وینمپ(Winamp) نسخه بتا برای سیستم عامل اندروید را از بازار خارج می‌کند

  • 1389/9/15
  • ITTeach
  • 1

گزارشات حاکی از آن است که وینمپ تنها یک ماه پس از آغاز تولید یک نسخه بتا این نرم‌افزار برای سیستم عامل اندروید، آن را به بازار عرضه کرده است(اگرچه هنوز هم، در زمان نوشتن این گزارش، برنامه کاربردی موجود در اندروید مارکت، عرضه نسخه بتا را در آینده‌ای نزدیک تبلیغ می‌کند). این نسخه جدید از اتصال همزمانی بی‌سیم(wireless syncing) و برنامه ایستگاههای رادیویی ShoutCast نیز پشتیبانی می‌کند.

این نسخه جدید وینمپ نیازمند نسخه 2.1 یا بالاترسیستم عامل اندروید است. همچنین به آخرین نسخه نرم‌افزار وینمپ نیز نیاز دارد تا برنامه الحاقی جدید همزمانی بی‌سیم(wireless sync) بتواند کار کند. هر دو برنامه Winamp و ShoutCast متعلق به کمپانی AOL(America On Line) هستند. این شرکت عظیم طرحی برای تولید یک نسخه از نرم‌افزار وینمپ مخصوص سیستم عامل iOS ندارد( احتمالاً تولید نسخه‌ای از نرم‌افزار آی‌تونز(iTunes) برای سیستم عامل iOS نیز صرفاً هدر دادن وقت و سرمایه باشد). قائم مقام ارشد بخش سرگرمی‌های کمپانی AOL (AOL Entertainment)، کری ترینور(Kerry Trainor) در این باره گفت:

” اگر سیستم عامل اندروید الان بتونه سیستم عامل iOS را پشت سر بگذارد، نتیجه مسلمی که می‌توانیم بگیریم این است که در آینده  و برای همیشه می‌تواند سیستم عامل iOS را شکست دهد.”

خب، ما از قبل هم می‌دانستیم که چنین چیزی درست است!

در هر صورت، نرم‌افزار وینمپ نصب شده روی سیستم عامل شما، می‌تواند کتابخانه آی‌تونز را در حافظه کتابخانه خود وارد کند، به نحوی که شما می‌توانید بفهمید آیا این فایل‌ها در نرم‌افزار وینمپ شما  قابل استفاده هستند یا نه. بااینحال، اندروید هنوز هم در حال جستجو و تقلا برای یافتن رقیبی قدرتمند برای آی‌تونز است، و وینمپ امیدوار است که گزینه مناسبی برای این کار باشد.

وینمپ یک نرم‌افزار اجرای موسیقی محبوب دسک‌تاپ ویندوز است که توسط کمپانی نول‌سافت (Nullsoft) و از سال 1997 در اختیار کاربران قرار گرفته است.

منبع: hothardware

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *