار براي مرور آفلاين در آيپد وآيفون)

اين سايت طراحي شده توسط آقاي ماركو آرمنت ميباشد.

Instapaper.
By Marco Arment for Instapaper, LLC
.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *