الماسی از جنس خون ((نقد بازی James bond blood stone))

  • 1389/9/19
  • ميثاق جراحي
  • 4

من همیشه به فیلم هایی با مضمون جاسوس بازی  پر ضد و خورد علاقه داشتم و با شخصیت های زیادی در این زمینه اشنایی دارم ولی شخصیتی که می خواهم این بار در مورد ان و بازی ساخته شده پیرامون این شخصیت صحبت کنم با شخصیت های دیگر متفاوت است و برجستگی بیشتر نسبت به سایرین دارد.

این جاسوس خوش قیافه و خوش تیپ انگلیسی که همیشه برای نجات جان کشورش از حمله ی تروریست ها موفق بوده است جیمس باند نام دارد و من حتم دارم که اکثر شما با این شخصیت دوست داشتنی اشنایی دارید و اکثر فیلم های ان را دیده اید (گویا ای تی)

بازی James Bond Blood Stone یک بازی خیلی خوش ساخت و عالی است که برای این سری فیلم ها ساخته شده است (البته این بازی از روی فیلمی خاص ساخته نشده ولی قرار است فیلمی با همین عنوان بزودی بر روی پرده های سینمای جهان اکران شود).

این بازی شوم شخص اکشن توسط شرکت Activision برای تمامی پلاتفر مهای Xbox360 PC PS3 عرضه شد و توانست امتیاز 7.5 را از سایت گیم اسپات دریافت کند.

داستان بازی در مورد یکی از دانشمندان   انگلیسی است  که توسط وزارت دفاع انگلیس جهت  یکی از پروژه های سلاح های شیمیایی به استخدام در می یاد ولی  این فرد به دلیل اطلاعاتی مهمی که در خصوص فعالیت های وزارت دفاع و این سلاح شیمیایی دارد توسط کشور های دشمن (روسیه و کشور های اسیایی ) به سرقت می رود و همه در پی اسناد و مدارکی هستند که در اختیار این دانشمند قرار دارد. پس به راحتی قابل حدس است که اقای باند به دنبال افراد و گرو هایی است که در این دزدی نقش داشتند !

گرافیک بازی واقعا زیباست . طراحی محیط ها , ساختمان ها , مناطق نظامی و سرد سیر روسیه (سیبری) ثابت کننده ی این امر هستند . موتور گرافیکی استفاده شده در بازی Bizarre Creations’ bespoke engine نام دارد  که قبلا  از ان در بازی The Club استفاده شد (گویا ای تی)

طراحی شخصیت های بازی به شخصیت های واقعی بسیار نزدیک است و نمی توان از انها ایرادی گرفت . طراحی  چهره  و تمام عناصری مانند قد , مدل مو و حتی حرکات و دیالو گ های گفته شده توسط جیمس باند همگی با شخصیت اصلی یعنی اقای دنیل کرگ مطابقت می کنند.

به جرات می توان گفت که این بازی در سری خود  بهترین است و با بازی های مشابه دیگری مانند  Kane&Lynch و Army of Two برابری می کند.

تنوع سلاح ها در بازی , مبارزات را لذت بخش کرده است.  در هر مرحله دشمنان سلاحی خاص را حمل می کنند و به ضد و خورد ها تنوع می بخشند .  علاوه بر استفاده از سلاح های سرد شما می تواند دشمن را به طور مخفیانه و با تکنیک های خاص خود از پای در بیاورید . تکنیک ها و فنون مبارزات تن به تن به قدری زیاد و متنوع هستند که ممکن است بعد از اتمام بازی هم برخی انها را از دست بدهید . شما می توانید دشمن را با هدف خودکار از پای دربیاورید و با قابلیتی که بازی پس از کشتن بدون سلاح به شما می دهد , به مبارزات سرعت ببخشید (گویا ای تی)

بازیکن می تواند مشابه بازی Gears of war  پشت موانع مخفی شود و از همان جا به دشمن شلیک کند ((Blind Fire ولی کنترل خشک بازی باعث شده این ویژگی به راحتی محقق نشود . کنترل بازی کمی خشک و ازار دهنده است . شخصیت اصلی (جیمس باند) به سختی از موانع عبور می کند و به سختی می تواند از مکانی به مکان دیگر (در هنگام مخفی شدن پشت موانع) جابجا شود .

جریان کلی بازی در کشور ها و مناطق مختلف اتفاق می افتد  و از جمله شهر ها و کشور هایی که اقای باند در انها قدم می گذارد می توان به استانبول(ترکیه) , سیبری (روسیه) و بانکوک (تایلند) اشاره کرد .

از جمله نقاط قوت بازی که بسیاری از مخاطبین را مجذوب خود کرده و به  درجه ی هیجان بازی افزوده مراحل ماشین سواری هستند .

همانطور که در تمام سری فیلم های باند وجود سکانس ها و بخش های تعغیب و گریز دیده شده است . سازندگان تصمیم گرفتند باز هم (قبل از این سری از بازی های باند در PS  هم شاهد مراحل ماشین سواری بودیم)  به گیم پلی بازی تنوع ببخشند و چاشنی تعغیب و گریز  در خیابان ها و مکان های خطیر را به بازی اضافه کنند.

ماشینی که   جاسوس انگلیسی  بر پشت ان نشسته , محصولی از شرکت انگلیسی استون مارتین (DB9) که در اخرین فیلم (james bond quantum of solace) هم دیده  شده است(گویا ای تی)

مناطق ماشین سواری شامل  : اتوبان ها , خیابان ها  و مناطق یخبندان می شوند که  هر کدام انها در جای خود قابل تحسین هستند .در مرحله ی فرار  روسیه(با ماشین) که باید از یخ های در حال شکستن عبور کنید, طراحی فوق العاده ی  پیرامون و ان کشتی که در اب های سرد و یخ زده ی سیبری  گرفتار شده , چشم های بازی کن را از جاده بر می دارد و به خودش جذب می کند.

مراحل ماشین سواری فقط شامل تعغیب و گریز ها می شوند و خبری از سلاح های پیشرفته ی  ضمیمه شده بر روی  ماشین باند نیست .

بازی James bond blood stone جزو بازی های خیلی خوب و قابل تحسین از سری بازی های باند است که به تمام طرفداران توصیه می کنم.

خريد سي‌دي‌ بازي James bond blood stone از فروشگاه پي‌سي‌دانلود

قيمت: 4000 تومان ، تعداد: 2 DVD

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 4 دیدگاه
  1. خدائیش فوق العاده بود …. فکر کنم بهترین بازی از سری جیمز باند بودش … ولی من آخرش خیلی ناراحت شدم خیلی حیف شد دختره مرد 🙁

    1. بله منطور همون جیمز بوده دیگه سخت نگیر شما , ,ولی ممنون که اشاره کردید دوست من

    2. این بازی واقعا عالی بود و مشکلاتی که شما به آن اشاره کردید در بازی دیده نمی شد.
      من این بازی رو به همه ی علاقمندان فیلم های James bond توصیه ی میکنم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *