نرم افزار اندروید در حال حاضر روزانه 300.000 بار فعالسازي می‌شود

  • 1389/9/21
  • ITTeach
  • 0

اندي روبين (Andy Rubin)، سرپرست تيم اندروید در کمپانی گوگل، خيلي با  طرفداران و استفاده‌کنندگان محصولاتش که بيش از 15000 نفر در توئيتر هستند، صحبت نمي­كند. در واقع، او فقط يك بار در صفحه­ شخصی خود  در توئيتر مطلبی نوشته است كه آن هم پاسخي به سوال استيو جاب (Steve Job) بود كه تعريف کمپانی و سیستم عامل اندروید را از ویژگی باز بودن(Open source) را جويا شده بود:

هر روز بيش از 300.000 تلفن همراه که از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنند،  فعالسازي مي­شوند.

اين عدد، نشان دهنده رشدي عظيم نسبت به آمار ارائه شده مربوط به تنها چهار ماه پيش است كه در آن زمان اريك اشميت، از مسئولان ارشد گوگل، با افتخار اعلام نمود كه آنها روزانه شاهد 200.000 فعالسازي هستند.

در اين مقطع، به راحتي مي­توان گفت كه اندروید با اختلافي فاحش، پرفروش‌تر از iPhone است. البته اگر اينطور نبود مضحك مي­شد چرا كه اندروید روي ده­ها دستگاه مشغول به كار است، در حالي كه iPhone فقط روي يك دستگاه نصب مي­باشد. فقط از جهت مقايسه: كمپاني Apple در فصل گذشته 14.1 ميليون iPhone فروخت كه معادل فروش روزانه 157.000عدد است. و اين فقط مربوط به iPhone است و شامل iPad و iPod Touch نمي­شود. ولي اگر اندي روبين در تعريفش از “فعالسازي” قدري دچار افراط نشده باشد، احتمالا نرخ 300.000 تايي آنها نيز تقريبا به طور كامل متعلق به تلفنهاست.

منبع: mobilecrunch

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *